Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Основні поняття професійної етики та психології
Завдання курсу “Професійна етика і психологія” полягає:
В систематичному ознайомленні барменів, офіціантів зі всіма етапами обслуговування споживачів, методами встановлення з ними правильних взаємовідносин з точки зору етики, психології.
Висока якість обслуговування передбачає не тільки привітність, але й цілий комплекс конкретних вимог:
Якість продукції.
Найблагоприємніші умови для харчування.
Прогресивні форми обслуговування.
Естетика оформлення залів.
Сервіровка столів.
Приємний зовнішній вигляд працівників.
Етична культура.
Сучасний працівник повинен бути наділений високою кваліфікацією, загальною культурою, свідомо ставитись до роботи, володіти методикою і технікою обслуговування.
Наприклад, офіціант повинен бути уважним до споживачів, а не нав’язуватись, не суєтитись, не прагнути вгодити; володіти почуттям власної гідності. Почуття міри в обслуговуванні – одне з найцінніших якостей.
Вимоги, які ставлять перед цією професією:
Уважність
Точність дозування
Швидкість реакції
Зосередженність
Чіткість дій.
Предмет “Професійна етика і психологія” розкриває на науковій основі наступні важливі практичні проблеми:
Визначення найбільш ефективних методів і шляхів покращення і оздоровлення умов праці на підприємствах громадянського харчування.
Раціональна організація обслуговування споживачів.
Взаємовідносини людей в процесі їх трудової діяльності (психологічний мікроклімат в колективі);
Організація трудового процеса офіціанта, бармена і шляхи зниження втомлюваності.
Курс “Професійна етика і психологія” вивчає умови і фактори забезпечення високої культури облуговування у ресторанах, кафе, барах, причому культура обслуговування розкривається, як сукупність професійних правил ввічливості, тобто етики (чутність, привітність, витримка, підтянутість) і етикету (форми звертань і привітань, манера тримати себе, жести, міміка, одяг і.т.д.).
Основні поняття професійної етики та професійної психології.
Об'єкт дисципліни — спілкування в громадському харчуванні, а її предмет —його моральний та психологічний аспекти, етичні та психологічні механізми.
Етика — наука про мораль, її розвиток, принципи, норми й роль у суспільстві, іншими словами про правильне (і неправильне) у поведінці. Отже, треба розрізняти етику як науку, а мораль як реальне явище, яке вона вивчає.
Поняття про професійну етику
Поділ суспільства на групи людей за професіями привів до появи певних
визначених обов’язків. Кожна така професійна групка має власні моральні
вимоги, передбачені даною професією. Таким чином, з’явилась професійна
етика.
Слово “етика” походить від латинського “etic”, що означає “звичай, характер”. Професійна етика відображає специфічні вимоги професійної моралі. Вона підкреслює особливості морального значення тієї чи іншої професії виділяє певні правила поведінки людей даної професії. З цієї точки зору можна розглядати професійну етику любої професії: лікаря, юриста, педагога, повара, офіціанта, бармена…
Основне завдання професійної етики в сфері громадського харчування – сприяти успішному обслуговуванню споживачів. Тому професійна етика базується на вивченні психологічних основ процесів обслуговування споживачів, знання мотивів їх поведінки, запитів, звичок, смаків. Професійна етика працівників кафе, ресторанів, - це перш за все усвідомлення свого професійного обов’язку: створення комфорту для тих, хто прийшов до них, прагнення стверджувати у взаємовідносинах доброзичливість, чесність, порядність. Принципи професійної етики зобов’язують також оберігати гідність споживача, приймати його таким, яким він є.
Психологія – це наука, яка вивчає психіку, внутрішній світ людини.
Психіка людини – це психічне відображення реальної дійсності, тобто образів оточуючого середовища, почуттів і думок, потреб, вчинків, жестів, міміки.
Психічне відображення – це складний, активний процес, в якому зовнішній вплив оточуючого світу преломляється через внутрішній духовний світ. Кожна людина по-своєму сприймає оточуючий світ, в результаті чого у неї виникають відображення, психічні образи.
Основу психічної діяльності складають процеси, які відбуваються в нервовій системі, психічні риси, особливості та її стани.
Психічні процеси – це відчуття, сприйняття, уява, пам’ять, мислення, мова, емоції, почуття, воля. У кожного вони проявляються по-різному. Уміння офіціанта, бармена правильно оцінити психічні процеси оточуючих людей, слугує важливим показником їх професійної пригодності і високої майстерності.
Психічні якості особистості – це найбільш характерні суттєві і стійкі психічні особливості людини, які відрізняють від інших людей. Такими є темперамент, характер, здібності, працелюбність і потреби. Знання психічних характеристик допомагає вибрати правильну тактику взаємодії офіціанта, бармена з відвідувачами.
Психічні стани людини ( втома, задоволеність працею, активність, зосередженість, розсіяність, характеризує його життєві та емоційні переживання). Ці стани бувають короткочасними або досить тривалими. Психічні стани обслуговуючого персоналу впливають на стосунки в колективі, а також на відносини з відвідувачами.
Д/З: Опрацювати матеріал
№2:
Вільне введення тексту
опрацювати матеріал
Рефлексія від 4 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: