Всеосвіта

Головне меню порталу

Головне меню порталу

Урок:

О.Грін «Пурпурові вітрила». Ассоль і Грей. Символіка образу пурпурових вітрил.

27.01.2023
0 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема О.Грін «Пурпурові вітрила». Ассоль і Грей. Символіка образу пурпурових вітрил.

Мета : схарактеризувати образи Ассоль і Грея, визначити художні засоби створення героїв, дати по­чаткове поняття про символ, розкрити символіку повісті «Пурпурові вітрила»; розвивати вміння аналізувати художній образ, розрізняти засоби художньої виразності та їх роль у тексті, розвивати навички виразного читання, складання плану характеристики образу; виховувати моральні якості учнів.

Вміст уроку:

Завдання №1:

Теоретичний блок

Є художні образи, які назавжди залишаються в нашій душі після першої ж зустрічі з ними. Ці образи втілюють у собі моральний ідеал, вони показують приклад життя високого змісту, кличуть за собою уперед, до волі, краси, мрії. Такими є у повісті «Пурпурові вітрила» образ Ассоль, а поруч із нею — і Грея, того, хто здійснив її надії. Про них піде мова на нашому уроці, а також про засіб, який допоміг письменникові створити неповторну, піднесену атмосферу повіс­ті, — про символ.

Завдання №2:

Теоретичний блок

Аналіз творі " Пурпурові вітрила"

Завдання №3:

Теоретичний блок

Характеристика образів твору

Головні персонажі твору

Ассоль і Грей

Другорядні персонажі

Лонгрен і Мері - батьки Ассоль, батьки Грея (Ліонель і Ліліан) та жителі Каперни (узагальнений образ: чоловіки, жінки, діти), Меннерс-батько, Меннерс-син

Епізодичні персонажі

Добросерда сусідка, вугляр, Егль, Польдішок, кухарочка Бетсі, конюх Джон, капітан «Ансельма»

Гоп, матрос Летіка, скрипаль Циммер та інші музики, помічник капітана Пантен, молодий злидар

Завдання №4:

Теоретичний блок


Ассоль

Грей

Походження

Народилася в родині моряка

Народився багатим і знатним

Дитинство

Самотність серед людей. Тільки батько був для неї близькою людиною й створював атмосферу любові й родинного тепла.

Самотність у родині. Відчуженість від холодних й егоїстичних батьків-аристократів. Спілкувався з простими людьми більше, ніж із батьками.

Ставлення оточуючих

Більшість людей не розуміли її і не прагнули зрозуміти. Тільки батькове серце билося в унісон із серцем Ассоль.

Людям було важко зрозуміти його, він жив у власному світі фантазій. Найкраще юного Грея розумів Польдішок. Та ставши капітаном «Секрета», Грей намагається якнайкраще ставитися до своєї команди й до всіх людей, з якими його зводить доля.

Сприйняття навколишнього

світу

Відчувала красу природи, яка була для неї живою істотою, поетично сприймала оточуючий світ, у ній жило дві дівчини: одна донька матроса й ремісника, друга - «живий вірш».

Відчував красу природи, яка була живою істотою, поетичне сприйняття навколишнього світу.

Риси характеру

Доброта, ніжність, лагідність, мрійливість, великодушність, вміння любити, терпіння, стійкість, сила духу.

Доброта, співчутливість, бажання допомогти тим, хто цього потребує, принести радість у життя інших. Здатність творити дива власними руками, Вміння любити. Наполегливість, вміння йти до поставленої мети, людська гідність, надійність, розум, витривалість, сила духу.

Завдання №5:

Теоретичний блок

Символіка повісті «Пурпурові вітрила».

Пурпурові вітрила — символ мрії, надії на краще, величі кохання, що є рукотворним дивом.

Назва яхти Грея «Секрет» — символ пошуку смислу людського буття, таєм­ниці життя.

Слово «рай» (у написі на старих бочках) — символ духовної єдності душ, піднесеного життя.

Море — символ непередбачуваного життя людини, бурхливої долі й водночас символ волі, природної гармонії.

Каперна — символ людського зла, жорстокості, ницості.

Зоря — символ здійснення мрій, пробудження душі, кохання.

Сонячне світло (коли Грей побачив Ассоль) — символ просвітлення душі, ко­хання, ідеалу.

Завдання №6:

Теоретичний блок

Завдання №7:

Теоретичний блок

Головний принцип створення системи образів твору - це антитеза. Грін чітко розподіляє своїх персонажів на мрійників і людей заземлених, заматеріалізованих, що для нього є головною ознакою розмежування героїв на позитивних і негативних.

Цей корабель пливе на хвилях життя, в якому тісно переплелися доля, випадок і неминучість, до щастя, що, як сонце, опромінює героїв. У вигляді темної хмари позаду залишається минуле, в якому, окрім самотності, нерозуміння , приниження та боротьби з долею, немає нічого. Досягти щастя героям допомагає віра в диво, надія на здійснення мрії, любов одне до одного, а головне – розуміння того, що «потрібно робити дива своїми руками». Від минулого до щастя героїв несуть пам’ятні вітрила. Протистояння суспільству, несхожість з іншими, жива душа, незламна воля та здатність мріяти – ці риси характеру героїв роблять неможливими їхнє існування у світі примітивного буття, ницості і бруду, духовного вбозтва.

Завдання №8:

Вільне введення тексту

Записати тему та ідею твору.

Завдання №9:

Завантаження файлу

Рефлексія від 24 учнів

Сподобався:

23 1

Зрозумілий:

22 2

Потрібні роз'яснення:

21 3
Рекомендуємо

Дон Кіхот і Санчо Панса – образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. Вічні образи.

Дон Кіхот і Санчо Панса – образи, у яких утілено високу мрію і прагматизм. Вічні образи.

4928

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
8 клас

41 грн

"ОБРАЗИ АНІМАЦІЇ"

"ОБРАЗИ АНІМАЦІЇ"

100

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
5 клас

38 грн

Образ Енея та його значення в композиції твору.

Образ Енея та його значення в композиції твору.

1480

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
8 клас

25 грн

Оскар Вайльд . Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.

Оскар Вайльд . Ідейно-естетичні погляди і творчий шлях митця. Проблема краси й моралі в романі «Портрет Доріана Грея». Система образів. Еволюція головного героя. Роль фантастики у творі. Символіка. Традиції і новаторство О. Вайльда в жанрі роману.

422

Аватар профіля Сопіжук Майя Тарасівна
Зарубіжна література
10 клас

20 грн

"ДИНАМІЧНІ ОБРАЗИ В МИСТЕЦТВІ"

"ДИНАМІЧНІ ОБРАЗИ В МИСТЕЦТВІ"

348

Аватар профіля Тунік Світлана Григорівна
Мистецтво
5 клас

38 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

512

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

341

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

4242

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

850

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

789

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас