Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Практичний кейс “Використання арттерапевтичних технологій у роботі з дітьми з ООП”
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Moodle для організації дистанційного навчання

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Платформа Moodle для організації

ефективного дистанційного навчання

Простое против бесплатного: сравниваем Moodle и Teachbase / Блог компании  Teachbase.ru / Хабр

2:

Теоретичний блок

Що таке Moodle?

Moodle (мудл) - це модульне об’єктно-орієнтоване динамічне навчальне середовище, яке називають також системою управління навчанням, системою управління курсами, віртуальним навчальним середовищем або просто платформою для навчання, яка надає викладачам, учням та адміністраторам великий набір інструментів для комп’ютеризованого навчання, в тому числі дистанційного. Звучить дуже круто, правда ж?

Ця платформа містить дуже багато різноманітних навчальних елементів (модулів), які забезпечують співпрацю між вчителем та учнем. За допомогою сайту "Moodle" педагог може обирати будь-який з модулів, розміщувати його на сайті, редагувати, оновлювати, використовувати для інформування, навчання та оцінювання студентів. Платформа дозволяє використовувати в межах навчальної дисципліни форуми, слідкувати за активністю здобувачів освіти, містить зручний для користування електронний журнал оцінок.

Скільки коштує використання сервісу Moodle?

Moodle – це безкоштовна система, яка не потребує для своєї роботи жодної оплати. Сервіс цілком безкоштовний, і це однозначно "плюс" у використанні платформи.

Хто може користуватися сервісами Moodle?

Обмежень щодо використання Moodle немає. Цю систему можна встановити на домашньому комп’ютері, телефоні, ноутбуці, в локальній мережі навчального закладу та глобальній мережі Інтернет.

Наскільки складно користуватись платформою Moodle самостійно?

Навчитись використовувати Moodle самостійно зовсіми нескладно. Для впевненого користувача комп’ютера система проста і зрозуміла навіть на інтуїтивному рівні. Однак не зашкодить детальніше ознайомитися з її особливостями за допомогою спеціальної літератури та інтернет-ресурсів. Найкращим ресурсом є сам сайт Moodle, де можна знайти та завантажити навчальні матеріали українською мовою, наприклад про те як встановити Moodle на персональний комп’ютер, безкоштовно завантажити посібник для роботи з Moodle та ін.

Як створювати завдання в Moodle?

Для того, щоб створити курс достатньо увійти в Moodle та натиснути кнопку «Додати новий курс».

Після цього відкриється вікно з параметрами курсу, які необхідно заповнити.

Всі параметри поділені на певні групи:

  • загальне;

  • опис;

  • формат курсу;

  • вигляд;

  • файли і завантаження;

  • доступ для гостя;

  • групи;

  • перейменування ролі.

Особливої уваги заслуговує параметр «формат курсу», завдяки якому буде відображатися його зміст. Є чотири види формату курсу:

  • тижневий – використовується, якщо навчання на курсі організовується потижнево, з точною датою початку та кінця, чітко визначеними строками;

  • тематичний – розділяє курс на теми. Такий формат зручний для курсів, які тривають протягом семестру або навчального року;

  • форумний формат – навчання проходить у вигляді форуму, який може оцінювати викладач;

  • формат єдиної діяльності – на сторінці курсу буде показано тільки один елемент або ресурс.

Які модулі з «Видів діяльності» найкраще використовувати для спрощених варіантів курсу?

У випадках, коли є потреба швидко розпочати роботу з електронним курсом, варто звернути увагу на ті об’єкти, які дадуть змогу швидко обмінюватися інформацією зі студентами та оцінювати результати їхньої роботи.

У групі «види діяльності» привертають увагу модулі «Завдання», «Семінар» та «Тест».

Які особливості модулів «Завдання» та «Семінар»?

Модуль діяльності «Завдання» дозволяє викладачам давати завдання, збирати роботи, оцінювати їх та залишати відгуки на ці роботи. Студенти можуть відправляти будь-який цифровий контент (файли), такий як текстові документи, електронні таблиці, картинки, аудіо- та відеофайли. Крім того, можна дозволити студентам вводити відповідь безпосередньо на сайті. Також завдання може слугувати нагадуванням для студентів, що їм потрібно зробити «офлайн», наприклад, якась творча робота, яка не може мати оцифрованого вигляду.

При розгляді завдання викладачі можуть залишати текстові відгуки або файли з детальним роз’ясненням по роботі студента. Фінальна оцінка за роботу буде записуватися до журналу оцінок.

Модуль «Семінар» дозволяє збір та аналіз робіт студентів з виставленням колегіальної оцінки. Студенти можуть представити будь-який цифровий контент (файли), такі, як документ Word або електронна таблиця, а також можуть вводити текст прямо в поле на сайті.

Матеріали оцінюються з використанням декількох критеріїв оцінювання, визначених викладачем. Процес колегіального оцінювання і розуміння форми цього оцінювання може бути здійснений наперед з прикладом матеріалів, представлених викладачем, разом з посиланням на приклад оцінювання. Студентам надається можливість оцінити одного або кількох з представлених своїх колег. Матеріали та рецензенти можуть бути анонімними, якщо потрібно. Студенти отримують дві оцінки на семінарі – оцінку за свій матеріал та оцінку за оцінювання матеріалів своїх колег. Обидві оцінки заносяться в журнал оцінок.

Модулі «Завдання» і «Семінар» зручні для роботи з невеликими групами студентів, однак коли потрібно перевірити результати роботи 50-100-200 студентів, то краще скористатись модулем «Тест».

Які особливості модуля «Тест» в Moodle?

Для того, щоб створити тест потрібно спочатку створи «Банк питань». Тобто спочатку ввести в систему усі тестові запитання з навчальної дисципліни, які потім будуть використовуватись при створенні тесту. Для цього у меню потрібно обрати блок «Керування» та пункт «Банк питань». Тоді створити «Категорію», до якої будуть належати завдання (можна використати, до прикладу, назву теми, якої вони стосуються), натиснути кнопку «Створити нове питання».

Цей модуль надає викладачу можливість розробляти тести, які можуть містити питання різних типів:

  • множинний вибір – питання, у якому можна вибирати одну або декілька відповідей з наданого списку;

  • есе – дозволяє відповіді з декількох речень або абзаців. Результати оцінюються викладачем вручну;

  • перетягування в тексті – пропущені в тексті слова заповнюються за допомогою перетягування.

  • коротка відповідь – відповідь одним словом, яке учень має ввести з клавіатури;

  • числова відповідь – відповідь числом, яке учень має ввести з клавіатури;

  • відповідність – встановлення відповідності;

  • правильно-неправильно – є лише два варіанти відповіді на питання «правильно» чи «неправильно»;

  • інші питання.

Модуль «Тест» дозволяє викладачу швидко перевіряти результати одразу багатьох студентів, оскільки їх відповіді перевіряються автоматично та одразу вносяться в журнал оцінок. Тож основні затрати часу викладача пов’язані не з перевіркою робіт, а з розробкою питань, наповненням ними «Банку запитань» та налаштуванням тесту.

Тривалість наповнення банку запитань залежить від вміння викладача працювати з комп’ютером і його досвіду роботи з системою. Уважне та акуратне внесення 100 тестових запитань до банку з перевіркою їхньої якості (кожне питання можна перевірити за допомогою функції попереднього перегляду), у більш-менш досвідченого викладача, може зайняти 4-5 годин. Налаштування тесту займає орієнтовно 10-15 хв.

Які модулі типу «Ресурс» найкраще використовувати для спрощених варіантів курсу?

У разі потреби оперативно розмістити навчальні матеріали для студентів варто скористатися навчальними об’єктами «URL», «файл» та «сторінка».

URL модуль дозволяє викладачеві забезпечити веб-посилання як ресурс курсу, використовуючи все, що знаходиться у вільному доступі в Інтернеті (документи, зображення, мультимедіа і та ін.).

Модуль «Файл» дозволяє викладачу надати файл у вигляді ресурсу курсу. Усюди, де це можливо, файл буде відображатися в інтерфейсі курсу (для цього файли найкраще розміщувати у форматі «pdf»); в іншому випадку студентам буде запропоновано завантажити його.

Цей модуль може бути використаний для того, щоб:

  • поділитися презентаціями;

  • включити міні-сайт як ресурс курсу;

  • надати додаткові файли для певних програм (наприклад, малюнки Photoshop), які б студенти могли редагувати і подавати їх для оцінювання.

Модуль «Сторінка» надає викладачу можливість створити веб-сторінку, використовуючи вбудований текстовий редактор. «Сторінка» може показувати текст, картинки, звук, відео, веб-посилання тощо. Переваги використання модуля «Сторінка» у порівнянні з модулем «Файл» полягають у тому, що ресурс стає більш доступними (наприклад, для користувачів мобільних пристроїв), його легше оновлювати.

«Сторінка» може бути використана для того, щоб:

  • представити вимоги та положення курсу або коротку інформацію про програму курсу;

  • впровадити кілька відео або звукових файлів разом з пояснювальним текстом;

  • розмістити лекційний матеріал.

Перейти на сайт можна за кнопкою

MOODLE

3:

Теоретичний блок

Сподіваюся, ви пізнали для себе нову інформацію!

До зустрічі на наступних уроках!!!

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

РІВНІ ОРГАНІЗАЦІЇ БІОСИСТЕМ ТА ЇХНІЙ ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК

РІВНІ ОРГАНІЗАЦІЇ БІОСИСТЕМ ТА ЇХНІЙ ВЗАЄМОЗВ'ЯЗОК

47

Аватар профіля Лугова Тамара Олексіївна
Біологія
10 клас

33 грн

Інтернет для навчання

Інтернет для навчання

50

Аватар профіля Баран Світлана Юріївна
Інформатика
5 клас

20 грн

Практичне заняття: Організація Об'єднаних Націй

Практичне заняття: Організація Об'єднаних Націй

96

Аватар профіля Штагер Тетяна Миколаївна
Історія України
11 клас

110 грн

Використання мережі інтернет для навчання

Використання мережі інтернет для навчання

834

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Інформатика
5 клас

33 грн

Інструктаж з БЖД. Відкриття глибинного навчання

Інструктаж з БЖД. Відкриття глибинного навчання

51

Аватар профіля Андрієнко Мар`ян Андрійович
Інформатика
11 клас

50 грн

Схожі уроки

Технологія виготовлення столової, постільної білизни

Технологія виготовлення столової, постільної білизни

262

Аватар профіля Сінітенкова Марія Вадимівна
Дистанційне навчання
11—12 клас та дорослі

Як створити урок за допомогою Конструктора уроку на платформі Всеосвіта

Як створити урок за допомогою Конструктора  уроку на платформі Всеосвіта

107

Аватар профіля Крук Людмила Сергіївна
Дистанційне навчання
5—6 років, 1—12 клас, I—VI курси, дорослі та змішані

Що потрібно для мандрівки?

Що потрібно для мандрівки?

117

Аватар профіля Бердашева Лариса Євгенівна
Дистанційне навчання
3—4 клас

Канікули з користю

Канікули з користю

395

Аватар профіля Противень Олександра Миколаївна
Дистанційне навчання
1—2 клас

Ми свої права знаємо і чужі поважаємо

Ми свої права знаємо і чужі поважаємо

1412

Аватар профіля Блізнякова Олена Анатоліївна
Дистанційне навчання
8—10 клас