Урок:

«Міщанин-шляхтич». Основні образи комедії: пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт.

10.03.2024
0 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета уроку: продовжити роботу над образами комедії Мольєра «Міщанин-шляхтич»; розвивати вміння аналізувати образну систему драматургічного твору; навички акторської майстерності та критичного мислення; комунікативні здібності учнів; виховувати почуття власної гідності, неприйняття лицемірства, марнославства, зверхності, зарозумілості.

Окрема мета уроку: перевірка знань учнів за матеріами: "Бароко. Класицизм. Загальна характеристика", "Мольєр. Життя та творчість", "Комедія "Міщанин-шляхтич"".

Використані джерела:

  1. https://zarlit.com/lesson/8klas_2/58.html

  2. https://youtu.be/FQDp8gRFVcE

  3. https://svitliteraturu.com/load/zarubizhna_literatura/8_klas/klasicizm/17-1-0-188

  4. https://svitliteraturu.com/load/zarubizhna_literatura/8_klas/moler_quot_mishhanin_shljakhtich_quot/17-1-0-499

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Опрацюйте весь теоретичний матеріал ОБОВ'ЯЗКОВО! Опрацювавши, приступайте до виконання практичних робіт та тестування!

Для відображення сутності головного героя автори готові використати насичені, яскраві кольори. Напевно, це через те, що він (герой) є справді колоритною особистістю, яка надовго запам’‎ятовується та вражає. Що ж у цьому образі є такого, що впродовж століть він залишається актуальним і цікавим? І наскільки цікавими є інші персонажі комедії? Сьогодні ми спробуємо дати відповіді на ці запитання.

Згідно з правилами класицистичної комедії, образна система «Міщанина-шляхтича» вирізняється чіткістю й симетричністю побудови. Негативним персонажам протистоять позитивні. Образи об’‎єднані в певні пари: пан Журден і пані Журден, Дорант і Дорімена, Люсіль і Клеонт, Ков’‎єль і Ніколь. При цьому кожен із персонажів є художнім типом: Журден — тип міщанина, втілення марнолюбства; Дорант — лицемірний і цинічний дворянин; пані Журден — тип сварливої дружини; Ков’‎єль — розумний і кмітливий слуга; Клеонт — тип благородної людини, яка понад усе ставить честь і кохання.

Для повторення і закріплення матеріалу розгляньте Ментальну карту комедії "Міщанин-шляхтич"

040285fq-4a20-480x360.png

Мольєр "Міщанин-шляхтич". Анкета твору.

040285h5-3f19-940x1319.png

040285hc-2fd8-940x1299.png

040285ij-298d-940x1310.png

040285iw-06a2-940x1300.png

040285j1-0cf4-940x690.png

2:

Теоретичний блок

Переглянь відео, підготуйся до тестування!!!

ЗАПИТАННЯ-ВІДПОВІДЬ

Хто такий пан Журден за своїм походженням?

Буржуа, чиї батьки були торговцями, але він соромиться свого походження і способу життя.

Яких учителів наймає пан Журден?

Музики, танців, фехтування, філософії.

Навіщо йому це потрібно?

Уроки танців потрібні для того, щоб вишукано вклонитися маркізі, музики — бо «вельможне панство теж учиться музики»; фехтування гарне тим, що «...й боягуз може вбити свого супротивника, а сам завжди залишиться цілий», а вся «філософія» зводиться до одного: як краще написати записочку одній великосвітській дамі, маркізі Дорімені.

Яка риса характеру пана Журдена є провідною?

Сильне прагнення бути схожим на дворян.

Якими засобами Журден намагається стати таким, як дворянин?

Журден ладен багато заплатити за те, щоб люди ставилися до нього як до благородно народженого. Крім того, він ладен видати дочку навіть за турка, тільки щоб той був дворянином.

У чому ще, крім навчання, пан Журден намагається бути схожим на дворян?

В одязі, звичках, манерах.

Які ще риси характеру пана Журдена ви би зазначили?

Кмітливість; самоприниження; простодушність; довірливість.

3:

Вільне введення тексту

12 з 12 балів

Питання-відповіді для самоперевірки.

  1. Що називається комедією? (Комедія – драматичний жанр, у якому конфлікт, дія, характери, ситуації постають у смішних, комічних формах. Комедія висміює суспільні явища, людські вади.)

  2. Комедія в ієрархії жанрів класицизму — це високий чи низький жанр? (Низький)

  3. Що ви знаєте про комедію масок, або комедію дель арте? (Італ. соттесііа (ІеІІ’агЬе – професійна комедія – різновид італійського імпровізованого народного театру епохи Відродження, що успадкував традиції римської доби. Персонажі комедії масок були втіленнями комічного гротеску, буфонади, яскравого видовища карнавального типу. Як театральний жанр комедія масок вплинула на творчість Мольєра.)

  4. Чим комедія ситуацій відрізняється від комедії характерів? (У першій перевага віддається подіям, хитромудрій інтризі. У другій висміюються характери. У деяких комедіях поєднуються обидва компоненти.)

Запитання за комедією "Міщанин-шляхтич". Дати письмово відповіді.

  1. За яким основним законом створено структуру п’єси Мольєра?

  2. У чому особливості мольєрівських характерів?

  3. У якій частині п’єси визначається основна її тема? Сформулюйте її.

  4. Як автор ставиться до бажання пана Журдена стати аристократом?

  5. Чим пояснюється жага пана Журдена здобути титул дворянина?

  6. Над ким ще, крім пана Журдена, сміється автор? Думку поясніть.

  7. Що покликаний викрити карнавальний фінал п’єси?

  8. Якою була реакція знаті на прем’єру комедії «Міщанин-шляхтич»?

  9. Що висміює і що прославляє Мольєр у комедії?

4:

Теоретичний блок

Переглянь експрес-уроки!!!

Повтори матеріал про бароко та класицизм,

підготуйся до Контрольної роботи 10.04.!!!

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався:

0 0

Зрозумілий:

0 0

Потрібні роз'яснення:

0 0
Рекомендуємо

Жан-Батист Мольєр "Міщанин шляхтич"

Жан-Батист Мольєр "Міщанин шляхтич"

177

Аватар профіля Пилипчук Олександр Миколайович
Зарубіжна література
8 клас

25 грн

Засоби комічного в комедії Мольєра "Міщанин-шлятич": гумор, іронія, сатира, сарказм.

Засоби комічного  в комедії Мольєра "Міщанин-шлятич": гумор, іронія, сатира, сарказм.

2933

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
8 клас

20 грн

Практична робота "Графи"

Практична робота "Графи"

149

Аватар профіля Киреєва Оксана Анатоліївна
Інформатика
11 клас

83 грн

4. Визначення найкоротшого шляху в графі

4. Визначення найкоротшого шляху в графі

36

Аватар профіля Киреєва Оксана Анатоліївна
Інформатика
11 клас

50 грн

Практична робота "Теорія графів"

Практична робота "Теорія графів"

41

Аватар профіля Киреєва Оксана Анатоліївна
Інформатика
11 клас

50 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

678

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

503

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

7196

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

1052

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

1192

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас