Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Діти та війна: практичні поради щодо стабілізації емоційного стану
»
Взяти участь Всі події
Урок:

"Ліс взимку".

25.10.2024
2 0
Опис уроку (учням цей опис не показується):

Тема. «Ліс взимку».

Мета: Систематизувати уявлення дітей про зимові природні явища, про життя тварин взимку, їх уміння пристосовуватись до сезонних змін. Дати поняття про те, як люди піклуються про тварин взимку. Збагачувати словник дітей відповідно до теми. Розвивати мислення, уяву, увагу. Виховувати бережне ставлення до тварин.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

Заняття розпочинається бесідою.

Діти, якого кольору зима? (Білого.) Правильно. Чому? (Тому що все вкрите снігом.) Так. На чому лежить сніжне покривало? (На дорогах, стежках, дахах будинків — скрізь.) Хто вбрав усе довкола в снігові шати? (Зима.) Правильно. Зима похазяйнувала не тільки в нашому місті, а всюди. У якій іще місцевості можна побачити зимові пейзажі? {За митом, на лузі, в полі, ліси)

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Вивішую перед дітьми на дошці пейзажну ілюстрацію, на якій зображений зимовий ліс і продовжую бесіду з дітьми.

Що ви бачите на цій картині, діти? {Зимовий ліс.) Який ліс узимку? (Ліс весь білий, дерева засніжені, їх гілочки вкриті інеєм) Як ви гадаєте, чи зручно піти на прогулянку до зимового лісу пішки?({Ні, бо сніг у лісі дуже глибокий, замети високі, великі.) Як же можна прогулюватися по лісу взимку? (На лижах, тому що вони не провалюються в сніг.) Звичайно. Тому взимку в лісі навряд чи можна побачити сліди людини. Зате дуже ймовірно знайти на снігу сліди ... Кого? (Тварин, звірят, зимуючих пташок.)

Дидактична гра «Сліди звірят»

Діти за зразком дорослого утворюють від названих ним іменників присвійні прикметники.

Слід зайця — заячий слід, слід лисиці — лисячий слід, слід ведмедя — ведмежий слід, слід вовка — вовчий слід, слід білки — білячий слід, слід слона — слонячий слід, слід борсука — борсучий слід, слід мавпи — мавпячий слід, слід їжака — їжачий слід, слід лося — лосячий слід тощо.

Прошу дітей назвати сліди, які можна знайти на снігу в наших лісах. (Заячі, лисячі, вовчі, білячі, лосячі сліди.)

Вихователь. Молодці. Чи можна побачити в зимовому лісі їжачі, борсучі та ведмежі сліди? {Ні, тому що ці тварини взимку по лісі не можуть ходити: зони сплять.) Чиї сліди ми також не знайдемо в наших лісах? {Слонячі та мавпячі.) Так. Чому? {Тому що слони і мавпи в нашому краї не живуть: ці тварини мешкають на Півдні, в Африці.)

Показую дітям картки із зображенням диких тварин нашої місцевості.

Певно, що ці тварини добре знайомі вам. Назвіть їх, будь ласка. (Діти виконують запропоноване завдання.) Узимку життя кожної лісової тварини інакше, аніж влітку. Як ви гадаєте, чому, із чим це пов'язало? (Зі зміною погоди, із настанням холодів, із тим, що взимку важче здобувати поживу.) Більшість тварин готуються до зимівлі: перед настанням морозів вони линяють і їхнє хутро змінюється на більш густе та тепле. Як ви гадаєте, для чого така шерсть потрібна тваринам? (Щоб не замерзнути.) Правильно. А ось деякі звірята не тільки змінюють товщину та густоту свого хутра, але і його колір. Знайдіть, будь ласка, цих звірят на наших малюночках та назвіть їх. (Діти знаходять зайця та білку.)

2:

Вільне введення тексту

Дидактична гра «Зайчик та білочка»

Діти за допомогою педагога складають порівняльні речення про зайчика та білочку:

Зайчик влітку був сірим, а взимку став білим.

Білочка влітку була руденькою, а взимку вона сіра.

Білочка живе у дуплі, у гніздечку, а зайчик хатинки не має.

Тому білочка мерзне менше, а зайчик зимою мерзне дужче.

Білочка запаслива, а зайчик ні.

Білочка на зиму заготовляє горіхи, грибочки, шишки, а зайчик не має запасів їжі.

Білочка зимою дістає корм із своєї комори, а зайчики їдять гілочки, кору дерев, суху траву.

Кілька дітей (за бажанням) повторюють розповідь про зайчика та білочку.

3:

Завантаження файлу

Звичайно, ліс взимку дрімає. Немає нині в ньому того шуму та гамору, який буває літом. Але й зимового дня, прислухавшись, можна почути в лісі різні звуки.

Діти, дібравши логічно правильні слова, дають відповіді на запитання педагога.

• Що тріщить? (Мороз, гілка, дерево.)

❄️Мандрівка до зимового лісу 🐻Тварини в зимку

• Хто (що) виє? (Віхола, вовк.)

• Хто стукає? (Дятел.)

• Що шумить? (Вітер, завірюха.)

• Хто пищить? (Синичка, мишка.)

• Хто каркає? (Крук, ворона, ґава.)

• Хто стрекоче? (Сорока.)

Опис, який учні побачать після проходження уроку

Вивчення скоромовки.

Лише лис блукає лісом,

Ласий лис шукає мишу.

Каркав зранку чорний крук,

Сірої ворони друг.

Скоромовки вимовляються спочатку повільно, потім у більш швидкому темпі. Під час виконання завдання звертаю увагу на виразність та чіткість вимови звуків у скоромовках.

Рефлексія від 3 учнів

Сподобався:

3 0

Зрозумілий:

3 0

Потрібні роз'яснення:

3 0
Рекомендуємо

"Ліс і середовище"

"Ліс і середовище"

201

Аватар профіля Біланинець Олена Андріївна
Лісівництво
дорослі

30 грн

Значення лісу

Значення лісу

365

Аватар профіля Біланинець Олена Андріївна
Лісівництво
дорослі

30 грн

Ліс і середовище

Ліс і середовище

205

Аватар профіля Біланинець Олена Андріївна
Лісівництво
дорослі

30 грн

Тварини взимку. Турбота людей про тварин взимку

Тварини взимку. Турбота людей про тварин взимку

533

Аватар профіля Любчич Валерія Володимирівна
Природознавство
2—3 клас

30 грн

Краса зимового лісу

Краса зимового лісу

954

Аватар профіля Габелко Наталія Володимирівна
Мистецтво
3 клас

19 грн

Схожі уроки

Космос

Космос

180

Аватар профіля Морозовська Інна Віталіївна
Довкілля
5—6 років

"Риба під кригою".

"Риба під кригою".

426

Аватар профіля Морозовська Інна Віталіївна
Довкілля
5—6 років

Лютий - останній місяць зими.

Лютий - останній місяць зими.

754

Аватар профіля Морозовська Інна Віталіївна
Довкілля
1 клас

Зелений друг людини.

Зелений друг людини.

231

Аватар профіля Морозовська Інна Віталіївна
Довкілля
5—6 років

Права для Попелюшки

Права для Попелюшки

55

Аватар профіля Морозовська Інна Віталіївна
Довкілля
5—6 років