Урок "Григорій Квітка-Основ'яненко – батько української прози. Гуманістичний пафос, християнські ідеали, етнографічне тло творів. «Маруся» – перша україномовна повість нової української літератури, взірець сентименталізму" має на меті:
1. Ознайомити учнів з життям та творчістю Григорія Квітки-Основ'яненка:
Розкрити його значення як основоположника нової української прози.
Охарактеризувати основні етапи його творчості.
Проаналізувати найвідоміші твори письменника.
2. Розкрити особливості художнього світу творів Г. Квітки-Основ'яненка:
Визначити основні тематичні напрямки його творчості.
Проаналізувати гуманістичний пафос та християнські ідеали, що виявляються в його творах.
Охарактеризувати етнографічне тло його творів.
Дослідити особливості стилю та мови письменника.
3. Проаналізувати повість "Маруся" як зразок сентименталізму:
Розкрити основні сюжетні лінії та конфлікти твору.
Охарактеризувати образи головних героїв.
Визначити особливості композиції та художніх засобів.
Довести, що "Маруся" є зразком української сентиментальної прози.
4. Розвинути в учнів:
Навички аналізу літературних творів.
Уміння визначати ідейний зміст та художні особливості творів.
Розуміння авторського задуму.
Критичне мислення.
Творчі здібності.
5. Виховувати в учнів:
Ціннісне ставлення до української літератури.
Повагу до творчості Г. Квітки-Основ'яненка.
Прагнення до саморозвитку та самовдосконалення.