Урок:

Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Лобо». Авторські спостереження за світом природи.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета уроку: ознайомити учнів із життям та особливостями творчості Ернеста Сетон-Томпсона;

виразно читати та емоційно сприймати оповідання «Лобо» (перша частина); знаходити у творі описи тварин, розкрити роль авторських спостережень у відтворенні світу природи, їх емоційне забарвлення, роль у тексті; визначити ставлення автора до тваринного світу, коментувати відповідні цитати;

розвивати творчу уяву, навички зв'язного мовлення, спілкування, аналізу і систематизації навчального матеріалу, уміння висловлювати свою думку та обґрунтовувати її; формувати полікультурну компетенцію;

виховувати повагу до літературної творчості; формувати всебічно розвинену особистість, прищеплювати інтерес до духовних надбань людства.

Вміст уроку:
Опис, який учні побачать перед початком уроку

ШАНОВНИЙ УЧНЮ!

Використай всі теоретичні матеріали уроку

і пройди тестування УСПІШНО!!!

Я за тебе вболіватиму!!!

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Ернест Сетон-Томпсон » Бібліотечна гаваньЕрнест Сетон-Томпсон. Біографія Ернеста Сетона-Томпсона — УкрЛібЕрнест Сетон-Томпсон. Знайомство з письменником. Допомога учню - 5 клас -  Зарубіжна література - Допомога учню і вчителю - Світ літератури

Ернест Се́тон-То́мпсон

(1860—1946)

Відомий канадський письменник, художник, природознавець Ернест Сетон-Томпсон народився в Англії у сім’ї судновласника, в якій виховувалося десятеро синів.

Коли хлопчикові виповнилося шість років, родина емігрувала до Канади. У Канаді батько вирішив стати фермером і купив земельну ділянку, розташовану посеред лісу. Діти допомагали батькам по господарству. Кожний із малюків мав свою корову, яку повинен був доглядати: поїти, підкладати сіно, чистити ясла. Взимку, коли лютували морози, благенько одягнені маленькі фермери потерпали від холоду, відморожуючи собі вуха і носи.

Але саме тут, серед лісів, маленький Ернест познайомився з багатою канадською природою. Хлопчик захоплено слухав розповіді мисливців про надзвичайні пригоди, спостерігав за життям птахів, багато читав, малював тварин і вирізьблював їхні фігурки з дерева.

Згодом сім’я переїхала до міста Торонто, де Ернест закінчив школу і коледж мистецтв. Юнак продовжив мистецьку освіту в Лондоні, Парижі, Нью-Йорку. Він багато подорожував, вивчав фольклор індіанців та ескімосів, але найбільшим його захопленням залишалося вивчення життя тварин. Він не любив великих міст і жив у лісах та преріях, де мав усі умови для природознавчих досліджень.

Це захоплення вилилося в літературну діяльність, як принесла Ернестові Сетону-Томпсону світову славу письменника-анімалі́ста. Він був одним із перших літераторів, чию увагу привернув світ тварин, їхня поведінка у дикій природі.

Також Е. Сетон-Томпсон був талановитим художником: він власноруч ілюстрував деякі свої книжки, яких видав близько 40, його картини мали чималий успіх серед поціновувачів живопису.

Ернест Сетон-Томпсон у своїх творах зображував тварин як істот, які мають почуття і власну гідність. Письменник-анімаліст, художник, науковець доводив, що людина повинна з повагою ставитися до світу дикої природи.

ДЛЯ ТИХ, ХТО ХОЧЕ ЗНАТИ БІЛЬШЕ

Зовсім малим Ернест побачив у крамниці книжку «Птахи Канади» і загорівся бажанням її придбати. Щоб заробити гроші на цю книжку, хлопчик наймався допомагати сусідам, цілий місяць рубав дрова і навіть збирав колекцію комах для англійської мандрівниці.

У дорослому житті Ернест Сетон-Томпсон став засновником організації бойскаутів в Америці і Ліги знавців та захисників лісу.

Письменник, опираючись на досвід індіанців, розробив особливу систему виховання дітей. Згідно з цією системою діти вчилися правильно поводитися в походах, маскуватися, будувати курені і навіть опановували прийоми виживання в умовах дикої природи.

Ернест Сетон-Томпсон стверджував, що людина є невіддільною частиною природи; що знищення довкілля завдає великої шкоди усій нашій планеті.

СЛОВНИЧОК НУШИКА

Анімалі́ст – митець, який зображує тварин (від лат. animal – тварина).

Згадайте зміст твору. Як спостерігав письменник за вовками


2:

Теоретичний блок

Ернест Сетон-Томпсон

Лобо - володар Курумпо. Ернест Сетон-Томпсон - YouTube

Оповідання «Лобо»

3:

Теоретичний блок

ВСЕ ПРО ВІВКІВ І НАВІТЬ БІЛЬШЕ...

Чим провинились вовки перед людиною?
 Вовк -хижак, таким він
створений, він - невід'ємна
частина природи і відповідає ,
як все в природі, своєму
призначенню. Лю...


Вовк - великий?
“Великий", - не дуже
підходяще визначення для
вовка. Звичайно вовк-
самець важить понад 50
кілограмів, вов...Вовки - живуть сім’ями. В будь-якій зграї є свій "табель про ранги", а в
ньому кожному відведено своє місце. Сильні та агр...

Цікавинки про вовківЦікавинки про вовків
 Вовк розрізняє близько 200 мільйонів відтінків
запаху; люди всього лише 5 млн.
...Вовк у казках
У слов'янській міфології вовк
довгий час був істотою
шанованою. Його навіть українці
називали вовчик-братик,...

Вовк у міфології
Вовк - один з найбільш шанованих персонажів. Вовк є
священною, чаклунською твариною. Вовк вважався
тварин...ФразеологізмиФразеологізми
про вовківпро вовків«Вовка ноги годують»«Вовка ноги годують»
Шукаючи їжу, вовки можуть
бродити ...
Прислів'я про вовківПрислів'я про вовків
Вовка боятися - в ліс не йти.
Вовка як не годуй, а він усе в ліс дивиться.
Вов...Так стають нашими близькими знайомими вовки долини
Курумпо. Передусім це Володар Лобо, дужий вовк, ватажок
великої зграї. ...

4:

Вільне введення тексту

12 з 12 балів

Дай відповіді на запитання!!!

  1. Розкажіть про дитинство та юність Сетона-Томпсона. Які здібності, захоплення й риси характеру майбутнього письменника виявилися в той час?

  2. Як на літературну творчість канадського письменника вплинули його освіта й професійна діяльність?

  3. Як називалася перша книжка Сетона-Томпсона? На чому наголошує ця назва? У чому вбачав новизну своєї збірки сам автор?

  4. Дайте визначення поняття «оповідання». Наведіть приклади 3-4 оповідань, що ти вже прочитав.

Опис, який учні побачать після проходження уроку

МОЛОДЕЦЬ! ТИ СПРАВИВСЯ!

ДАЛІ БУДЕ ЦІКАВІШЕ!!!

Рефлексія від 53 учнів

Сподобався:

48 5

Зрозумілий:

46 7

Потрібні роз'яснення:

51 2
Рекомендуємо

Індійські міфи про створення світу «Творення», «Про потоп», «Про золоті часи», "Про створення людей".

Індійські міфи про створення світу «Творення», «Про потоп», «Про золоті часи», "Про створення людей".

2096

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
6 клас

33 грн

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

Японська народна казка «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик». Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в  образі Іссумбосі. Національний колорит японських казок.

1313

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
5 клас

25 грн

Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Поезії «Вільшаний король», «Травнева пісня», «Прометей». Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

Йоганн Вольфганг Ґете (1749–1832). Поезії «Вільшаний король», «Травнева пісня», «Прометей». Роль Й. В. Ґете в історії Просвітництва. Нове розуміння природи у ліриці  Й. В. Ґете. Міфологічний зміст образів вірша «Вільшаний король».

959

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
9 клас

30 грн

Урок позакласного читання Життя і творчість Марії Парр. Повість "Вафельне серце"

Урок позакласного читання  Життя і творчість Марії Парр. Повість "Вафельне серце"

380

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
6 клас

20 грн

Золота доба Персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї. Лаконізм і місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості омара Хайяма.

Золота доба Персько-таджицької лірики, її характерні особливості, видатні представники. Омар Хайям. Рубаї. Лаконізм і  місткість жанру рубаї. Основні теми й мотиви творчості омара Хайяма.

1213

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
8 клас

25 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

582

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

420

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

5826

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

929

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

886

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас