Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Жорстока поведінка підлітків: причини та профілактика
»
Взяти участь Всі події
Урок:

Джек Лондон (1876–1916). «Жага до життя». Самовладання, воля до життя головного героя оповідання Дж. Лондона, його мужність у сутичках із суворою природою та життєвими обставинами.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета уроку: ознайомити учнів із життям і творчістю письменника, вчити вдумливому читанню; розвивати навички аналізу художнього тексту, вміння зв’язно висловлювати свої думки і почуття; виховувати почуття доброти і любові до життя, сприяти формуванню активної життєвої позиції.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Епіграфи уроку:

Життя завжди дає людині менше,

ніж вона вимагає від життя.

Зрештою, людині дане лиш одне життя —

чому ж не прожити його як слід?

Істинне призначення людини —

жити, а не існувати.

(З Вікіцитат. Джек Лондон)

Прослухай пісню «Воля» групи «Без обмежень».

Поміркуй під час композиції про людину в екстремальних обставинах…У таких, коли життя починає згасати, сили покидають, свідомість втрачається… Що тоді робити? На що сподіватися? Як вижити?

Виживання – це мистецтво впевненості в собі та в своїх силах. В екстремальних умовах великий вплив на життєдіяльність людини мають її сила волі, зібраність, вміння імпровізувати та, звичайно ж, витривалість. Але, як показує життя, і цих деколи важливих якостей недостатньо для того, щоб вижити. Люди гинуть від спеки і спраги, хоча в трьох кроках знаходиться рятівне джерело води, вони замерзають, не зумівши побудувати елементарне укриття, щоб уникнути переохолодження, гинуть від голоду там, де багато рослинної їжі і дичини, стають жертвами отруйних змій та комах, не знаючи, як надати собі першу медичну допомогу.

Шанси на виживання людини при її перебуванні на місцевості будь-якого типу будуть залежати від:

  1. Волі та бажання вижити.

  2. Наявності елементарних знань правил виживання і поведінки в екстремальних ситуаціях.

  3. Уміння скласти план і діяти по ньому.

  4. Здібності аналізувати та імпровізувати.

  5. Уміння контролювати та керувати своїми емоціями і фізичним станом.

  6. Здатністю використовувати природу на свою користь.

  7. Везіння і удачі.

- Як пов’язана інформація про виживання з темою нашого уроку? Відповідь дамо після того, як розглянемо оповідання «Жага до життя». Його написав американський письменник Джек Лондон.

%D0%91%D0%B5%D0%B7-%D0%BD%D0%B0%D0%B7%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%8F-2.jpg0603brf7-26d5-300x450.jpgWHERQCQLC6VNSY8T59371F9MO.jpg

Це дуже цікавий і повчальний твір про північні райони Північної Америки, «золоту лихоманку», що охопила багатьох американців у їхній ненаситній жадобі до золота, коли наприкінці ХІХ ст., у 1896 році, на річці Юкон, що на Алясці, було знайдено золото. Уже через два роки на безлюдних землях виросло місто Даусонсіті з 10 тисяч жителів. А всього на Аляску прибуло 25 тисяч золотошукачів.

Джек Лондон теж побував у Клондайку (так називається район пошуків). У 1897 році він і його родич купили собі хутряні куртки, взяли все необхідне для суворої зими і подалися шукати щастя. Зима на Алясці завжди з лютими морозами, температура повітря знижується до -65 С. Тільки відважна людина витримає подібні умови. І саме таким сміливцем був Джек Лондон. Писав він про Північ, сувору, величну, в умовах якої виявляється справжня людська сутність.

2:

Теоретичний блок

Ви вже ознайомилися з життям і творчістю Джека Лондона. Зараз ми пригадаємо деякі фрагменти його біографії і дізнаємось дещо нове про життєвий шлях письменника.

Народився 12 січня 1876 року в Сан-Франциско. При народженні одержав ім'я Джон Чейні, але вісім місяців по тому, коли мати вийшла заміж, став Джоном Гріффітом Лондоном. Мати письменника — Флора Уеллман була дуже своєрідною жінкою, захоплювалась гаданням, спіритизмом і не приділяла належної уваги вихованню сина. Материнські обов'язки були Флорі не до душі, тому вихованням хлопчика займалась негритянка Дженні

Прентіс, яка нещодавно втратила дитину. Всю свою невитрачену любов перенесла на маленького білого хлопчика.

Дитинство Лондона пройшло в Сан-Франциско. Він багато читав, уявляючи себе героєм пригодницьких романів. Джек став постійним відвідувачем місцевої публічної бібліотеки. Він читав уночі, читав ранком, читав, коли йшов до школи, читав по дорозі додому й знову йшов до бібліотеки за новою книгою.

У школі щоранку учні співали хором. Одного разу, помітивши, що Джек мовчить, учителька відправила його до директора. Була довга і серйозна розмова, в результаті якої директор відіслав хлопчика назад до класу з запискою, у якій говорилося, що можна звільнити учня Лондона від співу, але замість того Джек повинен був писати твори щоранку протягом того часу, поки інші учні співали хором. Пізніше це переросло в звичку - писати щоранку тисячу слів.

У 13 років Лондон закінчив початкову школу, але до середньої школи ходити не міг: у родині не було грошей, щоб платити за навчання. Спочатку він продавав на вулицях газети, а вже у 15 років Джек мав іти на фабрику, щоб матеріально забезпечити родину, бо його вітчим потрапив під потяг і став калікою.

Юність Лондона припала на часи економічної депресії і безробіття, матеріальне становище родини все гіршало. До двадцяти трьох років він перемінив безліч занять: був "устричним піратом" (браконьєром); інспектором рибальського патруля; матросом на шхуні "Софі Сазерленд", де брав участь у полюванні на морських котиків; робітником на консервному заводі.

У 1893 році Джек Лондон узяв участь у літературному конкурсі газети "Сан-Франциско колл". Його нарис "Тайфун біля берегів Японії" зайняв перше місце й приніс авторові перший гонорар — 25 доларів . Це спонукало Лондона серйозно задуматися над подальшими перспективами.Як і всіх інших шукачів пригод та щастя його ухопила «золота лихоманка». У 1897 році Джек вирушив на Аляску, однак через рік повернувся в Штати – без золота,без грошей, хворий на цингу, але з багатющими враженнями якими захотілося поділитися з іншими людьми, Тому знову взявся за перо.

Джек Лондон пішов із життя у віці 40 років від тяжкої хвороби.

Переглянь матеріали уроку!

Підготуйся до роботи з текстом твору

"Жага до життя"

3:

Теоретичний блок

20 цікавих фактів про Джека Лондона

20-cikavih-faktiv-pro-dzheka-londona.jpeg

Ще за життя Джек Лондон домігся багатства, успіху і популярності. Багато письменників до нього намагалися досягти тих же висот, і багато хто з них прославилися, але він став першим з всій письменницької братії свого часу, хто дійсно розбагатів завдяки своєму таланту. А таланту йому було не позичати! Недарма книги Джека Лондона щосили читають і в наші дні.

  1. Батько майбутнього письменника відмовився визнавати сина, так що той офіційно вважався дитиною невідомого батька.

  2. Справжнім ім'ям Джека Лондона було Джон Гріффіт Чейні. Прізвище «Лондон» він отримав пізніше, коли його мати вийшла заміж вдруге, і дала йому прізвище вітчима.

  3. Мати Дж. Лондона ледь не наклала на себе руки, коли була вагітною, оскільки її коханець відмовився визнавати сина і намагався змусити її зробити аборт. При цьому вона була досить цікавою особистістю. Так, вона вірила в духів і стверджувала, що через астрал пов'язана з якимсь вождем індіанського племені.

  4. Будучи ще підлітком, Джек Лондон почав активно працювати. За свої юні роки він встиг змінити безліч різноманітних професій.

  5. У числі іншого він встиг побути і моряком. А ще 14-річним юнаком Джек Лондон зібрав грошей, купив човен і ловив креветок, яких потім продавав.

  6. Першою дружиною Д. Лондона стала наречена його трагічно загиблого товариша.

  7. У 18-літньому віці він був заарештований за участь у бунті, і провів за гратами цілий місяць.

  8. Джек Лондон став першим в історії письменником, який за допомогою свого таланту заробив цілий мільйон доларів.

  9. Згідно твердженнями сучасників, Джек Лондон нерідко проводив за письменницькою роботою по 14-15 годин щодня.

  10. Всього за своє життя Джек Лондон написав два десятка романів, більше двохсот оповідань і три п'єси. Його літературна кар'єра тривала сімнадцять років.

  11. Маловідомий факт: Джек Лондон писав оповідання не тільки для дорослої аудиторії, а й для дітей.

  12. Перша його публікація «Тайфун біля берегів Японії » відбулася, коли йому було всього шістнадцять років. За цей невеликий нарис він отримав свій перший письменницький гонорар.

  13. Протягом багатьох років Джек Лондон працював військовим кореспондентом, і кілька разів сам встиг побувати в місцях військових дій.

  14. Не дивлячись на великий словниковий запас Дж. Лондона, всі його книги написані дуже простим стилем, легким для розуміння.

  15. Одного разу в гонитві за золотом Джек Лондон поїхав на Аляску, щоб стати старателем. Однак, « золота лихоманка » не принесла йому багатства.

  16. Розбагатівши, письменник захотів втілити в життя давню мрію про власне ранчо. Правда, купивши його, він тільки нажив собі проблем - бізнес він вести не вмів, і ранчо в його руках було збитковим.

  17. Джек Лондон сам створив креслення, за якими був побудований корабель, на якому він відправився в кругосвітнє плавання. Але за станом здоров'я йому довелося повернутися додому, так і не завершивши своєї грандіозної подорожі.

  18. Причиною смерті Д. Лондона стало передозування знеболюючими препаратами. До сих пір невідомо, чи було воно випадковим або навмисним.

  19. Чимало всесвітньо відомих літераторів дуже високо відгукувалися про творчість Джека Лондона.

  20. На могилі знаменитого письменника замість надгробка стоїть звичайний валун.

4:

Теоретичний блок

Прочитай оповідання "Жага до життя"!

https://dovidka.biz.ua/zhaha-do-zhyttya-chytaty-dzhek-london/

Дія твору відбувається в північно-західній частині Канади. Митець описує реальні географічні місця, якими мандрують його персонажі. Давайте сробуємо уявити собі той далекий північний простір, де опинилися герої Джека Лондона. І знайдемо ці географічні об’єкти в атласах на фізичній карті північної Америки.

undefined

“Жага до життя” аналіз твору (паспорт)

Автор – Джек Лондон

Рік написання – 1905

Рід літератури – епос

Жанр: оповідання

Тема: як людина бореться за життя в Білій Пустелі

Ідея: уславлення людини, яка кидає виклик смерті і перемає її, сили волі, витримки, жаги до життя

Головна думка твору “Жага до диття” – це боротьба за життя мужньої, відважної, цілеспрямованої та рішучої людини.

Проблематика: проблеми людської гідності, життя і смерті, дружби та зради.

Час та місце події твору “Жага до життя”: кінець XIX – початок ХХ ст. Північ Канади, що межує з Аляскою.

«Жага до життя» ознаки оповідання:

Невеликий прозовий твір;

Невелика кількість героїв (двоє);

Однолінійний сюжет;

Невеликий проміжок часу (декілька тижнів);

Стислі описи.

5:

Завантаження файлу

12 з 12 балів

Якщо ти прочитав оповідання "Жага до життя",

дай відповіді на запитання та виконай завдання!

Написане в робочому зошиті,

сфотографуй та прикріпи файлом для перевірки!

  1. Де і коли відбуваються події у творі?

  2. Чи є щось спільне між біографією письменника і змістом оповідання. Що саме?

  3. Хто ці люди, з якими нас знайомить письменник?

  4. Як поводяться герої, що опинилися в однакових складних умовах?

  5. Що відчуває безіменний герой, який залишився самотнім серед білої пустелі?

  6. Як складається доля Біла? Чому саме так? Чи жаль вам його?

  7. Які епізоди твору і чому вас найбільше схвилювали?

  8. Чи заслужив герой на перемогу, а чи переможець він?

  9. Як ви вважаєте, чому головний герой не має імені?

  10. Пригадайте, що таке сюжет , композиція твору. Назвіть елементи сюжету.

  11. Установіть відповідність між елементами сюжету та змістом оповідання:

    1

    2

    3

    4

    5

    1. Експозиція А. Поєдинок з вовком

    2. Зав’язка Б. Опис Аляски та золотошукача

    3. Розвиток дії В. Порятунок

    4. Кульмінація Г. Зрада Білла

    5. Розв’язка Д. Боротьба за житття

  12. Які проблеми порушує автор у творі? Чи актуальні вони?

6:

Теоретичний блок

Домашнє завдання!!!

Попрацювати з текстом оповідання Джека Лондона «Жага до життя». Дібрати цитати до образів безіменного героя та Білла.

Наприклад:

"Той, що йшов позаду, посковзнувся на гладенькому валуні й ледве не впав, але в останню мить утримався на ногах, голосно зойкнувши з болю. Мабуть, у нього запаморочилась голова; заточившись, він випростав вільну руку, ніби шукав опертя. Ставши рівно, він спробував ступити вперед, але знов похитнувся і мало не впав. — Агов, Біле! Я підвернув ногу!"

Рефлексія від 31 учня

Сподобався:

24 7

Зрозумілий:

26 5

Потрібні роз'яснення:

28 3
Рекомендуємо

Джек Лондон "Жага до життя"

Джек Лондон "Жага до життя"

168

Аватар профіля Пилипчук Олександр Миколайович
Зарубіжна література
6 клас

25 грн

Коран – головна книга ісламу (огляд). Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя. Літературні паралелі. Підготовка до контрольної роботи.

Коран – головна книга ісламу (огляд). Побудова Корану, охоплення в ньому різних сфер людського життя. Літературні паралелі. Підготовка до контрольної роботи.

3435

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
8 клас

50 грн

Проблема життя і смерті в трагедії Шекспіра "Ромео і Джульєтта". Трактування фіналу.

Проблема життя і смерті в трагедії Шекспіра "Ромео і Джульєтта". Трактування фіналу.

558

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
8 клас

33 грн

Урок позакласного читання Життя і творчість Марії Парр. Повість "Вафельне серце"

Урок позакласного читання  Життя і творчість Марії Парр. Повість "Вафельне серце"

394

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
6 клас

20 грн

Характерні ознаки літературної балади. Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність. (ТЛ) Балада (літературна).

Характерні ознаки літературної балади.   Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.  (ТЛ) Балада (літературна).

1434

Аватар профіля Цецура Віктор Сергійович
Зарубіжна література
7 клас

25 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

626

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

468

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

6895

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

970

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

991

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас