Урок:

«Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші 140–410), «Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670). Образи Ахілла і Гектора.

Опис уроку (учням цей опис не показується):

Мета: продовжити роботу над змістом поеми “Іліада”; прочитати уривок “Двобій Ахілла з Гектором”; вчити аналізувати прочитане, висловлювати власну думку щодо вчинків героїв, характеризувати особливості художніх засобів, використаних у творі; розвивати навички вдумливого читання; виховувати критичне ставлення до героїв твору, повагу до слова.

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Теоретичний блок

Пригадайте вивчене

0301idsf-b9e4-701x495.jpg

2:

Теоретичний блок

0301idtr-6404-549x411.jpg

0301iduf-d055-548x410.jpg

3:

Теоретичний блок

Прочитай уривок “Двобій Ахілла і Гектора” (пісня 22, вірші 139-376)

Чи можна вважати перемогу Ахілла чесною? (Ні, бо йому допомагала Афіна, що набула вигляду Деїфоба, брата Гектора, і “підступно його повела за собою”, повернула списа Ахіллові, коли він не влучив у Гектора.)

Чому Ахілл не погоджується на умови Гектора повернути його тіло батькам, якщо він буде переможений? (Ахілл страшенно ображений за свого друга Патрокла та за інших ахейців, що загинули від руки троянського царевича: “Не говори мені, Гекторе клятий, про жодні угоди…”)

– Як поводиться улюбленець Афіни після перемоги над Гектором? Знайди і випиши цитату в поле для вводу .

4:

Вільне введення тексту

Зевс – темнохмарний, хмаровладний , егідодержавний.

Афіна – ясноока .

Аполлон – дальносяжний , дальносяйний.

Ахілл – богосвітлий, прудконогий , ясний, бездоганний, богоподібний.

Гектор – впокірник коней, божистий, шоломосяйний , осяйливий.

Висновки. Крім різних художніх означень, боги та герої мали так звані постійні епітети, які неодноразово використовувалися лише з певними іменами. Наприклад, у даному уривку Зевс двічі названий хмаровладним, Афіна тричі – ясноокою, Аполлон – дальносяжним, по відношенню до Ахілла сім разів згадується епітет богосвітлий та п’ять – прудконогий, Гектор чотири рази називається шоломосяйним.

Ці художні означення вказують на найбільш яскраву, на думку автора, особливість героя: Афіна має ясні очі, уособлюючи мудрість, Ахілл – син богині та улюбленець богів – тому він богосвітлий. Гектор – шоло – мосяйний, бо мав шолома з чистого золота. Постійні епітети походять з фольклору, та зустріти їх у поемах Гомера не дивно, тому що, перш ніж стати літературним твором, ці сюжети існували у народних переказах та міфах.

Створи сенкани до образів Ахіла і Гектора.

0301ie03-5002-485x342.png

5:

Вільне введення тексту

Поведінка героїв під час двобою зображується за допомогою порівнянь, які пов’язані з птахами, тваринами, зірками, це свідчить про особливе бачення світу і себе в ньому давньої людини, що відчувала свій нерозривний зв’язок з природою, була невід’ємною її частиною.

Роздивися схему і зроби висновок.Запиши в поле для вводу.

0301ie1o-5826-427x239.jpg

Рефлексія від 10 учнів

Сподобався:

10 0

Зрозумілий:

9 1

Потрібні роз'яснення:

9 1
Рекомендуємо

«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670). Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

«Пріам у Ахілла» (пісня 24, вірші 470–670).  Образи Ахілла і Гектора. Гуманістичний зміст «Іліади». Катарсис.

174

Аватар профіля Пилипчук Олександр Миколайович
Зарубіжна література
8 клас

25 грн

Гомер. «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140–410) Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу.

Гомер. «Іліада» (огляд). «Двобій Ахілла і Гектора» (пісня 22, вірші140–410)  Гомер та його значення в історії розвитку європейських літератур. Міфологічна основа гомерівського епосу.

154

Аватар профіля Пилипчук Олександр Миколайович
Зарубіжна література
8 клас

25 грн

Авторські пісні (7 клас, урок 22)

Авторські пісні (7 клас, урок 22)

200

Аватар профіля Бордунова Наталя Юріївна
музичне мистецтво
7 клас

25 грн

«Пісня про мого Сіда»

«Пісня про мого Сіда»

435

Аватар профіля Пилипчук Олександр Миколайович
Зарубіжна література
8 клас

125 грн

“Пісня про Роланда”

“Пісня про Роланда”

323

Аватар профіля Пилипчук Олександр Миколайович
Зарубіжна література
8 клас

25 грн

Схожі уроки

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

Абсолютизація творчості та творчої особистості у романі "Портрет Доріана Грея"

677

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
1 клас та 10 клас

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

М. Гоголь. "Ревізор" Історія п"єси. Образи чиновників.

501

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Зарубіжна література
9 клас

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

Віктор Гюго «Собор Паризької Богоматері».

7192

Аватар профіля Свинаренко Наталія Леонідівна
Зарубіжна література
10 клас

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

М.Гоголь "Шинель". Образ Башмачкіна

1050

Аватар профіля Бабенко Ольга Миколаївна
Зарубіжна література
9 клас

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

"Ревізор".Творча історія пєси.Образи чиновників.

1188

Аватар профіля Пальок Марія Іванівна
Зарубіжна література
9 клас