Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«Адаптація і соціалізація дітей з особливими освітніми потребами в умовах дитячо-учнівського колективу»

Артур Конан-Дойл – автор детективних циклів про Шерлока Холмса. Оповіданнє «Пістрява стрічка».

Зарубіжна література

Для кого: 7 Клас

проходження

запитань

10.07.2021

13

0

Опис уроку:

Тема. Артур Конан-Дойл – автор детективних циклів про Шерлока Холмса. Оповіданнє «Пістрява стрічка».

Мета: стисло ознайомити учнів з життям і особистістю Артура Конан Дойла та показати місце жанру детективу в його творчому доробку.

Обладнання: портрет письменника, видання твору, ілюстрації до нього, фрагменти кінофільма «Пістрява стрічка».

І. Організаційний момент

ІІ. Мотивація уроку.

Звернення вчителя до учнів

— Шерлок Холмс прославився тим, що розслідував злочини, які здійснювали люди різного віку. Разом із тим він намагався зрозуміти, що штовхає людину на злочин. Відомо, що всі злочини проходять через людську свідомість, стаючи вчинками. Наш урок — це психологічне дослідження. Мета — розгадати загадку людини, проаналізувавши вчинки героїв. Адже саме через них можна зрозуміти психологію особистості. А допоможуть нам у цьому герої оповідання А. Конан Дойля «Пістрява стрічка», у якому Шерлок Холмс розслідує ще одну заплутану справу.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація опорних знань

1. Розповідь про життя і творчість А. Конан Дойла

2. Переказ змісту, коротка характеристика героїв оповідання «пістрява стрічка»

♦ Розкажіть, як практично Шерлок Холмс використав дедуктивний метод для розкриття злочину й розв’‎язання сімейного конфлікту.

3. Повідомлення учня «прототипи образу Шерлока Холмса»

— А. Конан Дойл наділив Холмса зовнішністю й рисами характеру свого вчителя — професора медицини Джозефа Белла. Високий, худий, з різкими яструбиними рисами обличчя, лікар дуже нагадував детектива. Він був надзвичайно спостережливим, уміло користувався методом дедукції. «Він сидів у кабінеті з обличчям нерухомим, як в індіанця, і ставив відвідувачеві діагноз швидше, ніж той міг відкрити рота Белл перераховував симптоми хвороби і навіть повідомляв пацієнту деякі подробиці з його минулого і навряд чи коли-небудь помилявся»,— писав Дойл в автобіографічній книзі «Спогади і пригоди». Цікаво, що доктор Белл був прихильником Шерлока Холмса, дуже тішився тим, що став прототипом такого відомого літературного героя.

Головне в Холмсі значною мірою визначила особистість самого А. Конан Дойла. Письменник зізнавався сину Адріану: «Якщо існує на світі Холмс, то це я сам». Конан Дойл, як і його персонаж, був справедливою, благородною і безкорисливою людиною Він неодноразово виступав на захист принижених Так, саме завдяки його втручанню було виправдано несправедливо звинуваченого адвоката Джорджа Едалжі. Він допоміг і медсестрі Джоан Пейнтер, від якої одержав листа з проханням знайти її зниклого нареченого: «Я вам пишу тому, що ніхто інший мені не допоможе, і я не можу найняти нишпорку, бо в мене немає грошей». Дойл зробив усе, аби визволити з в’‎язниці беззахисну людину, звинувачену в страшних злочинах — убивстві й пограбуванні.

4. «Це цікаво!»

Артур Конан Дойл при написанні «Пістрявої стрічки» припустився кількох серйозних помилок. У розповіді доктор Ройлотт використовував для вбивства власної падчерки болотну змію, яка виповзала з вентиляційного душника, а потім спускалася і піднімалася назад по мотузці для дзвінка, яким викликали слуг Але справа в тому, що змії не можуть повзти по вільно висячій мотузці, бо їм потрібна тверда основа. Інакше кажучи, такий трюк у житті неможливий.

Також у книзі згадувалося про те, що Ройлотт кликав змію свистом, однак у ХХ ст. науковці довели, що змії глухі (не сприймають звуків, що передаються повітрям), тому це теж вважається помилкою автора

IV. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу

1. Виразне читання оповідання А. Конан Дойля «Пістрява стрічка».

2. Словникова робота, обмін враженнями

3. Евристична бесіда (зокрема і за запитаннями підручника — вибірково)

♦ Із якою справою звернулись до Холмса?

♦ Із чого Холмс почав розслідування цієї справи?

♦ Яким методом користувався Холмс і в чому полягає цей метод?

♦ Що допомогло Холмсу розгадати таемницю «Пістрявої стрічки» ?

♦ Як детектив ставиться до розкриття злочину? Чи отримує задоволення від наслідків своєї роботи? (Для Шерлока Холмса розслідування злочину — як розв’‎язання складного ребуса, як гра в шахи, як розвага. Разом із тим — це його життя. Він любить справедливість, інколи навіть співчуває злочинцеві. Детектив переконує читачів, що потрібно бути пильними, звертати увагу не лише на велике, а й на дрібниці, не давати одурити себе всяким пройдисвітам та авантюристам ).

V. Закріплення знань, умінь та навичок

Робота в парах

♦ Прокоментуйте висловлювання А. Конан Дойла: «Щоб пізнати людство, треба вивчити людину»

VI. Домашнє завдання

Знати зміст оповідання «Пістрява стрічка», переказувати, аналізувати, характеризувати героїв, висловлювати свої почуття та враження

Підготувати повідомлення «Заочна екскурсія в музей Шерлока Холмса», «Прототипи образу Шерлока Холмса»

VII. Підбиття підсумків уроку

Інтерактивна вправа «Мікрофон»

♦ Продовжте речення

«Зв’‎язок змісту оповідання А. Конан Дойла «Пістрява стрічка» ?

із сучасністю я вбачаю в тому, що...»

Завдання №1 Тестування


5 березня
Зарубіжна література
7 Клас
12 запитань
23 проходження
171

Завдання №2 Тестування


5 березня
Зарубіжна література
7 Клас
12 запитань
77 проходжень
383

Рефлексія від 0 учнів

Сподобався

0 0

Зрозумілий

0 0

Потрібні роз'яснення

0 0
Схожі уроки

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.