Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Теоретичний блок
Аналіз впливу конкуренції на підприємницьку діяльність
Щоб зрозуміти вплив конкуренції на розвиток підприємницької діяльності, необхідно добре засвоїти суть самої підприємницької діяльності.
У Господарському кодексі України записано: "Підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, яка здійснюється суб'єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку".
Суть конкуренції як економічної категорії теж полягає в тому, що конкуруючі сторони ведуть між собою боротьбу за привласнення найбільших прибутків. Отже, вони тим самим:
збільшують обсяги виробництва,
поліпшують якість продукції,
збільшують тривалість використання,
знижують витрати на виробництво.
А цього можна досягти:
впроваджуючи нову техніку,
впроваджуючі нові технології,
впроваджуючі нові методи організації праці тощо.
Таким чином, конкуренція позитивно впливає на якість підприємницької діяльності. Але для цього мають бути створені умови - забезпеченість ринку товаром і платоспроможність попиту. Без цього позитивний вплив конкуренції на підприємницьку діяльність неможливий. Це ми можемо спостерігати у нашій дійсності: продукції вітчизняного виробника недостатньо і платоспроможність українського народу низька.
Розвитку досконалої конкуренції перешкоджають монополії, їхній вплив на ринкові відносини завжди був і є негативним.
Аналізуючи вплив конкуренції на підприємницьку діяльність, крім вивчення результатів власної діяльності, необхідно ґрунтовно ознайомитися з діяльністю конкурентів, щоб мати можливість порівнювати. Визначити, з якої причини продукція підприємства не є конкурентоздатною: неефективна технологія, нераціональне використання ресурсів, низька якість матеріально-сировинних ресурсів, які використовуються для виробництва продукції, недостатня кваліфікаційна підготовка трудових ресурсів.
№2:
Теоретичний блок
Прибуток
Прибуток — це результат ефективної підприємницької діяльності, суть якої полягає в раціональному використанні всіх виробничих ресурсів, ефективній організації управлінської діяльності, виготовленні конкурентоздатної продукції.
Прибуток – це основний показник ефективності роботи підприємства.
Прибуток = Дохід – Витрати
Види прибутку
В економічній науці та господарській діяльності розрізняють такі види прибутків:
прибуток бухгалтерський;
нормальний прибуток;
економічний прибуток.
Бухгалтерський прибуток — це різниця між ціною реалізованої продукції і витратами на її виробництво.
Нормальний прибуток — це винагорода за підприємницьку діяльність. Економічний прибуток — це різниця між бухгалтерським і нормальним прибутком.
Економічний прибуток = бухгалтерський прибуток-нормальний прибуток
Рентабельність підприємства
Рентабельність – це показник ефективності виробництва.
Р= П/С х100%,
де Р- рентабельність, П - прибуток, С – собівартість.
№3:
Теоретичний блок
Приклад вирішення задач
Задача.
Підприємство планує реалізувати 600 одиниць виробів. Собівартість одного виробу становить 150 грн, ціна – 350 грн.
Визначте: а) прибуток від реалізації одного виробу,
б) прибуток від реалізації всіх виробів.
РОЗВЯЗОК:
600*150= 90000 грн (витрати)
600*350= 210000 грн (виручка)
350-150= 200 грн(прибуток від реалізації одного виробу)
210000-90000= 120000 грн (прибуток від реалізації всіх виробів)
ВІДПОВІДЬ: прибуток від реалізації одного виробу становить 200 грн, прибуток від реалізації всіх виробів становить – 120000 грн.
№4:
Вільне введення тексту
ПРАКТИЧНА РОБОТА
Вирішіть задачі, розрахунки з відповідями запишіть нижче. Максимальний бал за кожну задачу - 3 бали.
Задача 1. Собівартість продукції, яку планують реалізувати, становить 50000 грн. при середній рентабельності продукції на підприємстві за звітний період 30 %. Обчисліть розмір прибутку підприємства.
Задача 2. Фірма реалізує за місяць 20 одиниць продукції ціною 50 гривень за одиницю. При цьому має витрати на виготовлення одиниці продукції – 40 грн. Визначте прибуток, який отримає фірма за місяць і за рік від реалізації цієї продукції.
Задача 3. Домогосподарка вирішила випікати на продаж пиріжки із сиром. Загальні витрати на виготовлення одного пиріжка – 20 коп. Плановий випуск – 100 пиріжків на день. Вона також повинна сплачувати єдиний податок – 200 грн.на місяць. Чи буде доцільним продаж пиріжків по 70 копійок? Зробіть розрахунки.
Це цікаво
12 правил успіху від Стіва Джобса
1. Потрібно любити справу, якою займаєшся. Знайшовши своє справжнє покликання, людина може весь світ змінити на краще. Хто знає, можливо, і тебе зробить знаменитим.
2. Намагайся виділитися із загальної сірої маси, будь не схожим на інших. Щоб досягти чогось у житті, потрібно мислити нестандартно.
3. Будь-яка середня бізнес-ідея, на яку навіть не звернуть уваги інші, може стати відкриттям року. Якою би справою ти не зайнявся, завжди намагайся зробити її якомога краще, намагайся в усьому бути досконалим.
4. Прийшовши на роботу в будь-яку з компаній або створивши свою, насамперед склади список як сильних, так і слабких сторін — своїх особисто і компанії загалом.
5. Не бійся чинити так, як підказує тобі твоя інтуїція, будь заповзятливим. Будь-яка нова ідея малого бізнесу вимагає рішучих дій, тому тобі потрібно зробити свого роду великий прорив для втілення цієї ідеї. Зробити перший крок — це найважче, але ти вір в успіх і будь готовий до успіху.
6. Усі найвидатніші люди починали колись із чогось малого. Потрібно зосередитися на досягненні однієї мети, не беручись за безліч справ одразу. Починаючи з найпростіших ідей, поступово переходь до більш серйозних. І постійно уявляй своє райдужне майбутнє!
7. Займаючись своєю улюбленою справою, потрібно не просто любити її, а намагатися виділитися серед інших, стати лідером. Якою би справою ти не займався, твоя технологія повинна бути найбільш передовою, навіть якщо крім тебе ніхто її не використовує. Хай тебе це не бентежить — стань першовідкривачем, зробивши цю технологію стандартом галузі.
8. Потрібно концентруватися на досягненні позитивного результату, звертаючи особливу увагу на дизайн.
9. Для досягнення успіху в просуванні товару обов'язково прислухайся до думки споживачів: кожен з них може сказати що-небудь корисне.
10. Твоя ідея малого бізнесу повинна відрізнятися від інших інноваціями. Не берись одразу за втілення кількох ідей, концентруй свою увагу лише на важливих.
11. Вчися на помилках, без них точно не обійтися. Якщо ти бачиш, що робиш помилку, краще відразу це визнати.
12. Постійно вчися — завжди є щось нове, чого ти ще не знаєш. Вчитися потрібно в усіх — конкурентів, покупців, партнерів.
Рефлексія від 8 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
Практична робота №8. Позначення на контурній карті глобальних ланцюгів доданої вартості «видобування алюмінієвої сировини – виробництво глинозему – виробництво первинного алюмінію – споживання алюмінію».