Конструктор уроків
Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.
Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.
№1:
Вільне введення тексту
СЛАВА УКРАЇНІ!!!
Вітаю на уроці української літератури!
Капіталістичні відносини руйнували дрібні селянські господарства. У пошуках шматка хліба і землі вибираються селяни в далеку Америку, в той розхвалюваний найманими емісарами «обітований» край. Душу емігранта В.Стефаник знав дуже добре, був перейнятий його муками і болями. Він бачив марність мужицьких надій. Знав, що чекає селян там, у далеких краях, тому так наполегливо, вперто намагався розвіяти в публіцистичних виступах, листах, творах ілюзії щодо емігрантського «щастя».
Тож сьогодні ми продовжуємо вивчення новели "Камінний хрест". Тема нашого уроку:
Двадцять восьме лютого
Класна робота
Драматизм конфлікту, емоційна загостреність новели В. Стефаника «Камінний хрест»
ПРИГАДАЙМО
Що вам відомо про головного героя?
Розкажіть про життя Івана Дідуха в Галичині та причини його еміграції до Канади.
З чого складається життя Івана?
№2:
Теоретичний блок
ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАУ
Опрацюйте подану нижче теорію зручним для вас способом:
Перегляньте відео:
Прочитайте конспект:
УЛ 10. Камінний хрест_Драматизм конфлікту_Емоційна загостреність.pdf
№3:
Теоретичний блок
ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ
Художня деталь - засіб словесного та малярського мистецтва, який полягає у виділенні особливо значущого елементу художнього образу
ПРИКЛАД:
Руки в нього жилаві, натруджені, коли він впрягається поряд з конем, на його обличчі виступають сині жили; все його тіло напружене і особливо, коли він мішками виносить гній на горб.
Художній паралелізм – (грец. parallelos — той, що рухається поряд) — аналогія, уподібнення, спільність характерних рис або чину (паралельне зображення двох явищ із різних сфер життя).
ПРИКЛАД:
Дідух працює в ролі коня, сам став «конем» від нелюдської праці.
Потворне – це ті явища, що грубо порушують наші уявлення про прекрасне, про красу стосунків між людьми та між людиною і довкіллям; явища, які дисгармоніюють світ.
ПОЯСНЕННЯ
Як письменник у потворному розкриває гарне?
(Через красу експресивного руху життя всього світу).
Які функції виконує потворне у творі?
(Допомагає повно виявити колорит справжнього життя (де переплетене і гарне, і бридке), натякає на причину людських страждань на землі, глибше розкриває красу людського існування, яке може здійснюватися тільки в єдності з довколишнім світом).
Чому ж Іван Дідух вирішив залишити батьківщину?
(Заради кращого майбутнього дітей).
Що робиться в його душі?
( Буря емоцій, розпач, смуток, відчай, розчарування...)
Чим ускладнена драма селянина?
(Він прощається не лише з малою батьківщиною, сільською громадою, а й з великою).
№4:
Тестування
ПІДСУМКИ УРОКУ
Пригадайте зміст новели та виконайте тест на 15 запитань.
№5:
Вільне введення тексту
ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
1) Прочитайте новелу «Новина»:https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=339
2) Дайте відповіді на питання:
Що переважило в Іванові – любов до рідного краю, землі чи любов до дітей? Чи можемо ми за це осуджувати Дідуха?
Як ви думаєте, чи розбагатіє Іван на чужині?
Рефлексія від 3 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення:
3. Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів. Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета.Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування
Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею. Урок мовленнєвого розвитку №3. Аналіз життєвої ситуації з певної позиції
5. П. Тичина. «Одчиняйте двері…». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу. Уславлення борців за вільну Україну у вірші «Пам'яті тридцяти»