Урок:

44. Драматизм конфлікту, емоційна загостреність новели В. Стефаника «Камінний хрест»

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Вільне введення тексту

3 з 22 балів

СЛАВА УКРАЇНІ!!!

Вітаю на уроці української літератури!

Капіталістичні відносини руйнували дрібні селянські господарства. У пошуках шматка хліба і землі вибираються селяни в далеку Америку, в той розхвалюваний найманими емісарами «обітований» край. Душу емігранта В.Стефаник знав дуже добре, був перейнятий його муками і болями. Він бачив марність мужицьких надій. Знав, що чекає селян там, у далеких краях, тому так наполегливо, вперто намагався розвіяти в публіцистичних виступах, листах, творах ілюзії щодо емігрантського «щастя».

Тож сьогодні ми продовжуємо вивчення новели "Камінний хрест". Тема нашого уроку:

Двадцять восьме лютого

Класна робота

Драматизм конфлікту, емоційна загостреність новели В. Стефаника «Камінний хрест»

ПРИГАДАЙМО

П’ятдесят відтінків (нео)колоніалізму російського кіно ⋆ kinotabs

  1. Що вам відомо про головного героя?

  2. Розкажіть про життя Івана Дідуха в Галичині та причини його еміграції до Канади.

  3. З чого складається життя Івана?

2:

Теоретичний блок

ЗАСВОЄННЯ МАТЕРІАУ

Опрацюйте подану нижче теорію зручним для вас способом:

  1. Перегляньте відео:

  2. Прочитайте конспект:

    УЛ 10. Камінний хрест_Драматизм конфлікту_Емоційна загостреність.pdf

3:

Теоретичний блок

ТЕОРІЯ ЛІТЕРАТУРИ

Художня деталь - засіб словесного та малярського мистецтва, який полягає у виділенні особливо значущого елементу художнього образу

  • ПРИКЛАД:

    Руки в нього жилаві, натруджені, коли він впрягається поряд з конем, на його обличчі виступають сині жили; все його тіло напружене і особливо, коли він мішками виносить гній на горб.

Художній паралелізм – (грец. parallelos — той, що рухається поряд) — аналогія, уподібнення, спільність характерних рис або чину (паралельне зображення двох явищ із різних сфер життя).

  • ПРИКЛАД:

    Дідух працює в ролі коня, сам став «конем» від нелюдської праці.

Потворне – це ті явища, що грубо порушують наші уявлення про прекрасне, про красу стосунків між людьми та між людиною і довкіллям; явища, які дисгармоніюють світ.

  • ПОЯСНЕННЯ

    1. Як письменник у потворному розкриває гарне?

      (Через красу експресивного руху життя всього світу).

    2. Які функції виконує потворне у творі?

      (Допомагає повно виявити колорит справжнього життя (де переплетене і гарне, і бридке), натякає на причину людських страждань на землі, глибше розкриває красу людського існування, яке може здійснюватися тільки в єдності з довколишнім світом).

    3. Чому ж Іван Дідух вирішив залишити батьківщину?

      (Заради кращого майбутнього дітей).

    4. Що робиться в його душі?

      ( Буря емоцій, розпач, смуток, відчай, розчарування...)

    5. Чим ускладнена драма селянина?

      (Він прощається не лише з малою батьківщиною, сільською громадою, а й з великою).

4:

Тестування

17 з 22 балів

ПІДСУМКИ УРОКУ

Пригадайте зміст новели та виконайте тест на 15 запитань.

(Копія) "Камінний хрест"
27 лютого 2024
0 0
Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
1
Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
10—11 клас
15 13 0 0
1

5:

Вільне введення тексту

2 з 22 балів

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Прочитайте новелу «Новина»:https://www.ukrlib.com.ua/books/printit.php?tid=339

2) Дайте відповіді на питання:

  • Що переважило в Іванові – любов до рідного краю, землі чи любов до дітей? Чи можемо ми за це осуджувати Дідуха?

  • Як ви думаєте, чи розбагатіє Іван на чужині?

Рефлексія від 3 учнів

Сподобався:

3 0

Зрозумілий:

3 0

Потрібні роз'яснення:

3 0
Рекомендуємо

3. Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів. Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета.Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування

3. Провідна роль поезії у 1920-ті роки. Потужне ліричне самовираження, емоційне переживання пореволюційної епохи, її духовних катаклізмів.  Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета.Звернення до «вічних» тем, мотивів, особливості віршування

607

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею. Урок мовленнєвого розвитку №3. Аналіз життєвої ситуації з певної позиції

Драматизм конфлікту, емоційна загостреність зображуваного. Ідея нерозривної єдності Івана Дідуха з рідною землею.  Урок мовленнєвого розвитку №3. Аналіз життєвої ситуації з певної позиції

370

Аватар профіля Перепелиця Любов Вікторівна
Українська література
10 клас

30 грн

4. Реалізм повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”

4. Реалізм повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”

333

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
10 клас

20 грн

5. П. Тичина. «Одчиняйте двері…». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу. Уславлення борців за вільну Україну у вірші «Пам'яті тридцяти»

5. П. Тичина. «Одчиняйте двері…». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу. Уславлення борців за вільну Україну у вірші «Пам'яті тридцяти»

732

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

6. Євген Плужник - один із провідних поетів «розстріляного відродження». Його творча біографія, трагічна доля. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики

6. Євген Плужник -  один із провідних поетів «розстріляного відродження». Його творча біографія, трагічна доля. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики

791

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

Схожі уроки

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

509

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська література
10 клас

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

571

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Українська література
11 клас

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

557

Аватар профіля Кот Оксана Анатоліївна
Українська література
8 клас

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

1761

Аватар профіля Бурбела Людмила Василівна
Українська література
7 клас

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

237

Аватар профіля Вусата Юлія Анатоліївна
Українська література
10 клас