Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Запуск мовлення дошкільників через ігрову імітацію. Практичні вправи
»
Взяти участь Всі події
Урок:

21. Викриття суспільних вад у пісні “Всякому місту – звичай і права”

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Тестування

11 з 23 балів

Слава Україні!!!
Вітаю, любі дев'ятикласники!!!

Сьогодні на уроці ми розглянемо особливості збірки "Сад Божественних пісень" Г. Сковороди та проаналіуємо його поезію "Всякому місту- звичай і права".

  • Розгорніть ваші зошити та запишіть:

Двадцяте листопада

Класна робота

Викриття суспільних вад у пісні “Всякому місту – звичай і права”

А зараз пригадаймо, що ми вже знаємо про Українського Сократа, мандрівника- філософа Г. Сковороду.

Виконайте ВІКТОРИНУ за покликанням нижче.

Г. Сковорода. Вікторина " Так-Ні"
19 листопада 2023
0 0
Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
1
Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
9 клас
11 22 0 0
1

2:

Теоретичний блок

3 з 23 балів

ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ

Переяславський період — важлива віха в житті Г. Сковороди. На власні очі він спостерігав свавілля й жорстокість поміщиків, які нещадно визискували кріпаків. Тут він мав можливість тісніше зблизитись з трудовим народом, пройнятися його думками і сподіваннями. Саме в цей період остаточно формується його світогляд як просвітителя, демократа, визначаються основні творчі принципи як письменника і філософа. Численні враження і живі спостереження, нагромаджені в ці роки, митець осмислює й узагальнює в літературній творчості. Він складає вірші, в яких виявив себе талановитим і своєрідним поетом-філософом, поетом-ліриком.
Написані в переяславський період і пізніше (1753–1785), поетичні твори Г. Сковорода об’єднав у збірку «Сад божественных песней, прозябшій из зерн священнаго писанія». Зі «священным писанием» вірші здебільшого пов’язані тільки формально. Автор брав лише епіграфи до цих творів з Біблії, але за своїм змістом вони далекі від біблійних текстів.

До збірки «Сад Божественних пісень» ввійшло 30 віршів, які автор називав піснями. Деякі твори з цієї збірки стали народними піснями, зокрема «Всякому місту — звичай і права...», «Гей, поля, поля зелені», «Ой пташино жовтобока» і «Стоїть явір над водою». Популярність збірки «Сад божественних пісень» зумовлена тим, що зміст її творів був зрозумілим і близьким звичайній людині того часу: ліричний герой перебуває в пошуках правди й добра; він, як і Г. Сковорода, любить народ і закликає людину жити в єдності з природою; журба.

  1. Особливості назви збірки.

Збірка митця отримала таку назву за давньою поетичною традицією (згадаймо збірник «Сад страданій Христа…» або курс піїтики Митрофана Довгалевського «Сад поезії»). У своїх творах поет виступає як лірик, що зв’язав своє життя з життям народу, а тому й по-новому ставив та розв’язував ряд важливих питань сучасної йому дійсності. Не бог, а природа, людина, її думки і почуття стали основним змістом його збірки.

  1. Характерні ознаки для поетичних творів «Саду…».

Вірші Г. Сковороди, як ті, що ввійшли до збірки, так і ті, що зустрічаються в його філософських трактатах і листуванні,— це передусім поезія особистих переживань автора, його морально-філософських роздумів про смисл життя, про істинне щастя, добро, чесність тощо. Органічне поєднання особистих і громадських мотивів — найхарактерніша ознака поезії Григорія Савича.

ЗАКРІПЛЕННЯ МАТЕРІАЛУ

Опрацюйте матеріал, поланий нижче:

  1. Перегляньте відео:

  2. Прочитайте прикріплений конспект:

    УЛ 9. Викриття_суспільних_вад_у_пісні__Всякому_місту___звичай_і_права_._.pdf

3:

Вільне введення тексту

9 з 23 балів

АНАЛІЗ

"Всякому місту- звичай і права"

  1. Прослухайте поезію.

  2. Дайте відповіді на питання нижче.

    ПИТАННЯ

    1) Чим для кожного із нас є рідне місто? Чи пишаєтесь ви тим, що живете саме в ньому? Відповідь вмотивуйте.

    2) Чому, на думку Г. Сковороди, кожне місто повинно мати свої «звичаї і права»?

    3) Що цінує автор твору в людині? (Всяка тримає свій ум голова, / Всякому серцю — любов і тепло)

    4) Чим стурбований ліричний герой поезії? Що «непокоїть його ум»?

    5) Хто є мешканцями міста? У чому полягає суть їх життя? Чи можемо ми визначити, до якого соціального прошарку населення вони належать? (Панські Петро для чинів тре кутки, / Федір-купець обдурити прудкий, / Той зводить дім свій на модний манір, / Інший гендлює, візьми перевір! / …Той безперервно стягає поля, / Сей іноземних заводить телят. / Ті на ловецтво готують собак, / В сих дім, як вулик, гуде від гуляк)

    6) Що висловлює Г. Сковорода у творі? Які негативні риси притаманні мешканцям міста?

    7) Яким, на ваш погляд, хотів бачити місто автор поезії? Що мав на увазі письменник, висловлюючись: «Всякому голову кружить свій дур»?

    8) Чим пояснити бажання Г. Сковороди померти з «ясним розумом»?

    9) У чому полягає призначення цієї поезії? Про що це свідчить?

4:

Теоретичний блок

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  1. Вивчити конспект уроку.

  2. Стр. 71-72 ( прочитати статтю) : https://pidruchnyk.com.ua/967-ukrliteratura-9-klas-avramenko-2017.html

Рефлексія від 14 учнів

Сподобався:

14 0

Зрозумілий:

14 0

Потрібні роз'яснення:

14 0
Рекомендуємо

«Всякому місту – звичай і права» (із «Саду Божественних пісень»). «De libertate».

 «Всякому місту – звичай і права» (із «Саду Божественних пісень»). «De libertate».

339

Аватар профіля Лизько Валентина Степанівна
Українська література
9 клас

25 грн

2. Авангардні тенденції в українській літературі 1920-х років. Поет-футурист М. Семенко – сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, ламання класичної форми («Бажання», «Місто», «Запрошення»)

2. Авангардні тенденції в українській літературі 1920-х років. Поет-футурист М. Семенко – сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики, їхня змістова новизна, ламання класичної форми («Бажання», «Місто», «Запрошення»)

632

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

2. Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях “Місяць на небі, зіроньки сяють”, “Цвіте терен, цвіте терен”

2. Культ романтизованих почуттів у родинно-побутових піснях “Місяць на небі, зіроньки сяють”, “Цвіте терен, цвіте терен”

548

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
9 клас

20 грн

8. Група «київських неокласиків». Різногранний творчий шлях М. Рильського, рання творчість. Філософічність, афористичність його лірики.

8. Група «київських неокласиків». Різногранний творчий шлях М. Рильського, рання творчість. Філософічність, афористичність його лірики.

522

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

5. П. Тичина. «Одчиняйте двері…». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу. Уславлення борців за вільну Україну у вірші «Пам'яті тридцяти»

5. П. Тичина. «Одчиняйте двері…». Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу. Уславлення борців за вільну Україну у вірші «Пам'яті тридцяти»

743

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

Схожі уроки

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

511

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська література
10 клас

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

577

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Українська література
11 клас

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

564

Аватар профіля Кот Оксана Анатоліївна
Українська література
8 клас

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

1772

Аватар профіля Бурбела Людмила Василівна
Українська література
7 клас

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

238

Аватар профіля Вусата Юлія Анатоліївна
Українська література
10 клас