Мета уроку "Всякому місту – звичай і права" (із «Саду Божественних пісень»). «De libertate»:
1. Ознайомлення з творчістю Григорія Сковороди:
Біографія: Надати коротку біографію Григорія Сковороди, підкресливши його філософські погляди, освіту, мандрівний спосіб життя та літературну діяльність.
"Сад Божественних пісень": Ознайомити учнів із збіркою "Сад Божественних пісень", її жанровим різноманіттям, філософськими ідеями та поетичними особливостями.
"Всякому місту – звичай і права": Проаналізувати вірш "Всякому місту – звичай і права", звертаючи увагу на його тематику, ідейний зміст, художні засоби та місце в збірці.
2. Філософські роздуми про свободу:
"De libertate": Вивчити поему "De libertate", досліджуючи її філософські ідеї про свободу волі, самопізнання та духовне вдосконалення.
Порівняльний аналіз: Порівняти поняття свободи у вірші "Всякому місту – звичай і права" та поемі "De libertate", виявивши спільні та відмінні риси.
Актуальність: Обговорити актуальність ідей про свободу, викладених у творах Сковороди, для сучасного суспільства.
3. Розвиток критичного мислення та аналітичних навичок:
Аналіз поетичних текстів: Навчити учнів аналізувати поетичні тексти, визначаючи їх тематику, ідейний зміст, художні засоби та авторський задум.
Філософська дискусія: Заохотити учнів до дискусії з філософських проблем, порушених у творах Сковороди, формулюючи власні думки та аргументи.
Інтерпретація та оцінка: Розвивати навички інтерпретації та оцінки літературних творів, формуючи власне ставлення до ідей та художньої майстерності автора.
4. Виховання цінностей:
Самопізнання: Сприяти самопізнанню учнів, заохочуючи їх до роздумів над сенсом життя, власним призначенням та свободою вибору.
Духовне вдосконалення: Виховувати прагнення до духовного вдосконалення, наголошуючи на важливості внутрішньої свободи та самоусвідомлення.
Патріотизм: Виховувати почуття поваги до української культури та літератури, формуючи національну свідомість учнів.