Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Запуск мовлення дошкільників через ігрову імітацію. Практичні вправи
»
Взяти участь Всі події
Урок:

12. Моральні цінності “Поученія Володимира Мономаха”

Вміст уроку:

Урок не містить жодного завдання. Додайте завдання.

Щоб додати завдання, оберіть категорію завдання на панелі запитань.

1:

Вільне введення тексту

Слава Україні!!!

Ми продовжуємо з вами вивчати пам'ятки оригінальної літератури кяжої Русі-України.

Тема сьогоднішнього уроку є така:

Дванадцяте жовтня

Класна робота

Моральні цінності “Поученія Володимира Мономаха”

На уроці вам необхідно буде:

  • опрацювати теорію та написати конспект;

  • прочитати уривки повчання;

  • дати відповіді на питання після тексту;

  • виконати домашнє завдання.

2:

Завантаження файлу

2 з 12 балів

ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ

Своє "Повчання дітям” князь Володимир написав у досить поважному віці, однак адресував його не лише дітям, а й усім нащадкам князівсько-боярського стану, про що пише він сам: «Діти мої або хто інший, слухаючи мою грамотицю, не посмійтеся з неї, а прийміть її до свого серця, і не лінуйтеся, а щиро трудіться».

Киевская Русь. Памяти Владимира Мономаха « Кременской Свято-Сергиевский ...Володимир Мономах вважав, що виховувати дітей слід на позитивних прикладах батьків, дідів. Одним із основних засобів виховання князь вважав освіту: «Що вмієте, того не забувайте, а чого не вмієте, того навчайтесь, — як батько мій, дома сидячи, знав п'ять мов, через те й честь йому була в інших країнах..».

Повчання Володимира Мономаха – визначна пам’ятка педагогічної літератури. Великий князь радить своїм дітям любити Батьківщину, захищати її від ворогів, бути хоробрим, трудитися, бути гуманними, чуйним до людей, поважати старших, жаліти дітей, сиріт, поважати жінок: “Перш за все не забувайте убогих, а яко можете, по силі годуйте їх і подавайте сиротам. І вдову захистіть, не дайте сильним губити людину. Хто б не був, правий чи винний перед вами, не вбивайте і не веліть убивати його; якщо і завинив хто в смерті, не губіть християнської душі."


  • Опрацюйте теоретичний матеріал:

    1. Перегляньте відеоурок:

    2. Прочитайте інформацію, подану нижче, випишіть у зошити поняття "ПОВЧАННЯ", ТЕМУ та ІДЕЮ твору.

      0500jney-aa14-845x792.png

3:

Теоретичний блок

"Повчання Мономаха"

  1. Завантажте презентацію, прочитайте її зміст: Повчання Володимира Мономаха.ppt

  2. Прочитайте цитати із повчання, будьте готов до питань після ознайомлення.

    Основні положення

  • «Не забувати убогих та якщо можете, по силі нагодуйте їх і подавайте милостині безбатченкам. Та вдову обороніть, не дайте більш дужим згубити людину. Ким би він не був, невинний чи винуватий перед вами, не губіть та не веліть позбуватися його; якщо і провинився хто в смерті, не плюндруйте християнської душі.» — цим він каже,що не важливо від ситуації,роду,положення у суспільстві, потрібно завжди залишатися людиною, допомагати оточуючим!

    Я впевнена, що у нашому житті все підвладно закону «бумеранга» — щоб ти не зробив, погане, чи хороше,воно до тебе повернеться. Тому з цим повчанням я повністю згодна!

  • «Якщо, все ж таки, вам прийдеться цілувати хрест перед братами рідними або перед будь-ким, то насамперед запитайте власного серця, на чому ви спроможетеся стояти непохитно, і тільки-тільки після цього цілуйте. А давши клятву, не переступайте її, бо ви згубите душу свою.»

    Думаю це значить, що прийнявши якесь рішення та пообіцявши щось собі чи комусь іншому,потрібно цього дотримуватись і виконувати.

  • «Повік-віків не майте гордощів у серці своєму і у розумі, а проголосіть : сьогодні я живий, а завтра помру; усі ми смертні.»

    Це висловлювання мені подобається більша за все,через те,що воно втілює мої рідні думки. Завжди дотримувалась правила убивати в собі гордість, особливо по відношенню до близьких та рідних , вона ні до чого тобі буде, коли ти залишишся самотнім!

  • «Старих поважайте, неначе батька, а молодих, як братів своїх рідних.» Як би у наш час усі люди дотримувались цього правила,то були найщасливішими. Бо зараз,людей похилого віку,які декілька літ тому назад творили наше майбутнє,намагаючись зробити все,щоб нам жилось добре,багато з молоді не поважають і відносяться байдуже! Це дуже мене засмучує.

  • «Пам’ятайте, як повчав мудрий Василь,підтягнувши коло себе юнаків: при старших варто помовкувати, премудрих уважно слухати, старшим підкорятися, із однаковими і юними мати одностайність і розмови вести без лицемірства, та якнайбільше розумом вбирати буцімто губка. Не лютувати словом, не паплюжити нікого в розмові, не сміятися забагато. Очі держати додолу, а душу ввись.»
    Вважаю, що це означає поважати старших, прислухатися до їх порад,з однолітками бути чесним і ставитися,як до себе! Тоді тебе будуть поважати і ти досягнеш успіху у житті!

  • «В домі своєму не лінитесь, та за всім пильнуйте самі, не покладайтесь на Бога чи на отрока, аби не насміялися люди ні над оселею вашою, ні над вашим обідом.»

    Кажучи іншими словами,місце,де ти живеш-твій показник тебе для оточуючих. Не потрібно на когось сподіватись,чогось чекати,а робити все самому. Ненавиджу безлад,він не дає змоги вільно пересуватися,відчувати себе у затишку. Тому підтримує це повчання та дотримуюсь його,чого раджу кожному. Кожна річ повинна мати своє місце!

  • «Обману остерігайтесь,та пияцтва, та облуди, від того душа ваша гине і тіло.»

    Ще ніколи,за всю історію людства, брехня, пияцтво, блуд не приносили нічого гарного. У брехні ти путаєшся та з часом забуваєш, що є справжнім, а що ні. Пияцтво та блуд знищують твоє здоров’я, що не робить тебе щасливішим.

  • «Куди б ви не вертали стежину рідною землею, не давайте творити зло та шкоду отрокам своїм ні у селах, ні у посівах, щоб люди не проклинали вас. А куди б не прийшли та де б не затрималися, наситьте та напийте нужденного.»

    Де не був би ти, не має значення, чи твоє це рідне село,чи чуже,допомагай людям і вони допоможуть тобі. Тоді у будь-якому місці будеш почувати себе в затишку та теплі.

  • «Хвору людину провідайте. Небіжчика проведіть в послідню дорогу, адже усі ми смертні.»

    Це повчання про те, що не потрібно залишатися байдужим до людей з проблемами, бо ви теж можете опинитися у такій ситуації і залишитись самотнім у ній!

  • «Щонайбільше поважайте гостя, звідкіля б він до вас не прийшов: простий або вельможний, або посол; якщо не маєте змоги по шанувати його подарунком, то хоча б пригостіть його їжею та питтям, адже він, пересуваючись далі, возвеличить вас у всіх землях доброю або злою людиною.»

    Думаю,що це значить, що потрібно з повагою та обережність ставитися до незнайомих людей. Адже відомо,що слава завжди йде попереду людини.

4:

Вільне введення тексту

8 з 12 балів

ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

Дайте відповіді на питання:

1. Із якою метою написано цей твір?

2. Чого навчав своїх дітей Володимир Мономах?

3. Чому саме такими хотів бачити синів Володимир?

4. Які думки князя є актуальними й зараз?

5:

Вільне введення тексту

2 з 12 балів

ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

1) Прочитати статтю підручника, стор. 41-44: https://pidruchnyk.com.ua/967-ukrliteratura-9-klas-avramenko-2017.html ( Автор: Авраменко)

2) Переглянути відео.

3) Дати відповідь на питання ( у полі для введення тексту):

  1. Нащо Москва вкрала Мономаха?

  2. Кому насправді належала шапка Мономаха і чому Мономах не мав до неї ніякого стосунку?

Рефлексія від 10 учнів

Сподобався:

10 0

Зрозумілий:

10 0

Потрібні роз'яснення:

10 0
Рекомендуємо

4. Реалізм повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”

4. Реалізм повісті І. Нечуя-Левицького “Кайдашева сім’я”

336

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
10 клас

20 грн

7. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. Поезії Є.Плужника «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен – як срібний птах!..».

7. Урівноваженість душевного стану ліричного героя, мотив туги за минущістю краси, гармонією світу і людини, мить і вічність у чуттєвому вираженні. Поезії  Є.Плужника «Вчись у природи творчого спокою...»,  «Ніч... а човен – як срібний птах!..».

398

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

8. Група «київських неокласиків». Різногранний творчий шлях М. Рильського, рання творчість. Філософічність, афористичність його лірики.

8. Група «київських неокласиків». Різногранний творчий шлях М. Рильського, рання творчість. Філософічність, афористичність його лірики.

522

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

6. Євген Плужник - один із провідних поетів «розстріляного відродження». Його творча біографія, трагічна доля. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики

6. Євген Плужник -  один із провідних поетів «розстріляного відродження». Його творча біографія, трагічна доля. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики

802

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

9. Захоплення красою й величчю світу («Солодкий світ!..»). Сонет «У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики. Краса природи, краса людини та її почуттів. Звернення до античних образів.

9. Захоплення красою й величчю світу («Солодкий світ!..»). Сонет «У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики. Краса природи, краса людини та її почуттів. Звернення до античних образів.

431

Аватар профіля Сусліна Олена Володимирівна
Українська література
11 клас

20 грн

Схожі уроки

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

Василь Стефаник. Життєвий та творчий шлях.

511

Аватар профіля Білецька Оксана Вікторівна
Українська література
10 клас

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

Ліна Костенко. Творчий шлях. Громадянська позиція митця

577

Аватар профіля Ніколенко Марина Олександрівна
Українська література
11 клас

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

М.Коцюбинський. Повість "Дорогою ціною"

564

Аватар профіля Кот Оксана Анатоліївна
Українська література
8 клас

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

Григір Тютюнник "Климко". Доля дитини в часи воєнного лихоліття. Ідея самопожертви

1772

Аватар профіля Бурбела Людмила Василівна
Українська література
7 клас

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

О. Кобилянська. «Valse melancolique»

238

Аватар профіля Вусата Юлія Анатоліївна
Українська література
10 клас