Після закінчення навчального року в більшості шкіл починають роботу пришкільні табори. Пора уроків для учнів скінчилася, і вони з нетерпінням чекають на цікаві екскурсії та захопливі активності у школі.
Шукаєте ідеї цікавих та корисних ігор, за допомогою яких можна не лише розважити школярів, а й розвивати їхню уважність кмітливість та пам'ять? Ми дібрали шість ігор, які неодмінно вподобають ваші учні!
Ця гра сприяє розвитку уважності, швидкості реакції та кмітливості. З її допомогою можна як розважитись та перемкнути увагу школярів, так і в ігровій формі перевірити рівень їхніх знань з певної навчальної теми тощо.
Принцип гри: Ведучий називає по черзі певні словосполучення чи речення з правильним чи неправильним змістом. Завдання учнів – швидко дати відповідну реакції на сказане вчителем. Наприклад, якщо вислів має правильний зміст, то учні мають плеснути у долоні, ні – тупнути ногами.
Наприклад, «Припливи і відливи трапляються внаслідок землетрусу», «Земля – сьома планета Сонячної системи» (учні мають двічі поспіль тупнути). Зрозуміло, що рівень складності запитань має відповідати віку школярів.
Ця гра схожа на попередню, однак дещо складніша. Учні мають не просто швидко переосмислювати зміст почутого, а й віднести кожне слово до певних категорій та відповідно відреагувати. Гра вимагає ще більшого рівня зосередженості та уважності.
Принцип гри: Узгодьте з учнями ключові категорії та рухи, якими вони мають реагувати, щоразу почувши слово, що належить до узгодженої теми. Наприклад, почувши назву тварини, школярі мають плеснути у долоні, рослини – підстрибнути та інше. Виділіть 3 та більше категорії.
Ведучий по черзі називає певні поняття (для старших учнів це можуть бути терміни, дати, одиниці вимірювання тощо). Щоразу почувши поняття, яке належить до певної категорії чи теми, учні мають відреагувати відповідним рухом.
Наприклад, почувши перелік «Яблуня, місяць, собака, олень», учні мають підстрибнути та плеснути двічі в долоні.Той, хто помиляється, вибуває з гри. Перемагає найбільш уважний зі школярів.
Ця забавка розвиває уважність, спостережливість та пам'ять у дітей.
Принцип гри: На столі викладаються декілька предметів. Упродовж кількох секунд учень має уважно розглянути їхнє розташування, після цього відвернутися від столу. Далі ведучий змінює положення одного з предметів чи прибирає його взагалі, або кладе новий предмет.
Учень має визначити, що змінилося. Почати можна з 3-4 предметів, поступово ускладнюючи гру. Як зазначають спеціалісти, діти шкільного віку мають легко запам'ятовувати до 10 предметів.
Ця гра розвиває не лише пам'ять, а й образне мислення та уяву школярів. Під час неї учні мають швидко та максимально влучно відтворити у піктограмі зміст певного поняття чи речення.
Принцип гри: Учитель називає короткі речення, зміст яких цілком зрозумілий учням. Школярі мають швидко та схематично зобразити ключовий зміст вислову. Занотувавши у такий спосіб 5-10 речень, діти мають максимально точно відтворити зміст піктограм.
Для учнів початкових класів це можуть бути прості речення, на кшталт «Квітка росте під деревом», для старших учнів це можуть бути поняття чи терміни з певної навчальної дисципліни «Перемінний струм», «Таблиця Менделєєва» та інше.
Гра спрямована на розвиток зорової пам'яті та просторового мислення. Оптимальна кількість учасників – 4-6 осіб.
Принцип гри: Необхідно попередньо підготувати яскраву сюжетну ілюстрацію та білий аркуш, який має бути щонайменше вчетверо більшим за сам малюнок. Посередині білого аркуша вирізається маленький отвір у формі дверного вічка, аркуш кладеться поверх малюнка.
Кожен учасник по черзі має можливість розглянути малюнок скрізь отвір білого аркуша. За умовами гри верхній аркуш можна лише пересувати, не піднімаючи його. Потім ведучий пропонує учасникам описати побачене на малюнку. Учні по черзі висловлюються, доповнюючи чи виправляючи одне одного.
Перемагає той, кому вдалося найбільш детально та точно описати зміст зображення. Після цього малюнок демонструється учням.
Ця гра може бути не лише надзвичайно веселою, а й доволі складною, адже потребує від учасників кмітливості та швидкості реакції.
Попередньо узгодьте з учнями, що не можна називати, відповідаючи на запитання ведучого (для менших учнів це може бути певний колір чи ознака, а для старших – використання слів, що містять певну літеру, наприклад, «а» тощо).
Принцип гри: Ведучий по черзі ставить учасникам нескладні, але каверзні запитання, на які вони мають швидко відповісти. Кожне із запитань може бути як звичайним, так і містити потенційні заборонені слова чи літери у відповіді. Тож учасникам потрібно бути максимально уважними та відповісти так, щоб обійти використання заборонених слів чи літер.
Питання можуть бути найрізноманітнішими – «Скільки літер в абетці?», «Яка зараз година?», «Скільки коштує пачка солі?» та інше.
Завдання ведучого – «підловити» учасника на порушені заборони. Завдання гравців – миттєво відповісти на запитання, використовуючи слова-синоніми та пояснення таким чином, щоб обійти заборону.
Так, на запитання «Як тебе звати?» при забороні вживання літери «а», учню, на ім'я Іван не можна просто взяти й назвати своє ім'я. Щоб не порушити умов гри, доведеться або проявити кмітливість, або обійтися жартом. Наприклад, «Іноземці звуть мене Джоні» або «Йой, забув!!». Так і в першому, і в другому випадку умову гри виконано.
Гра триває у швидкому темпі, часу на роздуми обмаль. Той, хто помиляється, вибуває з гри. Переможцем гри стає той, хто жодного разу не потрапив у пастку ведучого і щоразу давав швидкі та дотепні відповіді.
Читайте також:
Користувач:
Наливайко Анастасія Юріївна