Ідеї рухливих математичних ігор для учнів середніх та старших класів

Запропонуйте школярам сумістити фізичне і розумове навантаження та зіграти в цікаві ігри, під час яких потрібно бути надзвичайно уважними та правильно рахувати.

Гра «М`яч та числа»

Принцип гри: Учасники стають у коло. Перший гравець називає будь-яке число від 1 до 19 і кидає м'яч будь-кому в колі. Той, хто спіймав м'яч має миттєво відреагувати, назвавши число на одиницю більше від попереднього та одразу ж перекинути м'яч іншому гравцеві, назвавши своє число. 

Головне правило – коли гравець, спіймавши м'яч, перекидає його наступному учаснику, можна назвати будь-яке число, окрім того, що на одиницю більше за щойно сказане.  

Наприклад, перший гравець називає число 6 та кидає м'яч, другий гравець має назвати 7, а перекидаючи наступному гравцеві назвати будь-яке число, окрім 8. Правильним вважається такий приклад ряду: 1-2 – 4-5 –18-19.

Сенс у тому, що дотримання цієї умови дається досить складно, особливо, коли м'яч перекидається у швидкому темпі. Адже після того, як названі 2 порядкових числа один за одним, то автоматично учасники називають 3 число також на одиницю більше за попереднє. 

Той, хто помиляється, вибуває з гри.

Почніть виконання гри повільно, потім поступово підвищуйте темп. Називати число потрібно одночасно з кидком. Відповідати на число – відразу, поки м'яч летить в повітрі.

 

Гра «33»

Принцип гри: Учасники стають колом та послідовно називають числа від одного Якщо число, яке потрібно назвати учаснику кратне трьом (наприклад, 9), або містить у собі цифру 3 (наприклад, 13), то учасник замість того, щоб назвати число, має плеснути у долоні. Той, хто помиляється – вибуває з гри.

Після цього відлік у грі поновлюється з будь-якого учасника, на кого вкаже ведучий.

 

Гра «Тир»

Принцип гри: Намалюйте крейдою на стіні мішень, а навколо неї кола з певною кількістю балів. Кожен учень має з певної узгодженої відстані поцілити м'ячиком у мішень, і 3-4 спроби на це. 

Мішень і кожне коло навколо неї – певна кількість балів. Загальний результат – сумарна кількість балів за всі спроби. Перемагає той учень, який показав найвищий результат.

Наприклад:

  • мішень – це 100 балів;
  • перше коло, всередині якого мішень, – 82 бали; 
  • друге – 54; 
  • третє – 32 бали; 
  • четверте – 18; 
  • п`яте – 5.

Отже, учень, який влучив 1 раз у мішень та 2 рази у друге коло отримує сумарний бал 208 і перемагає суперника, який влучив 2 рази у перше коло та 1 раз у четверте, набравши загальний бал 180.

 

Гра «Арифметичні дії»

Принцип гри: Учасники стають у коло. Перший гравець називає певне число і передає м`яч наступному гравцеві в узгодженому напрямку (наприклад, за годинниковою стрілкою).  Наступний гравець має назвати будь-яку з основних арифметичних дій:

  • додавання;
  • віднімання;
  • множення;
  • ділення. 

Третій гравець має назвати будь-яке число. Наступний за ним учасник має подумки порахувати результат арифметичної дії між числами, названими попередніми гравцями, і вказати наступну арифметичну дію.

Наприклад, перший гравець називає число 2, другий вказує дію додавання, третій називає число 4, а четвертий оголошує результат арифметичної дії – число 6, і називає наступну арифметичну дію. І далі колом.

Обов'язкова умова – всі обчислення проводяться подумки, користуватися калькуляторами та записами на листочках не можна.

Читайте також: Творчі малюнки і розмальовки – веселий спосіб вивчення математики

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
2
міс.
2
1
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!