27 травня 2024 о 08:29
0 0

Підсумки-висновки-план...

Підсумки і висновки щодо соціологічного дослідження, а план - ну він і є план, побачите, може приєднаєтесь до реалізації. Як погодитесь з висновками.

Висновок 1

Цензура - дуже поширене явище в форумах наших шкіл. Чи треба казати, що це блокує процес переходу від радянських стандартів освіти до НУШ?

В центрі цього явища знаходиться анонімна фігура адміна чи модератора, що налаштований не на те, щоб сприяти активізації комунікацій в колективі, її поширенню, залученню до процесу ширшого кола педагогів, учнів і батьків, а на захист "свого" форуму від зайвої мороки.

Як вважати причиною явища інформаційну монополію адміна, то ліки дуже прості: кілька цільових форумів на Фейсбук-сторінці, що презентують життя школи в різних його аспектах чи напрямках. Де нема монополії, не може бути і цензури.

Висновок 2

Значна кількість наших директорів шкіл взагалі поза Фейсбуком. Але й ті, що мають акаунт, вони його не використовують за основним призначенням в рамках НУШ: для прямого, безпосереднього і постійного контакту з колективом. Мають просто для галочки, звіту перед начальством.

То треба брати шановних лідерів освітніх колективів по-під руки і заводити в Фейсбук. Подавати їм переконливі приклади ефективних шкільних форумів, показувати досвід найбільш успішних закладів освіти.

Висновок 1 + Висновок 2 = СтаРШ

Так, означені явища, тісно переплетені і взаємопідсилені. Це дає відомий ефект синергії: сума як цілісність більша за просту суму. І зрештою СтаРШ, її ідеологія, традиція чи соціальний клімат в колективі перемагає тут НУШ. Загалом, у згаданому дослідженні я б оцінив просування від СтаРШ до НУШ в 30%. З точки зору техніки, програмного забезпечення все є, а от з точки зору цінностей, настанов і вчинків членів спільноти...

Методологічне зауваження

А те, що я називаю соціологічним дослідженням - це дослідження взагалі чи, може, щось інше? Спитаємо у філософів освіти і соціологів, так, у Фейсбуці. У різних фахових форумах (УФО, ФО, МС), є така можливість. Ну а поки фахівці будуть думати над цим питанням, ми спробуємо діяти, поборювати згадані негативні явища. Цілком можливо, що в пропонованому плані є певні недоліки, які витікають чи з неправильних оцінок, а може хибної методології. Ну тоді згодом виправимось, але вже на той час щось встигнемо зробити?

План

Ну і тепер про головне, про те, як ти, шановний читачу, можеш зарадити справі. Так, так, особисто і це стосується в найпершу чергу тих, хто отому дослідженню ставив (або ще і поставить) лайки. Підкреслимо, що братись за цю роботу може і педагог, і учень, і батько чи дід, а може й баба, надто як вона педагог на пенсії. Але найкраще - бригадою, втім, в неї, зрозуміло, має бути ініціатор, лідер, мотор справи. А чи це не директор, часом? Ні, надії на це мало, але що директора треба залучати від самого початку, то правда. Він може не брати участі в цій роботі безпосередньо, але має бути активним і переконаним союзником бригади. Отже, зреалізувати план дуже просто.

  1. Запускаємо сторінку "Рідне місто\село. Школа Х" за пропонованою раніше схемою. В описі робимо позначку, що це не офіційна, а навчальна сторінка. Так, прізвище адміна - обов'язково, щоб радянщина у вигляді анонімщини не квітла в нашій школі.
    От так:0601vhn1-db97-940x401.png

  2. Даємо об'яву по всіх місцевих форумах, що сторінка проводить набір бажаючих стати модераторами шкільного форуму. І далі навчаємось разом цій справі. Так, саме разом, педагоги, батьки і учні. Вчителям і "батькам" третього віку, як вже було сказано, окрема увага.
    А от коли вже сторінка більш-менш запрацює, то тоді зможемо сказати: рівень просування нашої школи у галузі комунікацій від СтаРШ до НУШ сягнув 60%.

  3. А вже коли в кожному форумів з'явиться ну десь так троє=п'ятеро постійних авторів, цікавих, дотепних, жвавих, то тоді можна буде оцінити рівень просування до НУШ в 90%. Так, так, в галузі комунікацій, якість освіти, самоврядування, дитиноцентричність і багато чого ще ми не оцінюємо, тут ще треба фахівцям добряче подумати над методиками.
    А може оті наші популярні автори, зірки місцевої журналістики будуть вести свої власні блоги? Так, чому ні. Може на Всеосвіті, може на власному персональному блозі. А може в ЮТюбі. Важливо не де ставити текст (чи відео), а де його зміст буде обговорений і з якими наслідками. Важливо для чого? Для просування від СтаРШ до НУШ.
    А може це в нас вже виходить газета? Чи медіахолдинг? Може й так. Побачимо.

  4. ... тут в залежності від конкретних обставин. В конкретній школі.

Що, дуже просто чи заскладано, не спрацює, так не можна, це маячня - о, будь ласка, в коментарі. Бо ж оце і є головна проблема: ніхто нічого не каже. Мотає собі на вуса і чекає на кращі часи, коли вже Європа нам щось дасть. Ну хоч щось, будь-яку обіцянку-цяцянку, нам вистачить...

Втім, може провести громадську експертизу? Ну цього плану. Чому ні, запросимо людей компетентних, досвідчених - послухаємо, що вони скажуть, що порадять. Лілія Гриневич, Сергій Сурма, Сергій Клепко, Галина Берегова, Володимир Бєлий, Віктор Громовий - дуже сподіваюсь на їхню допомогу. А як хто схоче і сам приєднатись у якості експерта, щоб покращити той пропонований план, так тим краще: більше учасників - більше аргументів і пропозицій - ближче добрий результат.

253 перегляди і жодного слова? Така реальність. Розглянута, скажімо, тут.

Читайте також: