Бібліотека вебквестів
Реакція об'єктів при наведенні: Всі об'єкти активні, похитуються при наведенні, а курсор змінюється на вказівний палець
Додано власні фрази, якщо підказка за об'єктом відсутня
Привіт! Сьогодні Медіазнайко зробив дивний дзвінок тобі, мабуть хоче про щось розповісти. Послухаймо разом!
Цей рівень містить 7 інтерактивних об'єктів:
1 вихід.
1 сповіщення.
5 сповіщень з введенням відповіді.
Інтерактивні об’єкти на цьому рівні:
Що таке медіаграмотність своїми словами?
Медіаграмотність — сукупність знань, навичок та умінь, що дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати різноманітні повідомлення для різних типів медіа. Окрім того, медіаграмотність передбачає вміння розуміти й аналізувати, як медіа функціонують у суспільстві та який вплив вони мають.
ви дуже розумні та кмітливі
Привіт, це Медіазнайко! Нам терміново треба обговорити важливі речі! Ти знаєш що таке медіграмотність??? А неважливо, допоможи навести порядок в справах і все дізнаємося!
Переглянь папери на столі, знайди підказку та дізнайся про що говорив Медіазнайко?
Що таке інформація?
Новина - одна з інформаційних жанрів, вона повинна вичерпно відповідати щонайменше на три питання: "Що?/Хто? Де? Коли?", потім ще й на питання: "Як? Чому?"Основну модель, за якою конструюють і повідомляють новини, називають перевернутою пірамідою: спочатку повідомляють новини, потім - менш важливі відомості.
Новина повинна бути достовірна, факти повинні бути пріоритетніші за коментар, в інформації на спірні теми необхідно подати принаймні два протилежні погляди, озвучити думку компетентних органів. Для легкого сприйняття інформації, пропозиції повинні бути прості й короткі.
Увага! Питання підказка: Хто формулює новину, збирає та обробляє інформацію перш ніж її отримує читач?
Все вірно, журналіст збирає, обробляє та публікує інформацію у зручному до сприйняття вигляді. Отож переглянь блокнот, можливо там вже зібрана певна інформація?
Історія ЗМІ
Як свідчить еволюція журналістики, одним із головних напрямків її розвитку було найбільш повне задоволення потреб людини в комунікації, тобто необхідній їй соціально значимої інформації. Вже в доісторичні часи людина сама виступала як засіб комунікації: різні відомості поширювали шамани, провісники, оракули, а засобом консервації її був наскальний живопис, пергамент, глиняні дощечки.
Основні етапи розвитку ЗМІ
1) До початку нашої ери — прагазетні явища;
2) з початку нашої ери до XV ст. н. е. — епоха рукописних видань;
3) з XV ст. до XVII ст. — винахід і розвиток друкарства, становлення газетно-журнальної справи;
4) з XVIII ст. до початку XX ст. — розвиток журналістики як суспільного інституту, вдосконалення поліграфічної бази, становлення преси як основи демократії;
5) 1900-1945 рр. — набуття пресою функцій «четвертої влади»;
6) 1945-1955 рр. — процес концентрації та монополізації ЗМІ;
7) 1955-1990 рр. — епоха становлення електронних засобів комунікації;
8) з 1990 р. і до сьогодні — становлення нового інформаційного порядку у світі.
Увага, питання: Який синонім до словосполучення ЗМІ?
Проаналізуй інформацію на паперах
Аналізуємо ЗМІ:
При читанні, прослуховуванні та перегляді будь-якого медіапродукту пам'ятайте, що медіа репрезентує реальність. Навіть за найбільшого бажання інформацію не можна стовідсотково об'єктивно передати. А іноді медіа спеціально надають певного ухилу матеріалові, роблячи його упередженим, одностороннім, намагаючись нав'язати певну думку, агітувати. Завжди ставте питання:
Хто підготував цей матеріал?
На кого він розрахований?
Кому вигідна ця інформація?
Чи всі сторони, всі думки стосуються теми, проблеми? Спробуйте уточнити отриману інформацію з інших джерел.
Як називається цілеспрямоване поширення ідей та моделей поведінки серед широких мас населення?
Будь яка пропаганда тісно пов'язана із свободою слова та її обмеженнями, отож перевіримо факти (відкрий папку фактів)
Загальна декларація про права людини (1948) ст. 19 «Кожна людина має право на свободу переконань та їх вільне вираження; це право передбачає свободу безперешкодно дотримуватися власних переконань і свободу шукати, одержувати та поширювати інформацію будь-якими засобами і незалежно від державних кордонів»
Загальна декларація про права людини (1948) Надання найвищого статусу шляхом закріплення у Преамбулі як однієї з чотирьох невід'ємних свобод «люди матимуть свободу слова та переконань і будуть вільні від страху та нестатків»
КОНВЕНЦІЯ про захист прав людини і основоположних свобод (1950) Стаття 10 Свобода вираження поглядів ✔ закладає правові основи регулювання свободи вираження поглядів ✔ Підтверджує правило «свобода не є без межною, проте її обмеженя повинні бути встановлені законодавчо»
Межі Свобода вираження поглядів (зовнішня свобода або forum externum) не є абсолютним правом на відміну від свободи думки (внутрішня свобода або forum internum) Здійснення цієї свободи повязане з певними обов'язками та відповідальністю і підлягає певним обмеженням
Конфлікт прав та інтересів Право на свободу вираження поглядів може бути обмежене: Правом на свободу думки, совісті та релігії Правом на повагу до приватного життя Забороною всіх форм дискримінації
Найголовнішим є...
Будь які підтвердження інформації зараз легко перевірити за допомогою мережі інтернет
Медіаосвіта – це навчання теорії та практичним умінням для опанування сучасних мас-медіа. Медіаосвіта – один з усталених і апробованих способів формування попиту на якісний журналістський контент. Медіаграмотність є похідною та результатом медіаосвіти, це здатність адекватно сприймати та інтерпретувати медіатексти.
Медіаосвіта в Україні - це частина освітнього процесу, спрямована на формування в суспільстві медіакультури, підготовку особистості до безпечної та ефективної взаємодії із сучасною системою масмедіа, включаючи традиційні та новітні медіа з урахуванням розвитку інформаційних технологій.
Медіаграмотність — сукупність знань, навичок та умінь, що дозволяють людям аналізувати, критично оцінювати і створювати різноманітні повідомлення для різних типів медіа. Окрім того, медіаграмотність передбачає вміння розуміти й аналізувати, як медіа функціонують у суспільстві та який вплив вони мають.
Бути медіаграмотним означає бути спроможним знайти те, що ми шукаємо, вибрати те, що нам потрібно, й визначити, наскільки надійною є ця інформація. Бути медіаграмотним означає бути здатним оптимально використовувати відповідну інформацію, зберігаючи її розумно, й ділитися нею з іншими.
Варто пам'ятати - серед представленої навколо нас інформації та фактів існує безліч ...! Зважай на це під час пошуку потрібної інформації. (заповніть пропущене слово)
Рефлексія від 0 учнів
Сподобався:
Зрозумілий:
Потрібні роз'яснення: