Контрольний тест
упорядковано за підручником «Українська література. 11 клас» . закл. загальн. середн. освіти / Олександр Авраменко.- К.:Грамота, 2019.-256 с./ С. 4 - 145
Після опрацювання тем:
Українська література ХХ ст. Стильове розмаїття мистецтва 1920-х років. Поняття «розстріляне відродження».
Літературний авангард.
Поет-футурист М.Семенко – сміливий експериментатор. Урбаністичні мотиви його лірики («Бажання», «Місто», «Запрошення»).
ПОЕТИЧНЕ САМОВИРАЖЕННЯ. «КИЇВСЬКІ НЕОКЛАСИКИ»
Провідна роль поезії у 1920-ті роки.
Павло Тичина. Основне з життя і творчості поета. Трагізм його творчої долі. Феномен «кларнетизму». Вітаїстичність як наскрізна оптимістична тональність, життєствердна настроєвість (зб. «Соняшні кларнети»). Поезії «Арфами, арфами...», «О панно Інно...», «Ви знаєте, як липа шелестить...» Художнє відтворення національно-визвольного пробудження народу, уславлення борців за вільну Україну («Пам’яті тридцяти», «Одчиняйте двері…»)
Євген Плужник. Трагічна доля митця. Сповідальність, ліричність, філософічність лірики. Поезії Є.Плужника «Вчись у природи творчого спокою...», «Ніч... а човен – як срібний птах!..».
Група «київських неокласиків». Їхнє творче кредо, орієнтація на традицію, класичну форму вірша. Творчий шлях М. Рильського, рання творчість. Мотиви пошуків душевної рівноваги, краси в житті та в душі, вітаїзм, сповідальність, життєлюбство. Захоплення красою й величчю світу («Солодкий світ!..»). Сонет «У теплі дні збирання винограду» – вишуканий зразок неокласичної інтимної лірики.
Жанрово-стильове розмаїття. Нові теми, проблеми.
Життєвий і творчий шлях Миколи Хвильового (М.Фітільова). Провідна роль у літературно-мистецькому житті 1920-х років. Романтичність світобачення. Участь у ВАПЛІТЕ, у дискусії 1925-1928 рр.
«Я (Романтика)» – новела про добро і зло в житті та в душі. Проблема внутрішнього роздвоєння людини.
Образ ліричного «Я». Роль присвяти. Образ матері, його символічність.
Юрій Яновський. Творча біографія письменника. Ю. Яновський і кіно. Роман у новелах «Вершники» – зразок соцреалізму.
Новаторство художньої форми («Майстер корабля»): модерний сюжет, проблеми творення нової української культури. Неоромантичні герої То-Ма-Кі, Режисер, Сев, Тайях та їх прототипи, модерністські образи Міста, Моря. Морально-етичні колізії твору.
Валер’ян Підмогильний. Життєвий шлях, трагічна загибель. Автор інтелектуально-психологічної прози, перекладач.
Світові мотиви підкорення людиною міста, її самоствердження в ньому, інтерпретовані на національному матеріалі в романі «Місто».
Зображення «цілісної» людини: в єдності біологічного, духовного, соціального. Образ українського інтелігента Степана Радченка, еволюція його характеру. Морально-етичні колізії твору. Жіночі образи в ньому.
Остап Вишня (Павло Губенко). Трагічна творча доля українського гумориста, велика популярність і значення його усмішок у 1920-ті роки.
Усмішки «Моя автобіографія», «Письменники».
Оптимізм, любов до природи, людини, м’який гумор як риса індивідуального почерку Остапа Вишні («Сом»). Пейзаж, портрет, характер людини, авторський голос, народні прикмети, прислів’я та приказки в усмішках.
Сатирична комедія «Мина Мазайло». Проблема готовності українського суспільства бути українським. Духовна обмеженість на матеріалі українізації (Мина, Мокій, дядько Тарас, тьотя Мотя).
Сатиричне викриття бездуховності обивателів, що зрікаються своєї мови, культури, родового коріння.
Драматургічна майстерність автора. Актуальність п’єси.
ПЕРЛИНИ ЗАХІДНОУКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ
Богдан-Ігор Антонич. Аполітичність, наскрізна життєствердність, метафоричність і міфологізм поезій; екзотика лемківського краю в контексті вселюдських мотивів. «Зелена євангелія» , «Різдво», «Коляда».
Осип Турянський. Історичний матеріал Першої світової війни - предмет художнього узагальнення й філософського осмислення. «Поза межами болю» - поема в прозі. Загальнолюдські мотиви і гуманістичні цінності. Біологічні інстинкти і духовна воля до життя.
Тестова робота складається із 42 завдань, більшість - із вибором однієї правильної відповіді , на встановлення відповідності (15 завдань), на встановлення послідовності - 1, одне має кілька відповідей.
Зверніть увагу: тестові питання із вибором однієї правильної відповіді оцінюються у 1 бал, а на встановлення відповідності - 3, 4 або 5 (у залежності від того, скільки у завданні може утворитися правильних відповідностей), тому у результаті за 42 завдання максимум можна набрати 96 бали, які автоматично переводяться у 12-бальну шкалу, тому кількість правильних відповідей НЕ ЗАВЖДИ ДОРІВНЮЄ кількості балів.