Статті
3815
16 липня 19:16

Якщо дитина – шульга: добірка корисних порад вчителям та батькам

Близько 10% всього населення планети – люди, у яких домінантною є ліва рука.

Колишній президент США Барак Обама, бізнесмен Білл Гейтс, художник Леонардо да Вінчі, співак Святослав Вакарчук, грецький філософ Арістотель, письменниця Марія Матіос – ці відомі у всьому світі люди неймовірно різні! Та є між ними щось спільне – всі вони володіють лівою рукою краще, ніж правою.

Якщо ви хочете перевірити, чи ваша дитина шульга, запропонуйте їй схрестити руки на грудях. У шульги зверху лежатиме ліва рука, а у правші – права.

Близько 10% всього населення планети – шульги. Медичні дослідження показують, що вони мають однакові з правшами психічні здібності та соціальні досягнення.

Десь у 4 роки батьки починають розуміти, якою рукою дитина виконує прості речі: бере ложку, іграшку, тримає важкі предмети. У деяких родинах виникає паніка, страхи, бажання перевчити дитину. А чи потрібно це робити?

У сучасному світі лікарі, психологи та вчителі мають одну спільну відповідь: переучувати дитину-шульгу не потрібно! А от комфортно зростати та розвиватись дорослі мають допомогти.

Поради педагогам:

  1. Зверніть увагу на комфортний освітній простір: парти, освітлення. Бажано, коли такий учень сидить за партою зліва, адже тоді йому не заважає права рука сусіда. Таке розсаджування учнів допомагає уникнути проблеми зіштовхування робочими руками під час письма у зошиті.

  2. Скористайтесь досвідом Бельгії та Норвегії – розміщуйте цих учнів у правій частині класу. За теорією, це допоможе дітям отримати більше освітлення й легше фокусуватися на вчителеві.

  3. У продажу існують спеціальні зошити та прописи зі зручним прямим нахилом. Використовуючи їх, учні ніколи не будуть відставати під час написання самостійних та диктантів.

  4. Бувають випадки, коли у таких учнів спостерігається феномен «дзеркального письма». Наприклад, коли замість слова «літо» у зошиті пишеться «отіл». Сваритись та робити велику кількість зауважень немає сенсу! Спостереження свідчать про те, що у шульги здебільшого образне мислення. Вчителю доцільніше використовувати сильні сторони учня! Саме тому буде доречним вивчення літер на основі асоціацій. Так, літера «О» схожа на сонечко, а літера «Ч» – на перевернутий стільчик тощо.

  5. Також шульги не завжди правильно поєднують букви – це нормальний процес, адже і початок літери в них не буде відповідати вимогам каліграфії. Однак не привід вважати, що такі учні матимуть негарний почерк.

  6. Бувають випадки, коли під час писання і читання дитина-шульга губить рядок, або помиляється у визначенні просторового положення предмета (складно орієнтується у поняттях «під», «над», «на», «за»). Будьте до цього готові та спокійно реагуйте. Не підкреслюйте, що причина в тому, що дитина – шульга.

  7. Використовуйте відповідні ручки з фіксаторами для пальців та ножиці з відповідним розташуванням лез. Це значно полегшує процес навчання дитини.

  8. Зверніть увагу, що шульги емоційніші за інших.

  9. Вважається, що дитина-шульга більш прихильна до гуманітарних наук, а правша – до точних.

Рекомендації батькам:

  1. Сприймайте дитину без емоційного реагування на її природні особливості.

  2. У буденних справах навчайте дитину за принципом «дзеркального відбиття». Тобто, навчаючи новому, сідайте навпроти, так дитина буде бачити ваші дії у правильному напрямку.

  3. Під час читання використовуйте лінійку – у такий спосіб ви уникнете проблеми «загублених рядків».

  4. Допоможіть опанувати побутові вміння лівою рукою. Не забувайте хвалити за успіхи.

  5. Використовуйте шкільне приладдя для шульг.

Пам’ятайте, ліворукість – це не відхилення, а індивідуальна особливість. Можливо, саме ваша дитина доповнить список всесвітньовідомих та талановитих людей!


Також долучайтесь до актуального вебінара від «Всеосвіти» Педагогічні підходи в роботі з дитиною-шульгою. Психологиня Олена Черниш ознайомить учасників з психофізіологічними особливостями дітей з домінантною лівою рукою, запропонує дієві педагогічні підходи у роботі з такими дітьми й учнями.

Сертифікат вебінара має бути зарахований вам у підвищення кваліфікації.

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/pedagogicni-pidhodi-v-roboti-z-ditinou-sulgou-158.html

Вас також можуть зацікавити такі матеріали: Як дізнатись, чи готова дитина самостійно виконувати домашні завдання, та як привчити її до цього?

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.