! В а ж л и в о

Як перетворити урок на казку завдяки кубикам історій

Зустрічайте дивовижні кубики історій, які перевернуть ваше уявлення про урок.

Як поєднати творчо-пізнавальну діяльність учасників освітнього процесу і пошук нестандартних рішень? Допоможуть у цьому кубики історій «Rory’s Story Cubes» –  метод проєктивного, метафоричного і символічного особистісного ресурсу для вирішення різноманітних освітніх завдань.

Стандартний набір складається з 3 або 9 кубиків, вони розділені за тематикою: Універсальні, «Дії (активності)», «Подорожі», «Фантазія», «Тварини», «Медицина» тощо.

Де їх знайти? Кубики історій можна придбати в онлайн-магазинах, створити самостійно або не витрачати час, та скористатися готовими шалонами від «Всеосвіти».

Наша команда створила яскраві кубики історій із різноманітними зображеннями, які вчитель може застосувати на будь-якому уроці.

Завантажити за посиланням: https://vseosvita.ua/library/kubiki-rori-169778.html

Завдяки ідеям спікерки онлайн-вебінару Ярослави Швень, «Всеосвіта» розробила гру «Карткові асоціації». Вона складається з 54 карток із зображенням різноманітних об’єктів, за допомогою яких можна придумати найдивовижніші пригоди.

Завантажити за посиланням: https://vseosvita.ua/library/kartkovi-asociacii-169528.html


Використання кубиків історій під час уроків


Предмети: Читання, письмо

Варінти застосування: 

  • Актуалізація теми уроку
  • Узагальнення і підсумки теми
  • Характеристика «головного героя», події, факт, поняття
  • «Енциклопедія»: 10 фактів про… (тема уроку)
  • «Словник»: зібрати інформацію про вивчення поняття, використавши частини мови. Наприклад, зображення «Ключ» – іменник – що робить? (дієслово) – прикметник і т. д. Вивчаємо частини мови.
  • Алфавіт (символи кубиків від А до…, використовуючи як пряме, так і переносне значення слова). Наприклад, зображення «Телескоп» – що навколо нього? Небо, зірки. Можна підбирати синоніми, антоніми.
  • Синоніми до слова
  • «Асоціації» (приміром, лише на літеру С)
  • «Кросворд»
  • «Реклама»
  • «Фінансова грамотність» поєднати 2 піктограми і пояснити логіку застосування їхньої комбінації для створення стартапу…

Наприклад, «Жук» і «Ліхтарик». Як їх можна поєднати? 

Ще один варіант гри – придумати риму: наприклад, «Бджола». Асоціація – літати, крильця тощо. Відповідно риму придумаємо до слова «літати»: стрибати, танцювати. 


Використання кубиків історій під час виховної роботи


Мета: короткі відповіді про емоції вчать дітей основам культури почуттів; навчає учнів слухати інших, співпереживати та вибудовувати безоцінне ставлення до емоцій інших людей (толерантність, емпатія)*.

*Емоційний компонент

**За вигами НУШ – кожен урок має містити ключові компетентності, виховний елемент, який має бути прописано в плані заняття.

  • Згуртованість
  • Профорієнтація (найкраще я вмію…)
  • Ціннісні орієнтації (щастя – це…)
  • Емоційний інтелект (описати емоції)
  • Упевненість і самооцінка (моя найкраща якість – це…)

Запитання до дітей: що тебе робить щасливим? якби ти став на день вчителем, щоб ти робив? що для тебе щастя? якби ти міг віддати 5 тис на благодійність, кому б ти їх віддав? уяви, що ти шеф-кухар, яку їжу ти готував би? якби ти був супергероєм, які б у тебе були здібності?

Відеоурок: https://youtu.be/9oX0Lhy8MKM?t=2215


Кубики історій для занять зі сторітелінгу


Формула, за якою необхідно придумувати історію: Одного разу__ (дія), у__ (місце), жив___ (герой) і ось__, однак ___ (щось трапилось), тоді___ (вирішується проблема), потім___ (чи вирішилось), зрештою___(підсумок історії).

Правила створення: не думати довго і серйозно, думати асоціативно і проговорювати одразу, історію потрібно закінчити!

Варіанти: 

  • «Одного разу»… (перспективи: 54 зображення на 9 кубиках. Скільки варіацій?)
  • Історія навпаки. Обрати назву (тему), викинути кубики і скласти за логікою дій.
  • Скласти історію, але не озвучувати «заборонне слово» (обравши один із символів кубика.
  • Рорі-вежа: використовуючи по кубику з різних наборів, побудувати вежу, створюючи історію.

Змагальний ефект: діти працюють в команді. Хто швидше створить вежу та історію, то й переможе. 

Відеоурок: https://youtu.be/9oX0Lhy8MKM?t=2536


Мозковий штурм


Мета: розвиток гнучкості мислення та вміння домовлятися, упевненість дітей у власних сильних сторонах, пошук нестандартних рішень, тренування пристосування до нових умов, висловлювання ідей (мінімум по реченню).

  • Мозковий штурм, або brainstorming – це вихідна ідея створення кубиків
  • Робота в групах по 9 осіб (завдання: придумати ідеї для створення проекту, сценарію квесту тощо)
  • Обговорення ідей, варіантів вирішення завдання (хтось один має нотувати всі ідеї, зауваження та коментарі).

Відеоурок: https://youtu.be/9oX0Lhy8MKM?t=3592


Додаткові вправи


  • Тренування пам’яті: запам’ятати послідовність розкладених кубиків, перемішати і відновити історію
  • Тренування уваги: замінити одну піктограму кубика, перевернувши його на інший бік, актуалізувати – що змінилось
  • Тренування сприйняття, уважності і усвідомленості (mindfulness)
  • У корекційній діяльності: катання кубика долонею по столу (долонями), гірка (скачування по руці), «підйомний кран» (піднімаємо кубики двома пальцями, без вказівного), «ескаватор», «гойдалка»

Відеоурок: https://youtu.be/9oX0Lhy8MKM?t=4279


Якщо вам сподобались ідеї використання кубиків історій на уроках та ви бажаєте дізнатись більше – перегляньте #онлайн-вебінар Ярослави Швень. Цей вебінар особливий тим, що у ньому поєднані теоретична та практична частини. За бажанням, ви можете пройти тестування та замовити Свідоцтво. 

Вас також можуть зацікавити такі теми: 

Ігри на розвиток навичок читання та мовлення у дошкільнят;

Як навчити додавати і віднімати за допомогою асоціацій та образів.

#асоціації #кубики_історій #ігри

Титульне фото: fb-сторінка Rory's Story Cubes

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Олімпіада «Всеосвіта Осінь – 2019»