+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

Викладачі вишів, що «ростуть» як науковці й методисти, отримають надбавки; решту викладачів звільнятимуть – МОН

Єгор Стадний, новопризначений заступник міністра освіти з питань вищої освіти та освіти дорослих, розповів про реформу фінансування вишів.

На фото новопризначені посадовці: Юрій Полюхович, Перший заступник голови МОН; Ганна Новосад, голова МОН; Єгор Стадний, заступник голови МОН з питань вищої освіти та освіти дорослих.

Система фінансування та управління вищої освіти на сьогоднішній день побудована таким чином, що кращі й гірші нагороджуються за одним принципом

 

Немає диференціації. Доцент, який працює зі своїм курсом, займається наукою, прогресує, постійно вдосконалюється – отримує ті ж гроші з тими ж надбавками, що й інший доцент, але який нічогісінько не робить.

 

Система фінансування та управління побудована таким чином, щоб не виділяти тих, хто кращий і не нагороджувати їх. І саме, щоб не звільняти тих, хто гірше.

 

Ми ці речі будемо змінювати. Грошей у Міносвіти трохи. Тому їх «розмазувати» не збираємося – зосередимося на грошовому заохоченні лише кращих викладачів, які постійно вдосконалюються.

 

Під час розподілу фінансування між закладами вищої освіти буде оцінюватись не кількість студентів, а показники наукової, освітньої, міжнародної діяльності закладів. Хто буде за цими показниками кращим, тому буде більше грошей. Це основний принцип, – розповів Єгор Стадний, заступник міністра освіти з питань вищої освіти та освіти дорослих.

Також куратор вищої освіти у МОН анонсував створення системи моніторингу зайнятості випускників вишів, що показуватиме cтаршокласникам та їхнім шкільним учителям, які перспективи на ринку праці в середньому є у випускника того чи іншого вишу.

Нам потрібно зробити так, щоб в університет, до викладачів університетів, в аудиторії приходили люди, які дуже чітко свідомі тих перспектив праці, які ця вища освіта саме в цьому вузі може дати,  додав пан Стадний.

Поза тим, очільниця МОН анонсувала створення окремого Фонду розвитку вищої освіти, який фінансуватиме створення й реконструкцію лабораторій у вишах, реконструкцію інших елементів освітнього простору.

«Через цей фонд ми будемо фінансувати капітальні видатки прозорим способом. Ми будемо спрямовувати кошти на лабораторії та освітній простір найкращим закладам або закладам за пріоритетними напрямками», – зауважила міністерка освіти Ганна Новосад.

Нарешті, про реформу, спрямовану на боротьбу із плагіатом у бакалаврських, дипломних, магістерських роботах, у дисертаціях та наукових публікаціях розказав Юрій Полюхович, новопризначений перший заступник міністра освіти і науки.

За його словами, невдовзі буде створена єдина електронна база українських наукових робіт, в яку в повному обсязі занесуть усі наявні бакалаврські, магістерські, дипломні роботи, дисертації та наукові публікації українських учених і студентів. Пошук по такій базі дасть змогу легко облаштувати електронну систему «антиплагіат» – принаймні, коли йтиметься про плагіат з вітчизняних наукових і студентських робіт.

Читайте також: Результати неформальної освіти визнаються в системі формальної освіти – МОН

Фото: 24 канал.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись