В учнів забирають «п'ять клітинок»: школярі більше не дотримуватимуться чітких правил оформлення зошитів

Вимоги до оформлення учнівських зошитів - змінюватимуть: що про це думають освітяни?

Відступати п’ять клітинок з лівого боку чи не треба? «Класна робота» пишемо чітко по центру чи можна і лівіше?

Освітяни бурхливо обговорюють, як має писати учень в зошиті та дискутують про те, що важливіше: форма чи контекст?

Такий резонанс викликала заява т.в.о Міністра освіти і науки Любомири Мандзій про те, що МОН планує змінювати вимоги до оформлення учнівських зошитів.

«Ми плануємо дещо змінювати, тому що реалізуючи Нову українську школу, дитина має бути готовою до життя, а не тільки виконувати передбачені чіткі вимоги до заповнення зошитів — скільки клітинок треба відступити, коли ми пишемо дату чи «Класна робота». Думаю, що ці вимоги ми будемо змінювати», –  сказала пані Мандзій під час інтерв’ю DW .

Заява очільниці МОН викликала неоднозначну реакцію як вчителів, так і батьків.

Якщо МОН дійсно прибере вимоги до «п’ять клітинок зверху, п’ять з лівого боку, дві з правого боку і пишемо класна робота, а вправа повинно бути чітко посередині» –  це буде друга революційна річ, після рекомендації відмовитись від червоної ручки. Тільки тут варто буде десь, в якомусь абзаці документу, який скасовує чи забороняє ці вимоги, додати і про заборону вимагати однакові зошити, чи поліетиленові обкладинки, чи обкладинки всі однакові для всіх, бо «вчителю важко кольорові зошити перевіряти, коли вони всі яскраві», і нагадати що жодним нормативним документом щоденник не передбачено,  –  написала адміністратор групи Батьки SOS Олена Парфенова.

Думки освітян розділилися. Дехто переконаний, що саме з охайно заповненого зошита і починається акуратність і уважність. Бо діти і так пишуть, абияк. А якщо їм дозволити не робити необхідні відступи та дозволити не рахувати “клітинки”, то вчителям буде дуже важко розшифровувати їхні ребуси.

Тим часом, вчителька української мови та літератури Анастасія Бречко розповіла «Всеосвіті», що  конспект має допомагати навчанню. Тому, вважає, що скільки клітинок відступати – п’ять чи десять – значення немає. 

Я cвоїм учням завжди дозволяю писати будь-якою ручкою і в будь-якому зошиті, аби їм було читабельно та зрозуміло. До того ж, вчу їх робити структуровані та різноманітні конспекти — використовувати різні фломастери та ручки. Треба завжди ставити запитання. Для чого ми пишемо? Для чого дітям зошит? Як вони це використають у подальшому? Треба зважати, для чого дітям конспект. Для того, щоб вони могли повторити, візуалізувати правила тощо, – розповіла вчителька. 

І додала, що сучасні діти загалом у майбутньому будуть мало писати від руки, більше друкуватимуть. Але, з іншого боку, є дослідження, які показують користь писання від руки для кращого запам’ятовування, тому конспекти вести варто, але з простором для творчості і без фанатизму.

Вас також може зацікавити: З’явилися нові деталі про заповнення класних журналів: МОН рекомендує

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

28255
28.04.2020 17:43:00

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!