Уроки "освітнього дива" Сінгапуру

Прагнення подолати внутрішні проблеми загартувало цю країну та підштовхнуло створити одну з найкращих систем освіти в світі.

Всі ми часто чуємо про необхідність запозичення європейського досвіду для власної системи освіти, але як щодо досвіду східних країн? Адже вже понад десять років країни Південно-Східної Азії займають перші позиції в рейтингу найкращих систем освіти. При цьому, більшість із них дуже молоді і створили власну систему освіти за досить короткий термін. Наприклад, Сінгапур. Цій країні менш як 60 років, але при цьому вона обігнала багатьох світових гігантів економіки. Її секрет, як не дивно, в обмеженості її ресурсів для життя та функціонування. Можливо, саме прагнення подолати проблеми так загартувало цю країну та підштовхнуло створити одну з найрезультативніших систем освіти в світі.

Як би парадоксально це не звучало, але народ Сінгапуру – це його єдиний природний ресурс. Саме тому система освіти в цій країні має системні особливості, адже в її випадку, якісна освіта є своєрідним паливом, завдяки якому успішно функціонує ця маленька країна. Не секрет, що будь-яка країна базується перш за все на людях, які в ній живуть і працюють для її вдосконалення. Саме вони формують імідж та престиж країни. Не приділяючи всією своєї уваги системі освіти, Сінгапур, який навіть питну воду вимушений завозити з інших країн, не зміг би посідати перші місця у світових рейтингах. Сінгапурці в впевнені, що саме за освітою стоїть їхнє майбутнє.

Ось деякі з цікавих елементів, які Сінгапур вдало впровадив у свою систему освіти:

  • Великі інвестиції в освіту.

Близько 20% державного бюджету Сінгапуру йде на фінансування освіти. Сінгапурці знають, що без достатнього фінансування дуже важко впроваджувати якісні зміни в сферу освіти.

  •  Підвищення статусу вчителя і престижу освітньої сфери.

В цій країні впевнені, що саме хороші викладачі та ефективні керівники шкіл  є наріжним каменем хорошої системи освіти. Тому паралельно із збільшенням вимог до вчителів, збільшується і якість їхньої підготовки. До відбору вчителів у цій країні також підходять комплексно. Майбутніх вчителів відбирає безпосередньо Міністерство освіти ще зі старших класів середньої школи. Зазвичай, на кожну позицію вчителя претендує від 8 до 10 кандидатів, які за результатами шкільних іспитів потрапили до 30% найуспішніших учнів. Обрані кандидати навчаються впродовж 3 років і отримують стипендію, еквівалентну 60% зарплати вчителя, що працює. Міністерство освіти забезпечує вчителів високими зарплатами, тому і конкурс на цю спеціальність дуже великий.

В Сінгапурі вчитель – це дуже престижна професія. За результатами опитування серед вчителів розвинених країн виявилося, що найвищу зарплату отримують саме сінгапурські вчителі.

В цій країні діє система безперервної освіти впродовж життя. Вчителі, зокрема, мають право на 100 годин професійного розвитку в рік, які оплачуються міністерством освіти. Вони можуть пройти спеціальні Курси в Національному інституті освіти, щоб зосередитися на своєму предметі і отримати знання більш високого ступеня, або готуватися на базі школи. Адже кожна школа в Сінгапурі має фонд, спрямований на підтримку професійного зростання вчителів.

Сінгапур розробив модель професійного зростання вчителів (TGM), в рамках якої вчитель сприймається як дорогоцінний камінь. Ця модель підвищення кваліфікації стимулює викладачів постійно вчитися, брати на себе відповідальність за професійне зростання і особисте благополуччя, – зазначив Майк Тіруман, Генеральний секретар Сінгапурського союзу викладачів.

  •  Індивідуалізація навчання.

Після ряду реформ у 2000-х роках, школярам надали можливість змінювати траєкторію навчання в залежності від своєї успішності і особистих здібностей. Свого роду, це стало стресом для дітей, які не потрапили до груп найуспішніших учнів. Проте ця проблема поступово витіснялася, адже навчання стало більш гнучким і учень зміг самостійно формувати для себе програму навчання. Таким чином система освіти в Сінгапурі не має єдиних вимог до того, як мають засвоювати знання учні. Але на варто забувати, що система освіти все одно дуже жорстка, адже вона спрямована не лише на належну теоретичну та практичну підготовку учнів, а й максимально готує їх до складних умов ХХІ ст. в морально. Завдяки усталеній системі поведінки «Kiasu» ( «страх втратити»), учні прагнуть бути найкращим у всьому та досягати максимальних результатів в будь-якій діяльності. Тому вони присвячують навчанню близько 10 годин на день. Така ментальна особливість, звісно, має ряд суб’єктивних проблем, просто загалом завдяки їй, Сінгапуру вдається рік за роком домагатися високих показників економічного зростання.

Приклад Сінгапуру наочно показує, що труднощі та виклики мають загартовувати, і що до населення варто відноситися так, ніби воно дійсно є єдиним ресурсом країни. Адже так найлегше освідомити, наскільки важливою є освітня сфера в успішному функціонуванні держави. Хоча попри велику кількість ментальних особливостей Україна не може запозичувати весь досвід сінгапурського «освітнього дива», ми однозначно маємо до нього звертатися, щоб увібрати в себе лише найкраще з різних країн світу та створити свою власну неповторну систему освіти.

Фотоматеріали взяті з сайту Etoday

Посилання Netonew: https://newtonew.com/

Посилання Offshore wealth: https://offshorewealth.info/

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.