Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Реалізація професійної діяльності та розвиток цифрової компетентності педагога через обмін методичними матеріалами в цифрових бібліотеках
»
Новини
6264
18 лютого 2020 о 17:15

Три карткові гри на уроках мовлення (українська та іноземні мови)

Ідеї цікавих ігор для навчання і змагання школярів.

Азартні ігри в карти на уроці? Якщо вони навчальні, чому б і ні! Пропонуємо добірку захопливих і корисних освітніх ігор, у процесі яких можна невимушено вивчати іноземну мову, напрацьовувати навичку усного мовлення, розвивати спостережливість та кмітливість.

Гра «Бінго»

У ході цієї гри учні, опрацьовуючи іншомовні слова, учні вчаться уважності та швидкості реакції.

Що потрібно для гри:

  • Створіть заготовки ігрових полів для кожного учня класу. Ігрове поле являє собою своєрідну таблицю, в кожній комірці якої або написані певні слова за темою вивчення, або містяться зображення того, що вони позначають.
  • Підготуйте набори карток з відповідними картинками, які учні будуть розміщувати на своєму ігровому полі у разі найшвидшого відгадування певного слова.

Принцип гри та ключові правила:

  • Кожен гравець отримує ігрове поле, на якому містяться виключно слова або тільки зображення. Головне завдання гри – закрити всі комірки свого ігрового поля картками вчителя.
  • Учитель обирає будь-яку картку і піднімає догори, демонструючи малюнок на ній, або називає те, що на ній зображено.
  • У цей час гравці мають відшукати відповідник названому вчителем слову на своєму полі та якнайшвидше назвати його.
  • Гравець, який впорався найшвидше, отримує від вчителя картку із зображенням, яким закриває комірку із названим словом.
  • Переможцем вважається той, хто першим закриє картками всі комірки на своєму ігровому полі.

Гра «Карткове доміно»

Під час цієї гри учні вивчають нові слова та повторюють раніше вивчені, співставляючи зображення з буквеним відповідником. А також вчаться уважності та швидкості реакції.

Що потрібно для гри:

Попередньо підготуйте спеціальні картки, кожна з яких складається з двох частин: одну половину картки займає малюнок, іншу – слово, що не пов'язано з малюнком.

Принцип гри та ключові правила:

 

  • Завдання гри – викласти картки таким чином, щоб поряд з малюнком розміщувався його текстовий відповідник, а поряд з текстом – графічний.
  • Розподіліть картки порівну між учасниками гри (наприклад, по 5 шт).
  • Покладіть першу картку на стіл та назвіть, що на ній намальовано і що написано. 
  • Інші гравці мають уважно розглянути свої картки у пошуках відповідповідника: або тексту до малюнка, або зображення до напису на картці. Той, кому вдалося знайти відповідник, кладе свою картку поряд. 
  • Гра продовжується доки в одного з гравців закінчаться картки. Цей учень і буде вважатися переможцем. 

Гра «Джокер»

Це надзвичайно цікава гра, у процесі якої школярі не лише вивчають нові слова, а й вчаться знаходити поєднувані ознаки у здавалось би зовсім не схожих поняттях.

Що потрібно для гри:

  • Спершу готуємо набір карток (понад 30 шт), з одного боку яких вписуємо вивчені слова за певними темами, а з іншого однотипні «рубашки».
  • Створюємо 3 додаткові карти «Джокер», вони можуть заміняти будь-яку картку з колоди. 
  • Карти перемішуємо і розкладаємо учасникам по 6 штук; ті карти, що залишилися, відкладаємо окремо.
  • Сенс гри полягає у тому, щоб як мінімум з трьох слів, які позначені на картках, скласти комбінацію, що поєднує їх за будь-якою спільною ознакою.

Принцип гри та ключові правила:

  • Перший хід робить гравець, який першим збагнув будь-яку об'єднувальну ознаку як мінімум трьох карток серед тих шести, які є у нього на руках. Карти викладаються одна під одною, гравець називає слова та пояснює, що саме їх об'єднує. 
  • Завдання наступного гравця – додати картки, доповнивши запропоновану комбінацію або викласти свою з мінімум 3 карток. Якщо з наявних карт можна поєднати за певною ознакою лише 2 картки і при цьому у гравця є катка Джокера, то її можна додати, вказавши приклад слова, яку Джокер заміщує. 
  • Якщо немає карт, з яких можна зробити хід, учень бере картку з колоди, якщо знову не може зробити хід за браком потрібних карт – пропускає хід.
  • Переможцем стає той гравець, хто першим використає всі свої картки або той, в кого залишиться найменша кількість карток після закінчення коолоди. 

Приклади об'єднувальних однак:

  • спільна тема («Їжа», «Одяг», «Кольори», «Родичі» та інше);
  • кількість букв у слові, однакова перша чи останні букви;
  • однокореневі слова;
  • наявність певних буквосполучень у слова (th, ch, ck та інші);
  • однаковий принцип вимови або правил написання та інше.

Гра може ускладнюватись, а правила – доповнюватись. Наприклад, запропонуйте учням визначати переможця за кількістю балів. Бали ж можуть нараховуватись за комбінацію з різної кількості карток (від 3 і більше), а також утворення речень з використанням слів з карток. У такий спосіб на уроках іноземної мови учні не лише вивчають нові слова, повторюють вже відомі, а й напрацьовують навички усного мовлення.

Гра «Джокер» є надзвичайно ефективним навчальним інструментом, адже вносить справжній азарт у нудний на перший погляд процес вивчення нових слів і правил. До того ж, вона відмінно розвиває творче мислення і кмітливість, бо для гри потрібно не просто знати слова або правила, а й уміти застосовувати ці знання в заданих умовах.


Читайте також: 

Карти Пассаторе: розвиваємо творче та логічне мислення у школярів

Карти Проппа: ефективний інструмент для розвитку зв'язного мовлення і творчого мислення

Практичний прийом «Комікс»: ненудний спосіб перевірити знання учнів

#гра #українська #іноземна #карткова_гра

Автор фото: Andrii Chagovets / Shutterstock.com

 

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.