! В а ж л и в о

Практичний прийом «Комікс»: ненудний спосіб перевірити знання учнів

У процесі створення навчальних коміксів буденна перевірка засвоєних знань перетвориться на захопливий творчий процес для кожного учня. 

Приклад гумористичного коміксу про важливість знань основ математики у повсякденному житті:

1. Ідеї використання коміксів під час уроків 

  1. На уроках фізики, хімії, біології і математики запропонуйте учням створити комікс на кшталт мультфільму «Фіксики», у якому головні герої обговорюватимуть сенс і практичне значення фізичних процесів, хімічних реакцій, математичних законів і закономірностей.
  2. На уроках української або іноземних мов запропонуйте вигадати історію, в якій для висвітлення сюжету обов'язково мають бути використані, наприклад, слова іншомовного походження, крилаті вирази, фразеологізми, слова-«мандрівники» тощо.
  3. На уроках географії запропонуйте учням створити комікс, герої якого розповідатимуть про мандри певними країнами на кшталт телепроєкту «Орёл и решка».
  4. На уроках історії подайте ідею коміксу, головними героями якого будуть певні видатні особистості — мандрівники, письменники, художники, політичні діячі; або вигадані герої, які стали учасниками певних історичних подій.
  5. На уроках основ здоров'я запропонуйте створити комікс, герої якого обговорюватимуть, наприклад, правила гігієни, надання першої медичної допомоги, лікування певних хвороб тощо.

 

2. Як зробити комікс

Пропонуємо дотримуватись такого плану^

  1. Узгодження теми: обговоріть з учнями, яку саме частину програмного матеріалу має ілюструвати комікс (наприклад, вживання синонімів, практичне застосування знань з оптики у побуті, діяльність Кирило-Мефодіївського товариства — будь-що).
  2. Розподілення обов'язків (якщо проєкт груповий): узгодьте, обов'язки кожного учня і його роль у виконанні проєкту (хто вигадує сюжет, хто прописує репліки головних героїв, хто промальовує кожен фрагмент та інше).
  3. Визначення головної ідеї та окреслення сюжету: узгодьте з учнями, як саме буде поданий навчальний матеріал (хто головні герої коміксу, які події будуть висвітлені у межах розкриття навчальної теми).
  4. Розробка сценарію: на цьому етапі діти мають продумати зміну ракурсів кожного епізоду та прописати усі репліки головних героїв.
  5. Вибір зручного онлайн-інструменту: ознайомте школярів із сучасними програмами, за допомогою яких можна створювати комікси та запропонуйте обрати найбільш зручний варіант. 
  6. Компонування: на цьому етапі необхідно поєднати всі малюнки, прописати репліки, створивши єдиний проєкт.

 

3. Онлайн-інструменти для створення коміксів

Комікси можна створювати як власноруч, промальовуючи кожен епізод, так і за допомогою спеціальних програм, у межах яких можна вдало компонувати різні елементи. Пропонуємо обрати найбільш зручний серед таких онлайн-інструментів:

  • Pixton
  • Toon Doo
  • My Storybook
  • Сanva. 

У межах кожного з цих сервісів можна безкоштовно моделювати персонажів онлайн, додавати власні малюнки і фото, супроводжуючи кожен фрагмент відповідними текстовими коментарями. 

Читайте також: 4 навчальні ігри: знахідка на будь-який урок

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Олімпіада «Всеосвіта Осінь – 2019»