Сьогодні - день народження видатного авіаконструктора Ігоря Сікорського

6 червня виповнюється 129 років від дня народження генія авіації – Ігоря Івановича Сікорського.

Ігор Іванович Сікорський (1889–1972) – це геніальний авіаконструктор, який народився на території сучасної України, але жив та творив далеко за її межами – в Сполучених Штатах Америки. Йому належать ідеї розробки унікальних на той час літальних апаратів, які активно використовуються дотепер. Завдяки йому такий літальний апарат як гелікоптер став для всіх нас звичним та повсякденним атрибутом прогресу. Проте, попри велике значення цього авіабудівника, в Україні, де він народився, його майже згадували. Лише нещодавно його іменем заслужено назвали один із провідних вишів країни – Київський політехнічний інститут, а до назви Міжнародного аеропорту «Київ» додали вагому приставку – «імені Ігоря Сікорського».

Починалось все у Києві. Саме там народився та провів своє дитинство всесвітньо відомий авіаконструктор Ігор Сікорський. Його батьки відігравали важливу роль у формуванні його майбутньої професії. Точніше, вони розбудили в ньому інтерес до досліджень: майбутній авіаконструктор ще в дитинстві  ознайомився з малюнками винаходів Леонардо Да Вінчі та книгами Жюля Верна. Вважається, що саме раннє захоплення творами про винаходи породило його перші дитячі мрії про створення справжнього гелікоптера.

Проте, його шлях до мрії був досить звивистим: після школи юнак вступає до морського кадетського корпусу і навіть отримує атестат про закінчення навчання, хоча знає – військова справа не для нього. Він повертається до Києва та розпочинає навчання в Київському політехнічному інституті. Саме тут, в інституті, Сікорський впевненіше стає на шлях, який і виявився справою всього його життя. В 1909 році в Києві він сконструював свій перший гелікоптер, який, на жаль, так й не піднявся в повітря. Але, мабуть, ця невдача його не надто засмутила, оскільки вже через рік він збудував вдосконалену модель гвинтокрила, який таки зміг злетіти в небо. При цьому, варто враховувати той факт, що на момент свої активних експериментів він ще являвся студентом, і йому аж ніяк не вистачало часу на навчання.

Покинувши інститут, він присвятив весь свій час розробці власної концепції побудови літальних апаратів. Робота над мрією досить швидко принесла йому загальноімперське та світове визнання: його літак встановив світовий рекорд швидкості польоту з двома пасажирами, після чого він отримав посаду головного конструктора авіаційного відділу. За революційні літальні винаходи імператор Микола ІІ особисто нагородив його Орденом Святого Володимира. Проте після жовтневих подій 1917 року, все пішло шкереберть, і незабаром Сікорському довелося шукати роботу за кордоном. Ось так життя на піку своєї кар’єри, Ігор Сікорський мав покидати напрацювання в Російські Імперії та починати все спочатку, але вже в Сполучених Штатах Америки.

Він заснував власну компанію, але для початку роботи йому колосально не вистачало стартового капіталу. Тоді його близький друг, композитор Сергій Рахманінов, викупив акції молодої компанії Сікорського на суму 5 тис. дол. З цього і почалась історія однієї з найуспішніших компаній того часу - авіакомпанії «Sikorsky Aero Engineering Corporation».

За 20 років компанія розробила цілу серію успішних літальних апаратів. Один із них – «Кліпер» – встановив 10 світових рекордів, ставши першим міжконтинентальним пасажирським лайнером. При цьому, Ігор Сікорський все не покидав ідею розробки власного гвинтокрила. В 1939 році здійснилась одна з його мрій - він, за кермом власного гелікоптера здійснив пробний політ, піднявшись вгору на декілька хвилин. В 1941 році ці гелікоптери Сікорського марки «S» були взяті на озброєння армією США.

Сікорський на своєму гвинтокрилі.

Вже минуло більш як 40 років з того часу, як Сікорський Ігор Іванович пішов із життя. Проте його унікальні винаходи досі використовуються та регулярно модернізуються. Ось лише деякі з них:

  • Найбільший та найважчий гелікоптер збройних сил США SH-53E, який використовується на флоті для боротьби з мінами  має ще одну назву: «Супер І»;

  • знаменитий американський гелікоптер багатоцільового призначення, відомий як «чорний яструб», надає можливість евакуйовувати поранених із гарячих точок, а його «морський брат» - SH-60, прикриває з повітря авіаносці.

  • Гвинтокрил S-64, який також відомий як «небесний кран», має суто мирне призначення: його використовують для монтування великогабаритних конструкцій.

  • З 1957 року всі президенти США літають на вертольотах конструкції Сікорського.

Попри те, що значну частину свого життя він провів за кордоном в Америці, ми маємо повне право пишатися видатним співвітчизником, адже саме наша земля породила цю геніальну та сміливу людину, яка зробила небо ближчим до кожного з нас!

Фотоматеріали взяті з сайтів Klassiker, Вікіпедія, Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського та Sputnik. 

Інформацію взято із сторінки UATV Channel на YouTube: https://www.youtube.com/

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.