«Оцінки не мають значення для мотивації» – Володимир Співаковський

Освітній експерт і президент корпорації «Гранд» опублікував допис про оцінки у школі.

На думку Володимира Співаковського, оцінки важливі для відмінників. Це додає їм мотивації здобувати нові знання, а без оцінок – немає сенсу старатися вчитися краще. Такими міркуваннями поділився експерт, опублікувавши в дописі 8 пунктів:

На жаль, оцінки НЕ мають мотивуючого значення ... але це тільки для слабких і середніх учнів, і зрозуміло – чому, вони не мають чим пишатися.

А ось для успішних і відмінників – вони дуже навіть важливі. Тому що без порівняльних оцінок відмінники втрачають мотивацію. Вони кажуть: тепер немає сенсу старатися.

Хоча, якщо відмінники нікому не потрібні, то й добре.

Далі пан Співаковський зазначає, що дітей, можливо, й не потрібно виховувати бути лідерами:

До речі, а як виховувати в дітях таку якість, як лідерство? Перед ким вони повинні лідирувати? Хоча, якщо такого завдання з лідерами немає, то може і не треба.

Вважається, що школа готує дітей до майбутнього. А в майбутньому цих дітей чекає конкуренція в бізнесі і за право зайняти якусь посаду в кар'єрі, – пише Володимир. – Адже в бізнесі ейчари безжально порівнюють людей по різних параметрах і вибирають кращих.

Але, якщо з дитинства не культивувати конкурентне середовище – то як діти підготуються до цього в дорослому житті?

Згідно з новим Стандартом початкової освіти, оцінювання ґрунтується на описовому формувальному. Освітній експерт вважає, що оцінки скасовуються з метою зменшення в учнів стресу:

Навіщо оцінки скасовуються? Відповідь: з метою зменшення у дітей стресів, щоб навчання було тільки задоволенням, не напружувались, і щоб ходили в школу без будь-якої відповідальності. У принципі, теж варіант. Просто без прагнення отримати оцінки, якість знань у школярів знижується.

Але все залежить від цілей навчання і країни, вважає пан Володимир. Наприклад, в Америці за підсумками оцінок школярів переводять у спеціальні класи: вище або нижче рівнем. Є країни, в яких учні відвідують школу лише для проведення часу. Але як підсумував Співаковський, в них немає нічого хорошого:

Тобто, тут або намагатися-прагнути і досягати, або жити спокійно і щасливо ... але на середньому рівні. Втім, обидва ці варіанти гарні, тому я і почав цей пункт з амбіцій батьків.

Уявіть, що в спорті всі бігають і стрибають тільки на інтерес, без лідерства, без чемпіонства, без місць, без бажання стати першим, без голів, очок, секунд. Що це буде за спорт?

Питають, чи можна обійтися без оцінок? Звісно, так. Просто результати будуть інші. Слабші.

Засновник школи «Гранд» пише про те, що серйозні школи у світі націлені на те, щоб виявити сильніших учнів. Але такі умови можуть влаштовувати не всіх батьків. Відповідно і «школи можуть бути різні: і серйозні, і не дуже».

Свій допис пан Співаковський підсумував такими словами:

Все залежить від того, навіщо ви посилаєте дитину в школу: щоб вона там просто приємно проводила час або, щоб працею і зусиллями досягала в житті висот.

А ви згодні з висловами Володимира Співаковського? Чи потрібні учням ставити оцінку, чи мотивує це їх навчатися ще краще?


Зауважимо, що іншим якісним способом мотивації учнів до навчання є саме олімпіади та різноманітні конкурси «Всеосвіти». Цікаві і творчі завдання пробуджують в учнів інтерес до певної теми, пошуку інформації. Участь в олімпіадах і конкурсах можуть взяти учні 1-11 класів: онлайн, офлайн чи за допомогою мобільного застосунку. А подарунки отримують абсолютно ВСІ учасники. Персональна нагорода для учнів – це підтвердження їхніх досягнень. 

Поки  олімпіада не завершилась, візьміть в ній участь і вигравайте подарунки! 

Джерело: https://vse.ee/bwg

Титульне фото: ufuture

#оцінка #школа #оцінювання

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
2
міс.
2
9
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!