Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Особливості використання арттерапевтичних технік у роботі з дошкільниками
»
Новини
1771
30 серпня 18:38

Організація навчання дітей з ООП у новому навчальному році: рекомендації Міносвіти

Визначено перелік основних елементів забезпечення архітектурної доступності та умов для організації інклюзивного навчання у закладі освіти.

Необхідними умовами формування інклюзивного середовища у ЗЗСО є подолання соціальних та психологічних бар’єрів, впровадження педагогіки партнерства, створення універсального дизайну та розумних пристосувань у закладах освіти в межах безбар’єрного фізичного простору.

Про це йдеться у методичних рекомендаціях Міністерства освіти і науки щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у ЗЗСО у 2021/2022 навчальному році.

Крім того, визначено перелік основних елементів забезпечення архітектурної доступності та умов для організації інклюзивного навчання в закладі освіти:

  • доступність прилеглої території до будівлі закладу освіти (шляхи руху, зона паркування транспорту);

  • безбар'єрний вхід (входи, виходи, сходи, пандуси);

  • безперешкодний рух у приміщеннях (коридори, ліфти, підйомники, позначення, піктограми) доступність до дверних і відкритих прорізів; пристосування приміщень (шляхів руху, загальних і санітарних приміщень, рекреаційних зон).

Зокрема, у спеціальних закладах освіти (спеціальних школах), навчально-реабілітаційних центрах з 1 вересня 2018 року запроваджено поетапне введення в дію нових освітніх програм, розроблених відповідно до Державного стандарту початкової освіти, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 лютого 2018 р. № 87.

У 2021/2022 навчальному році учні спеціальних закладів освіти відповідно до особливостей навчально-пізнавальної діяльності навчаються за відповідними типовими освітніми програмами.

Крім того, віднедавна до нормативно-правових актів щодо діяльності інклюзивно-ресурсних центрів внесено зміни. Зокрема, усунуто норму щодо нижньої межі віку дитини для проведення комплексної оцінки потреб (наразі до #ІРЦ батьки  можуть звертатися від народження дитини, а не з 2 років, як було раніше) та визначено основні завдання інклюзивно-ресурсних центрів (ІРЦ):

  • проведення комплексної оцінки, у тому числі повторної, та здійснення системного кваліфікованого супроводу осіб у разі встановлення у них особливих освітніх потреб;

  • надання рекомендацій закладам освіти щодо розроблення індивідуальної програми розвитку особи;

  • забезпечення участі педагогічних працівників ІРЦ в діяльності команди психолого-педагогічного супроводу особи з ООП;

  • надання психолого-педагогічних, корекційно-розвиткових та інших послуг дітям з ООП (дітям раннього та дошкільного віку, які не відвідують заклади дошкільної освіти, дітям, які здобувають освіту у формі педагогічного патронажу);

  • визначення потреби в асистенті учня та/або супроводі дитини з ООП в інклюзивному класі (групі) тощо;

  • оновлено підходи до визначення особливих освітніх потреб та затверджено категорії (типи) особливих освітніх потреб (труднощів).

За результатами комплексної оцінки визначається наявність чи відсутність у дитини особливих освітніх потреб, а в разі їх наявності вказується категорія(ї) (тип(и)) особливих освітніх потреб (труднощів), напрями підтримки особи з ООП в освітньому процесі, рекомендації, створення належних умов для навчання, термін повторної психолого-педагогічної оцінки розвитку особи тощо.

Усі діти інклюзивних класів, зокрема й діти з ООП, навчаються за освітньою програмою закладу освіти, водночас для дітей з ООП передбачено доповнення освітньої програми корекційно-розвитковим складником. Програми для спеціальних закладів освіти можуть бути лише ресурсом для адаптації та/або модифікації освітньої програми до потреб дітей з особливими освітніми потребами.

Також у методичних рекомендаціях наголошується, що в організації інклюзивного навчання важливою є співпраця всіх учасників освітнього процесу, а також чіткий розподіл ролей і обов’язків, зокрема між вчителем та асистентом вчителя.

У разі встановлення рішенням Державної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій «червоного» рівня епідемічної небезпеки, надання психолого-педагогічних та корекційно-розвиткових послуг дітям з особливими освітніми потребами може здійснюватися у дистанційному форматі.

Проведення таких занять здійснюється за наказом керівника закладу та погодженням одним з батьків. При цьому графік проведення корекційно-розвиткових занять із використанням технологій дистанційного навчання затверджується керівником закладу освіти.

З повним текстом документа ви можете ознайомитися тут:


Беріть участь у всеукраїнській науково-практичній онлайн-конференції  від «Всеосвіти» Освітній практикум: безбар’єрне освітнє середовище для дітей з особливими освітніми потребами.

Експерти розкажуть учасникам про особливості створення безбар’єрного середовища закладу освіти, що було б найсприятливішим для адаптації дітей з інвалідністю в умовах освітнього середовища, а також нададуть методичну допомогу педпрацівникам закладів освіти щодо організації надання психолого-педагогічних та корекційно-розвивальних послуг.

Підвищуйте свою кваліфікацію разом зі «Всеосвітою»!

Вас також можуть зацікавити такі матеріали: В Україні дітей з синдромом Дауна навчатимуть музиці

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Читайте також: