Огляд використання онлайнгри Classcraft у навчальних цілях

Гейміфікація навчання у дії!

Classcraft – безкоштовна освітня рольова онлайнгра, в яку вчитель і учні грають під час опанування освітнього матеріалу. 

Гру було розроблено ще у 2013 році канадським вчителем фізики Шоном Янгом з метою підвищення мотивації до навчання у школярів, а також покращення їхньої дисципліни під час уроків.

Гра відрізняється сучасною графікою. Функціонал сервісу постійно оновлюється, одним з ключових партнерів Classcraft є корпорація Google, тому усі розроблені нею застосунки відмінно генеруються з цією ігровою платформою.

Принцип гри Classcraft 

Учні класу обирають собі героя, ким кожен з них буде протягом зазначеного періоду (наприклад, упродовж вивчення певної теми), та поєднуються у команди:

  • маги;
  • воїни;
  • знахарі.

Кожен герой має свій набір здатностей, свій початковий рівень балів і відповідно шкалу балів, які витрачаються на розвиток власних здатностей.

Учитель є Майстром гри. Саме він формулює правила (налаштування подій, системи бонусів і штрафів тощо) та слідкує за їх дотриманням усіх учнів класу за допомогою спеціальної узгодженої з учнями шкали балів. Ознайомлення та згода учнів на дотримання правил гри підтверджується підписанням Пакту героя.

Кожен урок починається з Випадкової події (вони дуже різноманітні та визначаються безпосередньо вчителем). Більшість із них пов'язані зі здобуванням або втратою балів під час опанування освітнього матеріалу, але є і такі, що не мають безпосереднього відношення до уроку. Також є інструмент Колесо фортуни, за допомогою якого можна, наприклад, обирати учнів для усної відповіді.

Кожен герой гри може здобути бали у таких категоріях: 

  • Бали досвіду (XP). Їх можна отримати за гарну роботу на уроці, допомогу однокласнику, виконання шкільного проєкту, участь у шкільній олімпіаді тощо. З їхньою допомогою підвищується статус у грі та здобуваються нові навички персонажем.
  • Бали здоров'я (HP). Вони можуть відніматися у героя за погану поведінку учня під час уроку, невиконання домашнього завдання тощо. Якщо у гравця не залишається балів здоров'я, то його герой гине в бою. Після цього його герою отримує випадкове «покарання»: виконати додаткове домашнє завдання, помити дошку тощо.
  • Бали дії (AP). Вони поступово відновлюються упродовж тижня. Кожен може їх витрачати на різні додаткові здібності (автоматичний залік за певний етап роботи, підказка вчителя під час контрольної, додатковий час на виконання самостійної роботи, рятування друга по команді та інше). Важливо зазначити, якщо гине один гравець з команди, то у всіх учасників цієї спільноти віднімаються бали. Це підштовхує учнів не тільки витрачати бали на себе, а й на порятунок гравців своєї команди. 
  • Золоті монети (GP). Їх можна використовувати для апгрейду героя.

За результативністю учнів під час уроку вчитель може нараховувати чи віднімати у кожного з них бали. Це впливає як на результат окремого школяра, так і на командний результат. Отже, гра стимулює учнів не тільки конкурувати, а й співпрацювати. 

Як працювати з ігровою платформою Classcraft 

  • Підготовчий етап. На youtube-каналі Classcraft міститься велика кількість навчальних відеодемонстрацій щодо роботи з платформою та всіх нюансів гри. Хоча більшість з них англомовні, можна увімкнути субтитри найбільш зручною мовою дублювання.
  • Реєстрація. Учитель може зареєструватися за допомогою електронної пошти, у грі він автоматично відображається як Майстер. Для реєстрації класу достатньо експортувати відомості про клас з Google Classroom. Учні приєднатися зі смартфонів у межах безкоштовного мобільного застосунка за допомогою індивідуального коду доступу (аналогічний принцип як і в Google Classroom).
  • Узгодження правил гри, вибір героїв та створення команд. Учитель формулює правила гри та розробляє шкалу заохочення та штрафів (безпосередньо у межах Classcraft містяться приклади шкал, які можна редагувати). Учитель поєднує учнів у команди оптимально по 4-6 учасників. Обов'язкова умова – у межах команди мають бути усі типи героїв.
  • Підготовка завдань. Сенс гри – виконання квесту, кожен з етапів яких  відповідає темі уроку та попередньо розроблений учителем у межах платформи. У кожне завдання можна вставляти посилання на відео з YouTube, створювати Google Форми, інтегрувати з інтерактивною дошкою сервісу LearningApps та онлайнконструкторами завдань OnlineTestPad та інше.
  • Безпосередньо гра-пригода. Учасники, опинившись у межах віртуального острова, мають виконати місію, пройшовши всі етапи квесту.

Певні етапи завдань виконуються під час уроку, деякі з них є домашнім завданням.

Після виконання місії гри учнів можна нагородити спеціальними сертифікатами, які автоматично генеруються системою та відображують здобутки кожного персонажа.


Читайте також:

4 навчальні ігри: знахідка на будь-який урок

7 ідей, як використовувати тести від «Всеосвіти» в освітньому процесі

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
3
міс.
1
2
дн.
1
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!