Ми не можемо гарантувати безпеку ні для дітей, ні для себе: педагоги дошкілля написали звернення до МОЗ та МОН

Навіть якщо виконувати всі приписи, неможливо бути впевненим у тому, що хтось не є вірусоносієм, вважають вихователі.

Незважаючи на те, що карантин в Україні продовжили до 22 червня, Уряд дозволив відкрити дитячі садочки вже з 25 травня. Міністерство охорони здоров’я видало рекомендації щодо вимог до протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти при послабленні карантинних обмежень. Серед основних заборон – використання м’яких іграшок, килимів з довгим ворсом та проведення масових заходів, натомість обов’язковими стають температурний скринінг дітей та всіх працівників і ретельна дезінфекція приміщень.

Однак не всі освітяни позитивно сприйняли новину про відкриття садочків та із сумнівом поставилися до рекомендацій Головного санітарного лікаря.

Так, керівники й педагоги закладів дошкільної освіти міста Миколаєва написали звернення до спеціалістів МОЗ та МОН з пропозицією дочекатися можливості працювати у нормальному режимі у літній період. За їхніми словами, пункти рекомендацій недостатньо прописані та не містять конкретної інформації.


Розуміючи намагання організувати протиепідемічні заходи у закладах дошкільної освіти якнайкраще, ми не можемо погодитися з запропонованими тимчасовими рекомендаціями. Даємо коментар по кожному пункту рекомендацій.

1.Робити температурний скринінг всім працівникам закладу перед початком роботи – це найпростіша рекомендація, і вона не викликає роздратування. 

2.Вимога щодо вимірювання температури тіла дітям при вході та кожні чотири години протягом дня потребує роз’яснень: 

  • хто вимірюватиме температуру на вулиці при вході у дошкільний заклад?
  • якщо стан погоди не дозволить зустрічати дітей на вулиці, як тоді  уникнути скупчення?
  • де і з ким будуть знаходитися діти, коли через чотири години має бути виміряна температура одночасно у всіх групах? За таких умов з дітьми мають працювати двоє вихователів та помічник вихователя.

3.Очікування батьками дітей на території дитячого садка має бути обмеженим. Як визначити максимальну кількість цього обмеження та хто має забезпечити охорону входу на територію закладу?

4.Хто при вході буде контролювати процес оброблення рук дітей антисептиком, якщо вихователь з більшою кількістю дітей вже знаходиться у групі, адже тільки у такий спосіб ми уникнемо скупчення при вході?

5.Порада щодо проведення заходів навчання дітей протиепідемічним правилам в ігровій формі з прикладом працівника закладу говорить про нерозуміння особливостей роботи спеціалістів дошкілля  з дітьми дошкільного віку. Освітній процес будується на основі прикладів дорослих та ігрової діяльності.

6.Ця серія рекомендацій свідчить про незнання санітарного регламенту щодо створення умов для перебування дітей у закладі у літній період. Щороку влітку у приміщеннях вилучаються килими (і не тільки з довгим ворсом), м’які іграшки, у вуличному взутті ніхто ні взимку, ні влітку не заходить у групи.

Однак виникає запитання щодо заборони використання багаторазових (тканинних) рушників.

Чи знають автори, скільки раз на день дитина миє руки, миє обличчя: зайшли у групу, перед сніданком, після сніданку, після занять, під час прогулянки декілька разів, після прогулянки, після обіду, після туалету перед сном, після сну, після вечері?

Крім цього, всі діти після прогулянки, коли спека досягає 30-36 градусів, миються у душі. Хтось уявив, як саме витирати дитину паперовим рушником й скільки його потрібно?

7. Виконати цей пункт нереально. Навіть у разі, якщо у групі  буде не більше 10 дітей, обмежити контакти педагогу-дошкільнику несила, бо це суперечить усім засадам дошкільного виховання. Неможливо здійснити у групі адаптований прийом їжі, адже холоне страва, розтягується час прийому їжі. Як убезпечити дітей, якщо одні обідають, а інші йдуть грати, а тим паче, лягають спати в іншому приміщенні тощо?

Регулювати кількість дітей щодо зменшення кількості їх прийому у групи теж є небезпечним з точки зору виконання законодавства, Конвенції прав дітей.

8. Забезпечення медичними гіпометрами, засобами індивідуального захисту (заміна кожні 3 години), дезінфекційними засобами (прибирання кожні 4 години без дітей) та утилізація використаного потребує додаткових людських та фінансових ресурсів. Як і куди утилізувати, хто буде займатися цим й оплачувати вивіз?

Відсторонення від роботи осіб групи ризику оголить персонал, працювати й виконувати режим буде нікому. Це є порушенням норм людського права.

Яку шкоду ми завдаємо екології на очах дітей та руйнуємо всі зусилля педагогів щодо сталого розвитку й збереження ресурсів, годі тільки й гадати!

Ми, педагоги дошкілля, не можемо гарантувати стовідсоткову безпеку ні для дітей, ні для себе! Навала функцій, утримання дітей у протиприродній для них емоційно-комунікативний, руховій та пізнавальній сферах, постійний тиск з боку батьківства, керівництва, ЗМІ, шалена відповідальність за здоров’я фізичне, психічне й духовне своїх малюків, пригнічує й призводить до складної напруженої атмосфери. І це все на тлі найнижчої заробітної плати за працю. Навіть якщо ми намагатимемося виконувати всі приписи, ми не зможемо бути впевнені у тому, що хтось не є вірусоносієм. Тому пропонуємо дочекатися реальної можливості працювати у нормальному режимі літнього періоду – але без перебування батьків у приміщеннях дитячого садка, – або у повному обсязі забезпечити заклади усім необхідним без потреби керівникам закладів розв'язувати кадрові питання, адже кадровий голод вже відчуваємо декілька років, та звертатися за допомогою до батьків.

Джерело: https://vse.ee/dvy


Вас також можуть зацікавити такі матеріали:

Дитсадки запрацюють з 25 травня, – Володимир Зеленський

Без м'яких іграшок і з постійним скринінгом температури: як працюватимуть дитсадки після виходу з карантину

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті.

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
1
міс.
1
4
дн.
2
0
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!