Модуль «Інклюзивне навчання» стане обов’язковим з 2020 року

Вчителі початкових класів опановуватимуть методики роботи в інклюзивних класах.

2020 року програма підвищення кваліфікації вчителів початкових класів міститиме новий обов'язковий модуль – інклюзивне навчання. Він має навчити педагогів працювати з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП), а також допомогти їм в організації роботи інклюзивного класу. Про це розповіла заступниця Міністерки освіти і науки Любомира Мандзій у перший день Форуму «Навчання без перешкод: як зробити українські школи інклюзивними» у Києві.

Під час форуму Любомира Мандзій зазначила, що вирішувати проблеми інклюзії, зокрема розвивати цей напрям, необхідно за допомогою взаємодії та співпраці як на центральному, так і на локальному рівнях.

Жодна з систем – освіти, охорони здоров’я, соціального захисту – не може діяти лише самостійно. Ми мусимо докласти всіх зусиль, щоб налагодити взаємодію між установами, які приймають рішення на центральному рівні. Переконана, що це стане поштовхом для підтримки інклюзивної освіти на місцях. Без зміни системи, з одним лише бажанням будь-якого міністерства, в нас нічого не вийде. Тож ми працюватимемо над тим, щоб наше партнерство було ефективним, – наголосила заступниця.

Вона додала, що зі свого боку #МОН вже працює над змінами і готове розвивати напрям інклюзії й надалі. Так, впродовж 2018-2019 років створено мережу з 603 інклюзивно-ресурсних центрів. У найближчих планах – створити ще 96. У результаті, до кінця 2020 року мережа центрів складатиме майже 700 закладів.

Серед змін за останні три роки – закупівля 5 сучасних методик світового рівня, введення надбавки до 20% для вчителів, які працюють в інклюзивних класах та поява посади асистента вчителя в кожному класі, де навчаються діти з особливими освітніми потребами.

Скажу про ще одне досягнення цього року. В державному бюджеті на 2020 рік враховано всіх дітей, які почали інклюзивне навчання станом на 5 вересня 2019 року. Це вже не та ситуація, яку ми мали торік. Так само враховано асистентів вчителів та інклюзивні класи, – підкреслила заступниця Міністерки.

Серед цілей МОН у найближчі 5 років – розвиток інклюзії у дитсадках та школах, профорієнтація дітей з ООП, розвиток мережі ІРЦ та оптимізація мережі спеціальних закладів загальної середньої освіти. Також у планах – робота з учителями.


Вас також можуть зацікавити такі матеріали:

Уроки про права молоді з інвалідністю: шпаргалка для вчителів

Статеве виховання для дітей з ООП

Вебінар від “Всеосвіти” Співпраця фахівців та батьків дитини із особливими освітніми потребами: основні засади ефективної роботи допоможе сформувати роль фахівців та батьків у складі команди психолого-педагогічного супроводу дитини з ООП. Спікерка Маргарита Чайка розповість про те, як визначити зону відповідальності батьків та побудувати алгоритм роботи фахівців. 

Вебінар відбудеться: 24 грудня, о 18:00

Долучитися до вебінара: https://vseosvita.ua/webinar/spivpraca-fahivciv-ta-batkiv-ditini-iz-osoblivimi-osvitnimi-potrebami-osnovni-zasadi-efektivnoi-roboti-128.html

Актуальний вебінар від “Всеосвіти” Командна робота при супроводі дитини з ООП допоможе сформувати розуміння у працівників ЗЗО сутності командної роботи щодо супроводу дитини із ООП. Спікерка Маргарита Чайка розповість про те, як відбувається організація освітньо-виховного процесу командою супроводу дитини із ООП.

Переглянути вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/pobudova-osvitnogo-procesu-komandou-suprovodu-ditini-iz-oop-u-zakladi-osviti-z-inkluzivnou-formou-navcanna-109.html


Джерело: МОН

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ГЕОГРАФІЇ залишилося:
0
4
міс.
1
7
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!