Метод «чарівного мікрофона» та правило п’яти секунд: як втримати увагу учнів

Якщо дитина розмірковує і згадує, це не означає, що вона не знає або погано вивчила матеріал.

Терпіння і концентрація уваги – цими навичками володіє не кожний дорослий, а що вже казати про дітей, особливо молодшого шкільного віку. Щоб учні безперервно слідкували за темою уроку і долучалися до процесу обговорення, вчитель повинен стабільно утримувати увагу та правильно розставляти акценти. А одночасно з цим – зберігати  порядок у класі. Багатьом педагогам знайома ситуація, коли на питання відповідає один учень, але усі інші активно намагаються йому допомогти і голосно діляться власними версіями.

Олена Жупанова, викладачка англійської мови для дітей, ділиться цікавими методами, які допоможуть втримати увагу дитини молодшого та дошкільного віку, а також навчать порядку та терпінню.

 1. Давайте дитині можливість 3-5 секунд подумати, коли ставите їй питання 

Коли ви, наприклад, запитуєте: «What's this?» («Що це?»), порахуйте подумки до 5 секунд. Нам, дорослим, може здатися, що це занадто довго, адже ми очікуємо відповіді одразу. Необхідно пам’ятати, що не всі діти можуть швидко відповісти на запитання. Тому потрібно іноді сповільнюватися.

І це стосується не лише англійської мови, а й будь-яких занять.

Якщо батьки допомагають дитині з домашнім завданням, вони також мають розуміти: дитина потребує часу на відповідь. Якщо вона розмірковує і згадує, це не означає, що вона не знає або погано вивчила матеріал.

 2. Метод «чарівного мікрофона» 

Зробіть іграшковий «чарівний мікрофон» і встановіть правило: лише та дитина, яка тримає його в руках, може відповідати. А всі решта – чекають на свою чергу.

Це не обов'язково має бути мікрофон. Можна використати якусь іграшку, паличку («talking stick») тощо. Головне, щоб ця річ візуально позначала для решти ту дитину, яка зараз відповідає.

Після того, як я розповідаю колегам про правило п'яти секунд, у них виникає закономірне питання: «Добре, а як зробити, щоб інші чекали на свою чергу, доки одна дитина думає цих 5 секунд?». Я теж замислювалась над цим питанням. А «чарівний мікрофон» може бути гарним варіантом, як гадаєте?

Усі викладачі, що працюють з групами, знають, як це часом важко: коли запитання ставиться конкретній дитині, а інші діти вигукують відповідь раніше. Немає нічого страшного  в тому, що більш активні учні знають, як відповісти, або швидше висловлюють свою точку зору. Однак, діти, які повільніші і яким не вистачає тих самих 3-5 секунд на обдумування, можуть почуватись фрустрованими і демотивованими. Це можна вирішити в ігровій формі – щоб підтримати одних і не змушувати мовчати інших: «Друзі, коли до вас перейде чарівний мікрофон, ви зможете теж відповісти на запитання»

Ідеї взято з навчання для викладачів англійської AE E-Teacher Program.

Джерело: https://vse.ee/bxq


Вас також можуть зацікавити такі матеріали: 

Як позбутися емоційного багажу: історія вчительки із США

Підлітковий сленг: як не стати старомодним для своїх учнів (+словник)

Я б хотів, щоб мій вчитель про це знав

Як швидко отримати зворотний зв'язок від учнів наприкінці уроку

Вебінар від “Всеосвіти” Розвиток соціальних навичок у дітей: ігри та вправи ознайомить вас з ігровими вправами та методиками, завдяки яким можна ефективно розвинути соціальні навички у дітей. Спікерка Вікторія Харитонова розповість вам про те, як під час навчання обрати з дітьми правильну стратегію поведінки.

Вебінар відбудеться: 27 лютого, о 18:00

Сертифікат вебінара має бути зарахований вам у підвищення кваліфікації.

Долучитися до вебінара: https://vseosvita.ua/webinar/rozvitok-socialnih-navicok-u-ditej-igri-ta-vpravi-147.html

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з МАТЕМАТИКИ залишилося:
0
1
міс.
2
0
дн.
2
1
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!