Комунікація педагога з учнями: спілкуйтеся правильно

Поради та вправи, які допоможуть вчителю або вихователю налагодити комунікацію з дітьми.

Кожному вчителю важливо налагодити комунікацію з учнями максимально ефективно. Діти довірятимуть учителю за умови, якщо він буде з ними щирий і відкритий. Для цього потрібно дотримуватися правил гармонійного спілкування.

Катерина Кирилюк, практична психологиня, сертифікований арт-коуч і спікерка вебінарів «Всеосвіти» висвітлила головні правила спілкування з учнями та надала кілька дієвих вправ, які підходять для дітей дошкільного віку, учнів початкової і середньої школи.

Правильне спілкування повинно бути таким:

  • Починайте ефективно спілкуватися з дітьми, коли вони ще маленькі. 
  • Спілкуйтесь на рівні вашої дитини. 
  • Навчіться слухати по-справжньому. 
  • Нехай ваші розмови будуть короткими. 
  • Формулюйте правильні запитання. 
  • При спілкуванні з дітьми висловлюйте власні почуття та ідеї. 
  • Плануйте та систематично проводьте сімейні зустрічі або виділяйте час для спілкування. 
  • Зізнайтесь, якщо ви чогось не знаєте. 
  • Постарайтеся, щоб ваші пояснення були повноцінними. 

Вправа «Мій характер»

Роздайте дітям картинки тваринок: жабеня, лебеді, мавпеня, лев тощо. Дитина має обрати одну з них і порівняти себе з твариною.

Запитання до учнів для уточнення:

1. Чому ти обрав цю картинку?

2. Знайди паралель між собою і твариною.

3. Що тебе пов’язує з цією тваринкою?

Така вправа допоможе вчителю подивитись на учнів під іншим кутом, а учні, своєю чергою, більше розкриються.  

Вправа «Раз, два, три, чотири, п’ять»

Учням необхідно написати речі, які вони бачать і чують довкола. Наприклад:

1. Напишіть 5 речей, які ви бачите поруч з собою: кубик, зошит, книжка і т.д.

2. Напишіть те, що ви зараз чуєте: шум комп’ютера, спів пташок, робота вентилятора і т.д. (потрібно написати 4 пункти).

3. Напишіть 3 аромати, які ви відчуваєте: аромат булки, чаю, котлет і т.д.

4. Напишіть 2 речі, до яких можете доторкнутися: до ручки, до стола і т.д.

5. Напишіть 1 річ, яку ви можете скуштувати.

Вправа «Моя сила в руках»

Дитина має обвести долоню ручкою на папері. На долоні необхідно намалювати все, що вона любить, відчуває, від чого отримує радість тощо. 

Вправа «Метафоричні картки» 

Метафоричні картки – це набір зображень завбільшки з гральну карту або листівку, що зображають людей, їх взаємодії, життєві ситуації, пейзажі, тварин, предмети побуту, абстрактні зображення.

Наприклад: подумайте про проблему, яка вас наразі турбує. Перемішайте картки і витягніть дві: перша – це ваша проблема, друга – її вирішення. 

Що ви бачите на першій і другій картці? Що ви відчуваєте, чи зрозуміли ви спосіб вирішення своєї проблеми? 
Спікерка використала метафоричні картки О. Тарариної «Насіння»

Ви можете придбати метафоричні картки у будь-якому онлайн-магазині. Також хочемо нагадати, що «Всеосвіта» розробила асоціативні картинки для занять сторітелінгу. 

Ви їх можете завантажити безкоштовно: https://vseosvita.ua/library/kartkovi-asociacii-169528.html


Якщо ця тема для вас є актуальною, ви можете переглянути вебінар Катерини Кирилюк повністю і отримати сертифікат. 

Вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/komunikacia-pedagoga-z-ucnami-spilkujtesa-pravilno-120.html

Також спеціалістка розповіла про адаптацію дитини до нового колективу: 6 корисних вправ. 

#онлайн_вебінар #новий_колектив #комунікація #вправи

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.

Видавництво «Всеосвіта» є незалежним, офіційно зареєстрованим ЗМІ. Ми не підтримуємо жодну політичну партію. Головна мета – прозоре та різнобічне висвітлення усіх подій, що відбуваються у сфері освіти.