Статті
1277
1 грудня 2021 о 13:00

Хакатони як інструмент проєктної діяльності

Що таке хакатони, які вони мають переваги та як їх використовувати у процесі навчання?

Сьогодні у школах проводять конференції, круглі столи, семінари, але немає заходів, які б допомагали учням знаходити практичні розв'язання конкретних проблем, вибудовувати стратегії. Таким форматом може стати хакатон.

Хакатон – інноваційна форма організації освітнього процесу, що сприяє пошуку нових методів роботи, активізує ефективну комунікацію між учнями, дозволяє розширювати коло партнерських зав’язків у реалізації заданих проєктів. Тривають вони, зазвичай, довго – добу чи навіть дві.

Переваги хакатонів

  • Обмеженість в часі для прийняття рішень.

  • Практичність. Хакатони не продукують ідеї заради ідей. Це має бути щось, що розв'язує життєві проблеми та має практичне застосування.

  • Неформальність.

  • Варіативність команди. Ніде немає жодних правил щодо того, які ролі мають бути в команді чи хто має брати участь: учні з учнями, учні з вчителями, учні з батьками тощо.

  • Нетворкінг. Хакатони можуть стати колом для реалізації, яке допоможе розкритись людям, які зазвичай не є активними учасниками бесіди.

  • Обмін навичками та ідеями. Абсолютно кожен може випромінювати свої ідеї.

  • Командотворення.

Етапи хакатонів

Будь-який хакатон умовно можна поділити на чотири етапи проведення.

Оголошення + реєстрація. Оголошення має доносити суть хакатонів, тим паче якщо ви проводите захід вперше. Для реєстрації спікерка радить використовувати Google Форми.

Пошук рішення (брейнштормінг + краш-тестинг). Ви можете оголосити завдання перед початком хакатону або ж залучити дітей до формату імпровізації та оголосити тему по факту.

Презентація (захист ідей, представлення розробки). На цьому ж етапі учасники представляють свої ідеї, а члени журі оцінюють її, висловлюють свою думку та ставлять запитання.

Нагородження (визначення переможців, надання зворотного зв’язку).


Трансформація хакатонів для освітнього процесу

  • Ознайомлення учнів із форматом заходу.

  • Оголошення проблеми.

  • Реєстрація команд (перевага надається онлайн-формату реєстрації).

  • Проведення підготовчих консультацій з метою розширення наукової бази.

  • Робота з менторами та фасилітаторами.

  • Самостійна робота в команді.

  • Підготовка презентації.

  • Визначення та нагородження переможців.

  • Збір та опрацювання зворотного зв’язку від учнів.


Варіативність формату

Хакатон як частина уроку

Дуже стиснута версія, проте це зробить ваші уроки набагато цікавішими. Також ви можете використовувати хакатони як підготовку до реалізації якогось проєкту.

Повноформатний хакатон

Це захід на декілька уроків, до якого можна залучити кількох вчителів. На цьому заході можна розглядати не лише тему якогось предмета, а й соціальні проблеми, проблеми школи тощо.

Хакатон як позаурочний захід


Ризики

  • Комплектація команд

Іноді може статись таке, що у якогось учня немає команди. Наприклад, під час реєстрації можна зробити позначку «Немає команди, хотів би долучитись».

  • Нерозуміння суті подій

Часто діти відмовляються від участі у заходах через те, що не розуміють, що буде відбуватись. Тут можна попросити старших розповісти меншим про те, що це за захід і як він проводиться або ж якось демонстраційно це пояснити.

  • Надмірна офіційність. Хакатон – це про фановість та невимушеність, та в цьому і є його сила.

  • Відсутність діалогу.

  • Одномірність складу учасників.

Кейси

Наприклад, візьмемо два твори епохи реалізму «Хіба ревуть воли як ясла повні?» та «Кайдашева сім’я». Обидва твори розкривають соціальні проблеми пореформеної доби в Україні, а також представляють одну епоху, проте для дітей це два окремі та зовсім різні твори. Нам потрібно сформувати у школярів цілісне уявлення про те, що таке реалізм та які його ознаки.

Тож дітям можна дати завдання скласти алгоритм подолання соціальних проблем людиною епохи реалізму. Учням необхідно буде детально прочитати текст та сформувати розуміння, хто ці герої та що вони мають спільного.

Якщо у вас в школі є якась кімната, яка ніким не використовується, ви можете поставити перед дітьми завдання розробити найкращий варіант її застосування, аби весь її простір став функціональним: наприклад, створити там музей, і тут же діти можуть залучати знання з різних предметів: математика, фізика, мистецтво тощо.

Для того, щоб дізнатись більше про хакатони як інструмент проєктної діяльності переходьте за посиланням та дивіться вебінар Тетяни Сагайдак:

 Зареєструватись на вебінар: https://vseosvita.ua/webinar/hakatoni-ak-instrument-proektnoi-dialnosti-448.html

Всеосвіта – незалежне ЗМІ, що працює для вас та заради вас. Матеріали, які ми публікуємо, завжди вчасні, об’єктивні та перевірені. Наш проєкт існує завдяки вам

Підтримати нас можна по-різному. Ваші вподобання, поширення , коментарі дозволяють іншим людям дізнатися важливу інформацію, а замовлення брендованої продукції та електронних товарів допомагає нам інвестувати у розвиток новітнього українськомовного контенту.

Поширити
матеріал:

Використання статей порталу «Всеосвіта» дозволяється за умови прямого, відкритого для пошукових систем гіперпосилання на ці статті у першому абзаці. Назва порталу «Всеосвіта» має згадуватися обов'язково. У разі невиконання цих вимог, питання автоматично передаватиметься до юридичного відділу.