+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

Як досягти найвищих показників з креативності?

Одна з чотирьох найбільш значущих на сьогодні компетенцій, яка майже не піддається автоматизації – це креативність. Тож, чому б її не «прокачати»?

А ви знаєте, що творчі люди – це маленькі діти? Так, один з найвідоміших дослідників креативності, Кен Робінсон (Sir Ken Robinson) робив дослідження творчого (дивергентного) мислення. Воно показало, що з 1500 дітей дошкільного віку 98% проходять тест на креативність з найвищими показниками, наближеними до геніальності. І тільки 50% з цих дітей досягають такого ж високого рівня у віці 8-10 років. Як висновок – з віком, під впливом суспільства, все менше дітей продовжують мислити різноманітно і творчо.

Але, як і будь-яка інша навичка, креативність можна розвинути. Тож, почнемо! 

 Біном фантазії 

У книзі «Граматика фантазії» Джанні Родарі пропонує інструмент «біном фантазії», який, як чарівна паличка, створює казку з нічого. Для фантазії необхідно з'єднати дві непоєднувані речі: шафа і сі-бемоль, собаку і табакерку. Казка з'явиться тоді, коли ви два предмети почнете з'єднувати в історію, ланцюжком асоціацій. Спробуйте придумати і записати свою першу казку.

 Впустіть нову інформацію 

Ви звикли читати одні й ті ж самі статті в інтернеті, отримувати розсилки на пошту або шукати в інтернеті новини? Спробуйте трохи «перебаламутити» звичний потік інформації. Сходіть до газетного кіоску і візьміть те, що ви ніколи не читали: «7 днів», «Forbes» або «Авторевю», це не має значення. Прочитайте і спробуйте розібратися, яких поглядів і переконань дотримуються журналісти. Що ними керує, коли вони пишуть новини? Чим їхні погляди відрізняються від ваших?

 Зв'язуйте 

Це порада одного відомого автора Майкла Мікалко, офіцера американської армії, який займався розповсюдженням технік креативності в НАТО. Якщо ви відчуваєте стагнацію або нудьгу, вирушайте до магазину, на ярмарок, виставку, в бібліотеку, музей, блошиний ринок, містечко народної творчості, іграшковий магазин, школу тощо. 

Виберіть навмання будь-який предмет і спробуйте встановити зв'язок між ним і тією проблемою, яка вас цікавить. Бродіть, дивіться  у різні сторони і чекайте, коли що-небудь приверне вашу увагу. Це неодмінно станеться. Розум, подібний до рослини, розквітає на одному ґрунті і чахне на іншому.

 Карта емпатії 

Карта емпатії, як окремий інструмент, включена в навчальний план Стенфордської школи дизайну. Вона допомагає перевтілитися в іншу людину і почати думати як вона. Уявіть знайомого або, навпаки, чужу людину в певній ситуації: до прикладу, придбання нового телефону. Починайте відповідати на питання: «Що людина зараз думає?», «Чого хоче?», «Що чує і що бачить?». Складаючи карту емпатії, ви навчитеся розбиратися в мотивах і емоційних станах інших людей. Її активно використовують дизайнери, маркетологи та підприємці для розуміння потреб потенційних клієнтів.

 Божевільний архітектор 

Спробуйте приміряти на себе роль архітектора та спроєктувати, наприклад, свій заміський будинок або дачу. Уміння малювати і креслити тут не важливі. Головне – сам процес. Тільки замовник трапився прискіпливий! Спочатку запишіть на аркуші паперу 10 будь-яких іменників: апельсин, ваза, галявина, вода, томат – все, що спадає на думку. Уявіть, що 10 слів – це 10 обов'язкових умов замовника, якому ви проєктуєте будинок.

Наприклад, «апельсин» – фарбувати стіни заміського будинку в помаранчевий колір, «вода» – нехай перед будинком буде ставок з водоспадом або невеликий фонтан, «томат» – це червоні рибки в ставку або штори в горошок на вікнах. Просто дайте волю своїй фантазії, ввімкніть креативність.

 Хто може вилупитися з яйця? 

Ви ж знаєте, що Сальвадор Далі вважав ідеальною природною формою звичайне яйце. Візьміть аркуш паперу і олівці. Намалюйте на аркуші яйце, а потім додайте нові деталі, щоб вийшов новий предмет або тварина. З вашого яйця може вилупитися жаба або космічна нескінченність. Модифікацією цієї гри є «Клякса». У неї можна грати всією сім'єю. Один малює на аркуші паперу пляму, а другий – «оживляє» її за допомогою деталей і нових елементів, щоб вийшов предмет або тварина.

 Міняйте кути зору на проблему 

Погляньте на малюнок і скажіть, яка з фігур найширша?

Насправді, всі вони однакові. Але, чим більше частин в квадраті, тим ширше він здається. Цей ефект був вперше продемонстрований в 1895 році Опелькундтом і відтоді носить його ім'я. У такий спосіб, при розподілі проблеми на частини? суть її анітрохи не змінюється, але може змінитися ваше розуміння проблеми, що, зі свого боку, призведе до виникнення нових ідей.

Ми рухаємось у майбутнє разом з цифровими технологіями. Іноді вони на крок попереду. Дійсно, сучасні комп’ютери можуть все...Майже все. Наприклад, «скреативити» текст, картину або музику. Але для цього потрібні готові елементи, які вже були придумані людьми. Тож, віддавати цілковиту перевагу штучному інтелекту ми не готові. Принаймні поки що.

Працюйте над своєю креативністью та будьте на крок попереду!


Вас також зацікавить: 

Учитель цікавіший за інтернет: ТОП-10 способів пробудити в дітей зацікавленість;

Корисні вересневі ігри на знайомство і згуртування колективу;

5 цікавих завдань для ігор з LEGO на уроці.

Авторка: Любава Кулинич

Джерело: сайт «Профорієнтатор»

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись