+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

8 стратегій для створення співтовариства у класі

Як побудувати у класі таку атмосферу, яка не тільки сприятиме кращим результатам у навчанні, але й навчить дітей поважати один одного та дружити?

Кожен день ви приходите в клас, щоб навчати своїх учнів, передавати їм знання, спілкуватися. Немає нічого більш важливого, ніж створення в класі єдиної дружньої спільноти учнів і вчителів. Створення такої атмосфери у класній кімнаті вимагає вдумливої ​​підготовки та послідовної реалізації. Однієї якоїсь дії або навіть декількох швидких кроків протягом перших кількох тижнів навчання в школі недостатньо для створення серед учнів  сприятливої ​​обстановки. Щоб досягти таких взаємовідносин у класі, коли школярі почувають себе у безпеці, вільні у діях і думках та є причетними до загальної справи, потрібно багато ретельно спланованих завдань і уроків, повторюваних настанов і чітких очікувань щодня протягом року. 8 стратегій, до яких пропонує прислухатися Джанін, вчителька із 15-річним досвідом, допоможуть вам вибудовувати безпечну і позитивну спільноту в вашому класі з першого дня навчання і до випускного дзвоника.  

 Знайдіть Пісню класу 

Пісня класу повинна бути кожного року. Можливо, є сенс залишити пісню з минулого року, а, можливо, треба кожного року шукати нову. Вона здатна миттєво встановити зв'язок між усіма, хто знаходиться в класі, об'єднати всіх разом. Потрібна така пісня, де музика і вірші певним чином представляють клас. Подібно до того, як звучання музичних інструментів та текст поєднуються, щоб створити гармонію у пісні, так само і школярі можуть об'єднатися, щоб створити спільноту в своєму класі. 

Зі школярами ми знаходимо пісню, обговорюємо текст і музику, розмірковуємо над тим, наскільки точно вона відображає дух класу та наш настрій. Учні самі пропонують варіант пісні та обгрунтовують свою пропозицію. Ідеї представляють анонімно, а потім всім класом голосують за остаточний варіант. 

Пісня класу звучить кожен день, а ситуацій для цього завжди багато: коли заходимо до класу зранку, повертаємося після перерви, просто за бажанням. Це також чудовий супровід, який можна використовувати як музичний фон у шкільних спектаклях або відеозйомках про школу. Пісня - музична візитівка вашого класу. 

 Встановіть чіткі правила і очікування в класі 

Всі ми знаємо, що правила і очікування в класі є обов'язковими, тому з перших днів занять треба виробити їх та обговорити. На початку навчального року знайдіть час для створення переліку правил поведінки у класній кімнаті. У обговоренні повинні брати участь всі учні. Нехай вони придумують та формулюють основні пункти таких правил. У такому випадку у них буде набагато більше зацікавленості та бажання їх дотримуватися. Звичайно, зі свого боку ви можете додати вимоги від себе, якщо діти потребують керування та допомоги вчителя. Перелік правил не повинен бути довгим, не більше 5-6 пунктів. Основним пунктом, обов'язковим для всіх, можна запропонувати такий: “Поводьте себе у класі відповідним чином".  

Кожен день під час ранкової зустрічі можна обговорювати права і обов'язки учнів. Нехай це нагадує про загальні очікування один від одного, а також про те, що всі у класі знаходяться у співтоваристві, створюють його. 

Перелік внутрішніх правил вивісить у класі, і через кілька днів діти його добре запам'ятають. Якщо хтось часом не дотримується загальних домовленостей і “сходить з дистанції”, нагадайте йому про те, що у класі працюють всі разом та ставляться один до одного з повагою.      

 Вчіть учнів бути активними слухачами 

Навчати дітей та підлітків умінню уважно слухати треба протягом усього навчального року. Ця важлива навичка необхідна школярам не тільки для групової та партнерської роботи в класі, але і всюди, де вони взаємодіють з іншими людьми. Вміння слухати допоможе у вирішенні будь-яких конфліктів, як шкільних, так і життєвих. Основи активного слухання обговорюємо з самого початку року, а потім закріплюємо навичку у рольових іграх. Простий спосіб застосувати це на практиці - скласти перелік проблем, з якими школярі стикалися в минулому (наприклад, спір про те, хто виграв гру, скопіював чиюсь ідею або взяв чужі матеріали) і розподілити ролі для кожного сценарію. Учні уважно слухають опонента, пробують зрозуміти його позицію та вирішують спірне питання. 

 Практика ефективного спілкування 

Навички активного слухача будуть корисними учням і для встановлення комунікацій у суспільстві. Наскільки важливе спілкування, доводять рольові ігри «Скрепка для паперів» і «Намалюй це». Концепція обох проста. Один учень, приміром, створює дизайн будинку, а інший його не бачить і дає вказівки, як вдосконалити проєкт (або намалювати щось на прохання однокласника).  “Автор” розробки повинен чітко, конкретно та послідовно пояснювати, щоб співбесідник його зрозумів та вони обидва дійшли згоди. “Опонент” вчиться навичкам активного слухання, які обговорювали в класі. Обидва учасники обговорення можуть потім помінятися ролями.

 Заохочувати студентське співробітництво і дискусії 

Спільна робота - це навичка, якій учнів потрібно навчати, практикувати і контролювати. Після того, як студенти зрозуміли, наскільки важливе активне слухання і чітке спілкування, вони приступають до спільної роботи. Одна зі стратегій, яка завжди працює добре, щоб заохочувати співпрацю, - це «Два центи». Робити це легко, але результат завжди дуже позитивний. 

Візьміть кілька чашок, можна пластикових, на кожну прикріпіть етикетки з написом “Два центи”. Поясніть учням значення слів “вставити два центи”: поділитися своєю думкою або думками. У чашці помістіть дві копійки для кожного школяра з групи. Краще використовувати справжні копійки. Кожен учень бере по дві копійки з чашки. Кожен раз, коли він бере участь в обговоренні або діяльності, він опускає монету в чашку. Кидати монету можна не більше двох разів до тих пір, поки кожен учень не вставить «свої два центи». Стратегія заохочує участь тихих учнів і не дозволяє іншим підліткам перехопити ініціативу, вести розмову або керувати роботою. Якщо грати протягом року, то більшості учнів копійки стають непотрібними. Замість цього під час спільної роботи їм достатньо нагадати фразу: «Покладіть свої два центи». 

 Виховуйте доброту в своєму класі 

Заохочення справжніх добрих справ у класі - тема на цілий навчальний рік. Це відмінний спосіб для учнів будувати відносини між собою. Моделювання доброти - це ключ до того, щоб діти в класі у стосунках один з одним були добрими. Поясніть учням, що шкільна співдружність тримається на доброті та запропонуйте їм вести календарь “можливих” добрих справ. Щодня перевіряйте разом з дітьми виконання завдань, як бути добрими. Календар можуть створювати учні по парах, а потім удвох виконувати поставлені цілі та обговорювати вчинки, які вдалися або не вдалися. 

 Приділяйте увагу комусь з учнів 

Протягом року ми поступово будуємо наше класне співтовариство з позитивом і зміцнюємо відносини один з одним. Щомісяця ми обираємо одного з учнів, кому будемо  приділяти більше уваги протягом дня. Кому саме - визначаємо жеребкуванням: до чаші кидаємо записки з іменами учнів і випадковим чином обираємо одного з них. “Щасливчику” пишуть листи, надсилають вірші або створюють про нього ілюстрації. Іноді маленьке нагадування про те, що необхідно просто посміхнутися, здатне підтримати людину та створити гарний настрій. Прості дії і жести дозволяють однокласникам радіти та пишатися тим, що вони роблять чийсь день кращим, а “герою дня” -  бути вдячним друзям та відчувати себе справжньою частиною шкільного співтовариства. 

 Співдружність у всьому  

Зерна істинного співтовариства, яке створене у класі, триває в позитивному ключі навіть без вчителя. Адже учні будують стабільно міцні та дружні відносини між собою, і такі стосунки залишаються у спілкуванні навіть тоді, коли вчителя немає поруч. Стимулювати дітей спілкуватися з повагою та дружити між собою допоможе загадковий сюрприз. Візьміть міні-дошку і поставте на ній десять штрихів маркером. Кожен раз, коли учні отримують комплімент, схвалення від учителя, на окремому листі вони пишуть: «Ми зробили це!». Коли всі рядки на дошці будуть заповнені, на учнів чекає винагорода: додаткові перерви під час занять, ігровий час або солодощі. Найбільш почесним нехай буде право сидіти поруч із вчителем цілий день. Це буде стимулом для учнів. Щоб заробити такі “винагороди”, школярі повинні діяти спільно, працювати разом, домовлятися та зміцнювати відносини між собою.   

Отже, побудова відносин, встановлення очікувань у класі і послідовне підтримання цих очікувань протягом навчального року - це кращий спосіб створити в класі дух співдружності, взаємоповаги та підтримувати його.  

Посилання на Think.Grow.Giggle.

Вас також зацікавлять такі теми:

3339
20.08.2019 17:45:00
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись