+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

5 правил виховання дітей від Естер Войджицькі

Успішна американська викладачка та авторка книги поділилась баченням про школу, комунікацію учнів й учителів та вихованням дітей.

Як виховати дитину успішною, якою має бути школа мрії і чого вона має навчати дітей? На ці актуальні теми своїми міркуваннями ділиться Естер Войджицькі, викладачка із 37-річним стажем, авторка бестселеру «Як виховати успішну людину».

Естер Войджицькі

 Успішна школа – це яка? 

Діти навчаються із задоволенням лише тоді, коли в них налагоджені теплі, довірливі відносини із учителями. Коли вони відчувають себе цінними. Звучить елементарно, але в реальності таке зустрічається не часто. Якщо ви запитаєте у більшості школярів, що конкретно вони вивчають і головне – навіщо – вони не дадуть вам швидкої і конкретної відповіді. Тому що питання «навіщо» (як і можливість його задати вчителю) у більшості шкіл відсутнє. Діти вивчають лише тому, що «так потрібно». У чому вони винні? У тому, що їх змушують навчатися, а вони не хочуть? Це природня реакція. Щоб людина чогось захотіла, її не потрібно змушувати, потрібно надихати, бути не ментором, а наставником.

 Чи можна поєднувати учителювання і дружбу 

Можна лишатися авторитетом, але при цьому поважати дитину, бути до неї уважним. Самодовіра, самоповага, самостійність, співпраця і сердечність – ключові освітні принципи, яких я дотримуюсь, і всі вони працюють у тісному зв’язку між собою. На мою думку, школа повинна базуватися не на програмах і перевірках, а на взаємовідносинах учитель-учень. Та інформація, яку вчитель доносить до дітей, повинна бути пов’язана із навколишнім середовищем, максимум знань найкраще отримувати на практиці, наприклад, під час проєктної роботи.

 Як налагодити комунікацію з учнями 

Я витрачаю багато часу на зближення з учнями, але завдяки цьому вони перестають боятися висловлювати свою думку, починають відчувати себе більш впевнено, отримують мотивацію, знають, що таке робота на результат. Колеги, які приходять до мого класу, дивуються: «Навіщо цим дітям учителька, вони працюють самостійно!» і запитують мене: «Що ти для цього робиш, Естер?». Я відповідаю, що зараз нічого не роблю. І це правда. Діти навчаються краще, якщо відчувають, що учитель про них піклується, що йому важливі не лише правильні відповіді, але й сам учень. Увесь світ – це взаємовідносини, і освіта – не виключення. Основи партнерства і співпраці повинна давати саме школа.

 Батьки відповідальні за небажання дітей навчатися 

Ви щиро бажаєте зробити для дитини все, щоб вона була щасливою: спочатку купуєте якомога більше іграшок, стежите, щоб вона не сумувала, обов’язково розважаєте на вихідних чи канікулах, загалом будуєте дозвілля навколо неї. Але парадокс у тому, дитина не стає самостійною, бо її щастя залежить від того, чи придумали мама з татом для сьогодні щось новеньке. Чим більше ви для малечі робите – тим більше вона потребує вашої допомоги, до того ж, не приймає власних рішень.

З однієї сторони, важко бути залученим в життя дитини, а з іншої – не турбуватися за неї занадто. Моя теорія будується на тому, що батьки повинні давати дитині максимум можливостей робити щось самостійно, і творчо реалізовуватись.

Естер з доньками

 Стратегія 5С: правила виховування від Естер Войджицькі 

  • Самодовіра. Важливо дозволяти дітям робити кроки до незалежності і розширенню своїх можливостей.
  • Самоповага. У кожної дитини є свій талант і головна їхня відповідальність – допомогти розвинути цей талант .
  • Самостійність. Діти, які вчаться самоконтролю і відповідальності з ранніх років, більш пристосовані до викликів дорослого життя.
  • Співпраця. Дитину потрібно заохочувати до участі в дискусіях, дозволяти приймати власні рішення і нести за них відповідальність.
  • Сердечність. Важливо показати дітям: найзахопливіша річ у світі – зробити життя іншої людини кращим.

Нагадаємо, «Всеосвіта» нещодавно писала про учителів, які ламають стереотипи. 

Джерело і фото: сайт «Мел»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти