+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о

7 порад вчителям, як провести Перше вересня

Ідей святкування багато - оберіть найбільш цікаві для вас і дітей.

Початок нового навчального року для малят, які вперше переступають поріг школи, напевне, стане одним з найяскравіших вражень на все життя. Для інших школярів і школярок, які йдуть у наступний клас, це не менш значуща подія. Адже вони дорослішають, набувають нових знань, а новий навчальний рік - важливий етап у їхньому життєвому становленні. Разом зі своїми учнями і ученицями перше вересня зустрічають і вчителі і вчительки, для яких також починається новий період життя та професійної діяльності. Отже, цей важливий і хвилюючий день повинен стати незабутнім для всіх. Як педагогам і педагогиням найкраще провести його разом з улюбленими школяриками? Як правильно спланувати, що необхідно зробити, про що не забути та на що звертати увагу?   

 Зробіть спільне фото зі своїми учнями і ученицями  
Дітям подобається фотографуватися. Напевне, вони із захопленням зустрінуть пропозицію зробити спільне фото і опублікувати його на сайті школи або в співтоваристві вашого класу в соцмережах. 

 Започаткуйте відеощоденник життя класу 
Майже у всіх учнів  і учениць, вчителів і вчительок є смартфони з камерами, які здатні записувати відео хорошої якості. Запишіть музичний відеозвіт вашої зустрічі з класом після літніх канікул. Надалі ви можете доповнювати свій відеощоденник записами екскурсій, шкільних свят, днів народження учнів та учениць. За рік ви назбираєте багато цікавих матеріалів, з яких можна змонтувати справжній фільм про ваше шкільного життя. Таку стрічку з цікавістю дивитимуться як самі учні, так і їхні батьки.

Наступні поради стосуються учнів і учениць середньої та старшої школи.

 Нехай кожен учень напише записку про очікування 
Запропонуйте учням і ученицям розповісти, чого вони чекають, чого бояться і чого хочуть досягти в новому навчальному році. Підписувати листочки не треба. Проаналізуйте всі відповіді і складіть рейтинг очікувань і найбільших страхів, пов'язаних з початком нового року.

Зачитайте їх в класі, супроводжуючи мотивуючими коментарями. Швидше за все, очікування і страхи різних учнів і учениць будуть схожими. Це може декого з них здивувати, але допоможе кожному відчути себе частиною учнівського, класного співтовариства. А також впевнитися у тому, що подібні переживання знайомі не тільки одному підлітку, а значить, долати їх разом з однокласниками буде легше. 

 Проведіть опитування для учнів і учениць «Ким хочу бути?» 
Попросіть учнів  і учениць написати на листочку, якою професією вони б хотіли оволодіти після закінчення школи. Повторюйте опитування кожні 6 місяців, щоб порівняти відповіді.

Такий захід - важлива частина профорієнтаційної роботи зі школярами. Збережіть ці учнівські відповіді. І вам, і вашим вихованцям буде цікаво спостерігати, як змінюються їхні професійні переваги протягом кількох років. Тільки уявіть, як весело буде зачитати відповіді на випускному вечорі!

 Закладіть капсулу часу 
Попросіть учнів і учениць записати цікаві події з життя школи або класу, свої мрії або поради самим собі в майбутньому. Капсулу часу можна відкрити в кінці року, на випускному вечорі або на зустрічі випускників через кілька років після закінчення школи.

 Запропонуйте учням і ученицям створити “Кодекс класу” 
Допоможіть учням і ученицям відчути відповідальність за створення атмосфери взаєморозуміння і порядку в класі. Нехай вони самостійно складуть список правил, яких кожен повинен дотримуватися протягом року. Це можуть бути короткі настанови: бути ввічливим, не перебивати вчителя чи вчительку, посміхатися вранці тощо. 

У “Кодексі класу” можна присвятити одну сторінку вчителеві або вчительці і написати правила для них: бути справедливим (-ою), уважним (-ою) до кожного учня, не підвищувати голос і не кричати. Якщо така пропозиція прозвучить від вас, будьте певні, що діти стануть поважати вас ще більше. 

 Створіть “Карту літніх канікул” 
Для створення “Карти” учні і учениці повинні роздрукувати і принести фотографії, зроблені під час літніх канікул. Попросіть їх підготувати ці матеріали до першого дня занять. Знадобляться також ватман, ножиці, фарби і клей. Нехай кожен виріже ножицями найцікавіший фрагмент своєї фотографії.

Далі кожен учень (-ця) розфарбовує свою долоню у той колір, який, на його (її) думку, асоціюється у нього  (неї) із літніми враженнями. Після цього потрібно залишити відбиток долоні на ватмані. У відбитки потрібно вклеїти вирізки з фотографій.

Готову “Карту” закріпіть на дошці. Тепер учням і ученицям потрібно по черзі виходити до дошки і коротко розповідати про своє літо: пояснити, що зображено на його фотофрагменті і чому він (вона) вибрав  (-ла) саме такий колір для відбитка.

Підсумовуючи розповіді учнів і учениць, можна пояснити їм, що, хоча кожен (-на) відпочивав (-ла) окремо, тепер ви з'єднали спогади і створили “Карту” вашого спільного літа.

В кінці року можна створити “Карту навчального року” за тим же принципом.

Пам'ятайте, що даруючи дітям приємні емоції, ви заряджаєте їх силами і бажанням вивчати щось нове, бути активними під час уроків. Вони точно пронесуть приємні спогади про шкільні роки через все життя, і ви можете зробити так, щоб ці спогади були якомога радіснішим. Вдалого вам навчального року!

Посилання на SCHOOL200.RU

Вам також будуть цікаві статті:

Три ідеї для вчителя щодо оформлення класу

День знань: а як святкують у інших країнах?

Батькам: як зробити Перше вересня святом для дитини

Як відсвяткувати День знань незабутньо: ТОП-7 ідей від Марини Лютинської

Як організувати найдивніше Перше вересня: антиінструкція

Перше вересня – трансформація свята

48630
21.08.2019 17:00:00
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись