Сьогодні о 16:00
Вебінар:
«
Шляхи формування української ідентичності в новій українській школі
»
Взяти участь Всі події

Звіт самоосвіти асистента вчителя інклюзивного класу

Самоосвіта

Для кого: 1 Клас

27.04.2020

6310

420

0

Опис документу:
В даному документі міститься детальна інформація щодо здійснених заходів по самоосвіті асистента вчителя інклюзивного 1 класу (дитина з діагнозом алалія). Подано короткий опис переглянутих вебінарів, презентацій, опрацьованих нормативно-правових документів та статтей в сфері інклюзивної освіти.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЗВІТ САМООСВІТНЬОЇ РОБОТИ ___________________________

Я, ______________________________– асистент вчителя в інклюзивному 1 класі КЗ _________________________.

Тема з самоосвіти: «Організація інклюзивного навчання в початковій школі».

Мета: Систематичне поповнення своїх знань в області інклюзивної освіти, особливості її впровадження в початкових класах.

Основні напрямки самоосвітньої роботи, що були здійснені в період ___________________________:

  • Опрацювання методичної літератури та нормативно-правової бази по темі «Діти з ООП в загальноосвітньому просторі: початкова ланка». Зокрема мною опрацьований «Путівник для педагогів» Колупаєва А.А., Таранченко О.М. Де висвітлюються особливості розвитку, навчання та виховання дітей з найскладнішими порушеннями психофізичного розвитку. Ознайомилась з: методичними рекомендації щодо адаптації та модифікації навчального середовища; з методичними прийомами, що уможливлюють забезпечення навчальних потреб таких учнів в інклюзивних умовах загальноосвітнього закладу; з описом специфіки роботи з батьками таких школярів і фахівцями; з порадами стосовно корисних ресурсів.

  • Ознайомилась з літературою по темі «Стратегії сучасного викладання в умовах інклюзії». Зокрема опрацювала підручник Таранченко О.М. «Стратегії сучасного викладання: надання підтримки учням з ООП».

  • Переглянуто вебінар «Підтримка дітей з ООП: практичні поради» на платформі ВСЕОСВІТА. Завдяки вебінару я ознайомилась з поняттям «диференціація в інклюзивному середовищі»; що таке вміння та навички учнів і чим ці поняття відрізняються; як швидко включити дитину в освітній процес; як правильно розпізнати маніпуляції дитини та правильно реагувати на помилки дітей.

  • Переглянуто вебінар «Розвиток різних видів пам′яті в початкових класах НУШ» на ВСЕОСВІТІ. Даний вебінар ознайомив мене з оригінальними та ефективними завданнями та вправами на розвиток різних видів пам’яті, а також використовувати свої вміння на практиці; надано знання щодо особливостей застосування ігор та вправ на розвиток пам’яті в першому класі НУШ.

  • Переглянуто вебінар «Немовленнєва дитина в інклюзивному просторі» на ВСЕОСВІТІ. Даний вебінар для мене був дуже корисним та пізнавальним, оскільки я як асистент вчителя в 1-Б класі працюю саме з такою «немовленнєвою дитиною». Тут я дізналась про різні причини даного явища, способи спілкування з такою дитиною; ознайомилась з алгоритмом роботи з дитиною, що не має активного мовлення.

(По можливості можна додати сертифікат).

  • Після перегляду попереднього вебінару я вирішила використовувати в подальшій роботі з дитиною з ООП допоміжний засіб спілкування. Для цього я розробила спеціальні картки PECS:

Ці піктограми допоможуть спілкуватися з дитиною та через них вона зможе висловити свої бажання. В подальшому планую більш деталізувати ці піктограми для того, щоб охопити кожен крок дитини з ООП як в навчанному середовищі, так і на побутовому рівні.

  • Ознайомилась із статтею Орловського О.Є. «Небажане сонце». В ній головною ідеєю є те, що не може бути педагогом той, хто жаліється на дитину, що вона якась не така, якось не так народжена і не в тому середовищі, і не свідома належного ставлення до своїх обов'язків. Стаття закликає виконати основну вимогу пізнання себе: -знайти себе - шукати свій власний шлях; - побачити себе - перш ніж познайомитися з дітьми; - зрозумійти, на що ви здатні - до того, як діти почнуть розмежовувати сферу своїх прав і обов'язків; - стати дитиною, яка повинна знати, виховувати і, в першу чергу, виховуватися.

  • Переглянула вебінар «Нестрашна інклюзія» на платформі НА УРОК. Він присвячений методам формування толерантного ставлення до інклюзивної освіти у малих та середніх соціальних групах. Особлива увага тут зосереджена на практичних методиках переконання батьків та адміністрації шкіл, які негативно налаштовані до дітей з особливими освітніми потребами.

  • Розглянула матеріали за темою «Три приклади запровадження інклюзивної освіти в світі», що опубліковані на платформі НА УРОК. Тут я ознайомилась з інформацією як формували та запроваджували систему інклюзивної освіти в Канаді, Австралії та Польщі. Це три приклади успішного втілення принципів інклюзивної освіти за кордоном. Саме орієнтація на досвід інших країн допоможе уникнути непотрібних помилок. Адже мета всіх реформ – це щасливе життя кожного громадянина України.

  • Працювала з методичною літературою та нормативно-правовою базою по темі «Стратегія сучасного викладання: надання підтримки учням з ООП в умовах інклюзивного навчання». Зокрема ознайомилась з посібником Таранченко О.М. «Стратегії сучасного викладання»// Початкова школа. – 2013. - №4.

  • Ознайомилась із статтями за темою «Інклюзивна освіта в ЗНЗ». Зокрема це такі статті «Набув чинності Закон України «Про повну загальну середню освіту» та «Дзеркало інклюзивної освіти в Україні».

  • Переглянула вебінар «Інклюзивна освіта. Уроки толерантності» на платформі ПЕДРАДА.

  • Ознайомилась з Саламанською декларацією. В цій декларації окреслено рамки дій щодо освіти осіб з особливими освітніми потребами. Рамки Дій включають наступні розділи: I. Новий підхід щодо освіти осіб з особливими освітніми потребами; II. Керівні принципи діяльності на національному рівні; A. Політика і організація; B. Фактори, пов’язані зі школою; C. Набір і підготовка педагогічного персоналу; D. Зовнішні служби підтримки; E. Пріоритетні галузі; F. Перспективи, пов’язані з громадою; G. Потреби в ресурсах; III. Керівні принципи діяльності на регіональному та міжнародному рівнях.

  • Здійснювала пошук та підбір дидактичного матеріалу та наочності для дітей НУШ. Зокрема з математики (з’єднай цифри, малюєм по клітинках, лабіринти цифри і рахунок та ін..) та навчання грамоти (тексти для читання методом ейдетики; картинки з правопису літер та ін.), а також для розвитку уваги, памяті та інтелекту (види складання танграму, гра «Веселі м’ячики», знайди тінь та ін.) в подальшому планую дані матеріали роздрукувати та заламінувати і використовувати в навчальній діяльності.

Окрім цього систематично висвітлюю навчальні матеріали (згідно календарного планування) для дитини з ООП (група Viber) , детально пояснюю та підбираю всі завдання і матеріали, при цьому враховую можливості та потреби дитини. Також консультую як батьків дитини з ООП, так і батьків інших дітей класу. Оцінювання навчальних досягнень здійснюю шляхом перегляду фото робіт особливої дитини, які надсилають батьки.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.