Звіт "Робота старшого вчителя"

Опис документу:
Я захоплююсь математикою як наукою і хочу привити цю любов і своїм учням, незважаючи на те ,як у майбутньому складеться їхня доля. Намагаюсь . аби під час вивчення предмета учні справді цікавилися матеріалом, подаю його в цікавій формі , використовую для цього творчі, креативні підходи, а саме : участь учнів в МАН, створення та захист проектів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Звіт про роботу старшого вчителя.

Ригун Людмила Вікторівна

Вчитель математики та фізики Миролюбівського НВК

Широківського району Дніпропетровської області

Категорія вища, старший вчитель , керівник шкільного методичного об´єднання природничо – математичного напрямку.

Стаж педагогічної роботи 36 років

Працюю над проблемою «Розвиток творчої активності інноваційної особистості на уроках математики», навантаження в 5,6,10 класах з математики та 7 – 11 – з фізики. Мій девіз в роботі: «Учень – не посудина , яку треба наповнити , а смолоскип , який треба запалити».

В своїй роботі використовую досвід заслуженого вчителя України В.О.Руденко, яка проживає в селі Мар´янівка Кіровоградської області . Мені дуже близький напрямок її роботи «Розвиток здатності до творчості». Вважаю, що здатність створювати та розв’язувати творчі завдання можна й потрібно розвивати через навчання. Ідеальним для цього варіантом є варіант ,коли учень уміє творчо працювати , висловлює максимальну кількість ідей. Але є і стандартний варіант , коли учень прагне зразка , в нього відсутнє бажання пошуку , він обирає позицію спостерігача. Я , бажаю ідеального варіанту , стараюсь теж бути творчою людиною, бо вчитель , що працює за стандартами , не може навчити інших творити. Тому потрібно постійно дивувати дітей своїми вміннями та знаннями. Тому під час вивчення тем з геометрії , часто задіюю дитячі рученята : прошу виготовити модель, розбірну фігуру,заохочую до читання розробок математичного спрямування . Особливо дівчаток 10 класу – учасників МАН у. На протязі 10 – 15 хвилин на початку уроку слухаємо цікаві математичні та фізичні повідомлення , інформації , дитячі казки, вірші створені школярами. Під час повідомлення інформації з теми «Вічний двигун» , хлопці навіть пропонували свої ідеї вирішення цієї проблеми століть. Стараюсь похвалити будь – яку спробу пера, заохочую допитливість дитини , треную красномовність, не хвалю не заслужено , бо діти це відчувають. Навчаю учнів аналізувати відповіді своїх товаришів, знаходити помилки на дошці. Для цього і сама навмисне роблю їх. Наголошую дітям , що досконалість приходить до того , хто її прагне. Як засіб розвитку творчої активності школярів влаштовую конкурси, вікторини, КВК,ігри, мандрівки, предметні тижні. Систематично школярі приймають участь у Всеукраїнських конкурсах з математики та фізики : « Альбус», «Еврика», «Левеня» та Міжнародному -«Кенгуру» , де показали добрі та відмінні результати. Відзначені сертифікатами , дипломами,подарунками.

Гра – це мислення , уміння спілкуватися, тренінг пам´яті , творчість і водночас праця. Захопившись грою, учні стають уважнішими , зібраними, дисциплінованими. Тому розвиваючи в учнів творче мислення , використовую ігри» Знайди помилку», « Відгадай зашифроване слово», «Знайди зайве слово», пропоную для розв´язку нестандартні задачі . Граючись з дітьми , пам’ятаю , що гра повинна мати навчальне та розвивальне навантаження. Вважаю , що кожен вчитель повинен працювати за напрямком «Від творчого вчителя – до творчого учня», повинен творчо рости . З цією метою підготувала збірники «Методичний посібник задач прикладного спрямування за матеріалами місцевого ТОВ «Світанок» , «Родинне виховання на уроках математики», «Посібник диктантів з алгебри та початків аналізу для 10 класу», «Збірник завдань та розв’язків задач ІІ етапу Всеукраїнської олімпіади з математики в Дніпропетровській області»,збірку « Фізика навколо нас»,надіслала матеріали на Всеукраїнський конкурс « Панорама творчих уроків» роботу «Дніпропетровщина – край козацтва»,та матеріали до видавництва «Шкільний світ» - « Математика в прислів’ях та приказках». Підготувала проект «Роде наш красний , роде наш прекрасний» - беручи участь у Всеукраїнському конкурсі «Парк педагогічної майстерності»,приймала участь в яр марці педагогічних здобутків « Освітяни Широківщини», маю друковані матеріали у видавництві «Шкільний світ» - « Сім чудес Кривого Рогу» та « Математичний КВК». Систематично розміщую свої роботи на Методичному порталі , сайті Он – лайн, про що свідчать сертифікати .

Намагаюсь , щоб уроки були не схожими один на один. Родзинкою їх є використання поетичного слова , казки , ребусів , кросвордів, прислів’їв ,малюнків, презентацій,буклетів,які оформлені у вигляді збірки « Співтворчість учителя та учня».

При низькій результативності з деякої теми , вважаю за необхідне попрацювати додатково з учнем після уроків. Для цього веду «чарівний зошит». Після роботи в ньому, діти показують кращі результати в знаннях. Під час уроків використовую інтерактивні вправи : «Мікрофон» - під час усного рахунку, «Мозковий штурм» - навмисне роблячи помилку у вправі, «Асоціативний кущ» - навколо ключового слова прошу написати основні терміни теми , « Карусель» . Використання їх на уроці допомагають вебінари .

З метою розширення світогляду на уроках, пропоную учням підготувати комп’ютерні презентації у програмі Power Point біографій відомих науковців, вчених математиків, фізиків.Про кожного вченого діти готують повідомлення : коли і в якій країні жив, у якій сфері діяв тощо.Слід відзначити , що історичні екскурси дуже корисні. Цей вид домашньої роботи пропоную виконати після контрольної роботи Для цього рекомендую їм попрацювати в шкільній бібліотеці , використати інтернет. Пропоную цю роботу виконати в цікавому для них способі. Наприклад учні 11 класу часто готують повідомлення з астрономії, супроводжуючи зображеннями на екрані власного ноутбука.

Розвитку творчих здібностей учнів сприяють завдання за правильними відповідями яких необхідно скласти слово або навіть ціле прислів’я чи приказку, закодований вислів. Однією з улюблених форм проведення деяких етапів уроку є розгадування тематичних кросвордів, що надзвичайно ефективно впливає на розвиток творчих здібностей дитини, тренує пам'ять .Завдяки кросвордам можна перевірити ерудицію учнів. Логічні завдання у кросвордах добираються відповідно до вікових і психологічних особливостей. Цікавим для дітей є кросворд , у результаті розгадування якого треба отримати певне закодоване слово, а потім з учнями з´ясувати , що воно означає , зробити короткий екскурс з огляду на тему та мету уроку. Тематичні кросворди використовую як у фронтальній , так і в індивідуальній роботах за програмами Power Point , Excel.

Математика – це один з тих предметів, при вивченні якого використання ІКТ може розвивати творчі здібності учнів та активізувати всі види навчальної діяльності : вивчення нового матеріалу , підготовку і перевірку домашнього завдання , самостійну роботу , контрольну роботу, творчу роботу. Використання ІКТ робить урок жвавішим . Найбільш простою з них є презентація,коли комп’ютер виконує роль і дошки , і підручника, і дидактичного посібника.

Досить продуктивною діяльністю щодо розвитку творчих здібностей учнів вважається проектна технологія навчання. стимулює пізнавальну діяльність, сприяє розвитку пізнавальних навичок учнів , умінь самостійно конструювати свої знання , орієнтуватися в інформаційному просторі,розвиває критичне мислення. «Усе , що я пізнаю – я знаю для чого це мені треба,де і як я можу ці знання застосувати» - ось основна теза сучасного розуміння методу проектів.

Застосовуючи комп’ютерні технології як засіб виконання проекту , розширюються можливості творчої самореалізації учня, розвиваються його здібності, оскільки йому доводиться працювати з інформацією , необхідною для розкриття теми проекту. Представляючи результати роботи , діти розвивають свої здібності щодо формулювання та висловлення своєї думки, вчаться виділяти найбільш суттєві моменти , відстоювати свою точку зору , спираючись на переконливі аргументи , сприймати і оцінювати критику.

Творчу діяльність учнів не обмежую лише опануванням нового. Робота буде творчою , коли в ній проявляється власний задум учнів , ставляться нов. Задачі і самостійно розв’язуються за допомогою отриманих знань. Для цього використовую різні форми роботи , які учні сприймають із задоволенням , наприклад : пошук нових способів розв’язання задач ; написання математичних казок ; математичні диктанти; створення комп’ютерної презентації ; ігри «Так і ні»,

« Брейн ринг» ; пошук цікавих математичних загадок ; організація виставок творчих робіт учителя й учнів ; «Історична хвилинка», « Біографічна хвилинка», «Поетична хвилинка»,гра «Знайди загублене»

Я захоплююсь математикою як наукою і хочу привити цю любов і своїм учням, незважаючи на те ,як у майбутньому складеться їхня доля. Намагаюсь . аби під час вивчення предмета учні справді цікавилися матеріалом, подаю його в цікавій формі , використовую для цього творчі, креативні підходи.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
790 грн