Зустріч 12. ЧОМУ НЕ МОЖНА ЗАЙТИ ЗА ОБРІЙ?

Опис документу:
Зустріч 12. ЧОМУ НЕ МОЖНА ЗАЙТИ ЗА ОБРІЙ? Мета: закріпити знання учнів про основні сторони горизонту; ознайомитися з проміж¬ними сторонами горизонту; розвивати мовлення, мислення; виховувати пізнаваль¬ний інтерес.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Зустріч 12. ЧОМУ НЕ МОЖНА ЗАЙТИ ЗА ОБРІЙ?

Мета: закріпити знання учнів про основні сторони горизонту; ознайомитися з проміж­ними сторонами горизонту; розвивати мовлення, мислення; виховувати пізнаваль­ний інтерес.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

Розгадування кросворда

1. Об’єкти, які на карті позначаються коричневим кольором. (Гори)

2. Невелике підвищення на рівнині. (Горб)

3. Дуже велика ділянка суші з рівною або майже рівною поверхнею. (Рівнина)

4. Найвище місце горба. (Вершина)

5. Материк, на якому ми живемо. (Євразія)

6. Місце, де горб переходить у рівнину. (Підошва)

7. Найнижча частина яру. (Дно)

8. Планета, знаменита своїми кільцями. (Сатурн)

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

— Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся... (Учні читають рубрику «Ти дізнаєшся».)

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Бесіда

— Яку форму має Земля? Чи знаєте ви, як орієнтувалися під час подо­рожей мандрівники й мореплавці у минулому?

— Чи доводилося вам самостійно шукати дорогу в невідомому населеному пункті? Що вам допомогло?

— Відгадайте загадки.

Бігти, бігти — не добігти, летіти, летіти — не долетіти.

Він і влітку і взимку між небом і землею.

Хоч усе життя до нього йди, він завжди буде попереду. (Горизонт)

— Що таке горизонт?

— Що таке лінія горизонту?

— Які сторони горизонту розрізняють?

— Як визначити сторони горизонту за Сонцем?

2. Пояснення вчителя

— Роздивіться схему на дошці.

— Між основними напрямами показують проміжні сторони горизонту.

Між північчю і сходом — північний схід (Пн Сх);

Між півднем і сходом — південний схід (Пд Сх);

Між півднем і заходом — південний захід (Пд Зх);

Між північчю і заходом — північний захід (Пн Зх).

— А навіщо потрібні сторони горизонту? Навіщо їм дали назви? (Для орієнтування у просторі під час роботи льотчиків, геологів, космонавтів, під час подорожей мандрівникам, туристам, для походу в ліс і т. ін.)

— А що таке орієнтування? Що означає вміння орієнтуватися? (Відповіді учнів.)

— Колись під орієнтуванням розуміли знаходження сходу, а зараз розу­міють своє місце розташування або місце розташування предметів по відно­шенню до відомого предмета по сторонах горизонту.

3. Робота за підручником (с. 42–43)

Вправа «Мікрофон»

Учні відповідають на запитання рубрики «Пригадай».

— Доберіть синоніми до цих слів.

Горизонт — обрій, виднокруг, видноколо, круговид.

Лінія горизонту — небокрай, крайнебо.

Учитель пропонує учням розглянути фотографії на с. 42 та відповісти на за­питання, подані у підручнику.

— Прочитайте розповідь Мудрого Лісовичка.

— Чому горизонт не завжди можна побачити?

— Яку місцевість називають закритою?

— Наведіть приклади відкритої місцевості.

— Що таке горизонт?

— Що його обмежує?

— Що означає слово горизонт?

— Що таке лінія горизонту?

— Що розповів козак Подорожник про сторони горизонту?

— Як по-іншому називають сторони горизонту?

— Скільки їх? Назвіть основні сторони світу.

— Назвіть проміжні сторони світу.

— Чому корисно це запам’ятати?

— Прочитайте і запам’ятайте висновки у рубриці «Сторінками Книги ко­рисних природничих знань».

4. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра «Сторони горизонту»

У кожної пари на партах — конверти.

— Вміст конвертів покладіть на парту. Розташуйте основні і проміжні сто­рони горизонту.

Можна подати на дошці схему сторін горизонту із помилками. Хто зможе їх виправити?

2. Робота в групах

Чи правда, що горизонт може мати форму будь-якої геометричної фігури? Поясніть чому.

Син і батько поверталися з базару додому в село. Син їхав верхи, а батько вів коня за поводи. Хто з них перший побачить село? Обґрунтуйте свою думку.

3. Гра «П’ять речень»

Учні в п’яти реченнях формулюють засвоєні на уроці знання.

VІ. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

— Що таке горизонт?

— Яку форму має горизонт?

— Назвіть основні і проміжні сторони горизонту.

— Поміркуйте! Як утворилися назви проміжних сторін горизонту?

— Чому неможливо дістатися до лінії горизонту? (Лінії горизонту дістатися неможливо, тому що Земля має форму кулі, у якої немає межі.)

— Де добре видно лінію горизонту, а де — ні? Поясніть чому.

— Для чого потрібно знати сторони горизонту? Люди яких професій най­частіше користуються вмінням їх визначати?

— Учні художньої школи малюють краєвиди своєї місцевості поблизу школи. Дмитрик розмістив мольберт біля парку, а Яна — біля поля. На чиєму малюнку буде добре простежуватися лінія горизонту? Поясніть чому.

VІІ. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 42–43.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Акція «Методичне літо»
Призовий фонд 50 000 грн!
Взяти участь

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з БІОЛОГІЇ залишилося:
0
1
міс.
0
5
дн.
0
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!