"Знають свої права батьки та діти". Зустріч за круглим столом. (В рамках тижня правознавства)

Правознавство

Для кого: 10 Клас, Дорослі

06.05.2020

327

11

0

Опис документу:
"Знають свої права батьки та діти" брейн-ринг для батьків та дітей. (В рамках тижня правознавства) Мета. Показати зв'язок прав людини з повсякденним життям. Розвивати вміння дітей аргументовано висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, доброзичливість, людяність.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

РАДІСНЕНСЬКИЙ ЗЗСО І – ІІІ СТУПЕНІВ

(ЗУСТРІЧ ЗА КРУГЛИМ СТОЛОМ

КОМАНДИ БАТЬКІВ ТА КОМАНДИ ДІТЕЙ)

БРЕЙН – РИНГ

В рамках тижня правознавства

Підготувала та провела

класний керівник 10-го класу

Волошина Тетяна Вікторівна

Мета. Опрацювати Загальну декларацію прав людини як основу поведінки в різних життєвих ситуаціях, виховувати пошану до людської особистості; навчитися поводженню у важких ситуаціях, спираючись на положення міжнародних правових документів; познайомити дітей з професіями, які пов’язані з законодавством (юрист, адвокат і т. д.). Показати зв'язок прав людини з повсякденним життям. Розвивати вміння дітей аргументовано висловлювати свої думки, відстоювати свою точку зору; виховувати почуття відповідальності за свої вчинки, доброзичливість, людяність.

Обладнання. Папір для заміток і для побудови схем, фломастери, правові документи, художні книжки: А.С. Пушкін,

Виставка правових документів: кодекси, Конституція, Декларація про права людини, Конвенція ООН про права дитини та інші. Вислови: «Діти – живі квіти землі» М. Горький; «Сьогодні діти – завтра народ»

В. Сухомлинський.

Запрошені гості: вчителі, батьки, учні школи, представники громадськості

(В заході беруть участь дві команди: команда батьків та команда дітей)

Хід заходу

І. Організаційний момент.

Ведуча. Я вас вітаю на нашому заході. Велика дяка батькам, що знайшли час завітати до нас, щоб підтримати, наставити, заохотити до правильного вибору професії і познайомити з професіями, які пов’язані з правознавством.

ІІ. Основна частина.

Ведуча. Давним – давно, тисячі років тому, на Землі зявилися люди. Одночасно з ними постали головні питання:

  • Що люди можуть робити і чого не можуть?

  • Що вони зобов’язані робити і чого не зобов’язані?

  • На що вони мають право і на що не мають?

Без ясної відповіді на ці питання життя перетворилося б на суцільний кошма і плутанину. І люди взялися за розв’язання цих головних питань у звичайних бесідах між собою, за допомогою різних релігійних поглядів, шляхом міжнародних переговорів і, на жаль, у битвах і війнах.

У які й би я хотіла жити країні?

Та в тій, де місця немає ні горю, ні війні.

У якій люди щасливі завжди,

Один одного не образять ніколи.

Ведуча. Врешті-решт людям вдалося розв’язати головні питання і на світ у 1948 році зявилася Загальна декларація прав людини, яка була прийнята Генеральною Асамблеєю ООН. Крім цього права дітей записані в Конвенції про права дитини, яку було прийнято 20 листопада 1989 року на засіданні Генеральної Асамблеї ООН. До цих документів можна додати Конституцію та окремо закони в кожній «галузі»: цивільний Кодекс, сімейний, земельний та інші. Якщо в точності дотримуватися всього, що в цих документах записано, то кошмар і плутанина на Землі негайно припиняться. І ось сьогодні ви можете продемонструвати свої знання з прав людини на нашому брейн-рингу. Представляю вам команду батьків на чолі з …… та команду дітей на чолі з ….

Ведуча. Правила нашої гри такі: ведучий ставить питання, звучить сигнал, команди беруться до обговорення. Відповіді треба записувати на картках. І так

І раунд

Ерудит (дати відповіді на питання)

1. Церемонія вступу на пост керівника держави (інавгурація)

2. Мова яка є державною в Україні (українська)

3. Згідно зі ст. 20 Конституції України столицею нашої держави є… (Київ)

4. Момент з якого новообраний Президент України вступає на пост (прийняття присяги)

5. Колір Державного прапору України (синій і жовтий)

(В першому раунді можна набрати 5 очок)

ІІ раунд

Літературний

Ведуча. Можна взяти будь-яку казку або розповідь і поміркувати: про порушення або торжество яких прав людини в них іде мова. Буратіно і Царівна-жаба, Гул лівер і Дон Кіхот, князь Гвідон і Том Сойер зайнялися розв’язанням питань про права людини. І разом з тим тисячі і тисячі інших літературних героїв.

І правильно зробили! Без цього вони були б нам абсолютно нецікаві. Отже завдання. (По два для команд)

1. Яке право Гарбуза порушено в мультфільмі про Чеполліно? (Право на недоторканість житла, де Гарбуза витягуютьз його будиночка)

2. Якам правом скористався Буратіно? (Правом на освіту).

3. Яке право відстоює папуга Кеша? (Право на свободу коли він кричить в клітці «Свободу папугам»)

4. Яким правом скористався князь Гвідон, що перетворився на комара? (Правом виїхати зі своєї країни, а також повернутися на Батьківщину)

(Кажна правильна відповідь оцінюється 5 балами, найбільша кількість балів, отриманих командою – 10балів)

ІІІ раунд

Словниковий

На картках перед вами визначення слів. Запишіть правильні слова до цих визначень. Час для обговорення - 3 хвилини.

  • Міжнародна угода, як правило, з якогось спеціального питання, що має обов’язкову силу для тих держав, які до неї приєдналися.

(Конвенція)

  • Оголошення, проголошення основних принципів, програмових положень. Не має обов’язкової сили, це тільки рекомендації.

(Декларація)

  • Прийнята в червні 1996 року. Її другий розділ «забезпечує права і свободи людини і громадянина», відображає вимоги загальної декларації прав людини.

(Конституція)

  • Людина, яка належить до постійного населення певної держави і користується всіма правами, виконує всі обов’язки цієї держави.

(Громадянин)

  • Обов’язкові для всіх правила. Приймається державою, яка стежить за його виконанням.

(Закон)

  • Створена в 1945 році, є міжнародною організацією на добровільній основі держави з метою підтримки і зміцнення міжнародного миру і безпеки, а також розвитку співпраці між державами.

(ООН)

(В третьому раунді можна набрати 6 очок)

IV раунд

Я маю право

Кожна група отримує Конвенцію про права дитини (в скороченому вигляді) і пропонуються завдання: намалювати план уявної місцевості (наприклад, місто, село, селище, місто майбутнього). На кожному плані мають бути відмічені громадські будівлі: школи, лікарні, пошта і т. далі. Гравці записують, які права людини, дитини реалізуються на даній ділянці. На роботу відводиться 10 хвилин.

(Гравцям видаються аркуші паперу, олівці, фломастери).

Після закінчення роботи кожна команда розповідає про план свого населеного пункту, пояснює, яке право діти можуть реалізувати в тому, або іншому громадському місці. (Отримана кількість балів – кількість реалізованих прав)

КОНВЕНЦІЯ ООН ПРО ПРАВА ДИТИНИ

(у скороченому варіанті)

1. Хто така дитина? Будь-яка людська істота, що не досягла 18-річного віку, якщо законами країни не обумовлене інше.

2. Відсутність дискримінації. Усі діти наділені правами, що передбачаються Конвенцією, і тому держава зобов’язана захищати всіх дітей без виключення.

3. Якнайкраще забезпечення інтересів дітей. Якнайкраще забезпечення інтересів дітей має бути головним чинником, що визначає всі дії, що їх стосуються.

4. Здійснення прав. Держава повинна забезпечувати здійснення всіх прав, що передбачаються цією Конвенцією.

5. Права і обов’язки батьків, сім’ї, общини. Держава повинна поважати роль сім’ї і батьків у вихованні дітей.

6. Життя, виживання і розвиток. Усі діти мають право на життя, а держава зобов’язана забезпечити виживання і розвиток дітей.

7. Ім’я та громадянство. Діти мають право на ім’я, громадянство, знати своїх батьків і право на їх турботу.

8. Збереження індивідуальності. Якщо дитину незаконно позбавляють її індивідуальності, то держава повинна допомогти дитині повернути її.

9. Нерозлучення з батьками. У разі розлучення батьків з якоїсь причини держава повинна повідомити дитину про місцезнаходження відсутніх членів сім’ї.

10. Возз’єднання сім’ї. Дитина має право на регулярні контакти з обома батьками, якщо вони живуть в різних країнах, і повинна мати можливість здійснювати поїздки для забезпечення цього права.

11. Незаконне переміщення і неповернення дітей. Держава повинна боротися з викраданням дітей.

12. Вираження поглядів. Ви як дитина маєте право голосу і право на те, щоб інші вислуховували вашу думку.

13. Свобода висловлювання думки й інформації. Якщо ви потребуєте якої-небудь інформації, ви маєте право на її отримання, у вас також є право на самовираження в письмовій формі, в художній формі.

14. Свобода думки , совісті і релігії. Держави повинні поважати право дітей на свободу думки, совісті і релігії під керівництвом їх батьків.

15. Свобода асоціації. Ви маєте право проводити мирні збори і зустрічатися з ким завгодно.

16. Особисте життя, честь, репутація. Ніхто не має права втручатися у ваші права на особисте життя, сімейне життя, недоторканість житла, таємницю кореспонденції.

17. Доступ до інформації і засобів масової інформації. Ви повинні мати доступ до інформації з різних джерел і бути захищені від шкідливих матеріалів.

18. Відповідальність батьків. Обидва батьки або опікун відповідають за ваше виховання. а держава повинна надавати їм необхідну допомогу.

19. Грубе звернення і неувага в сім’ї. Ви маєте право на захист від будь-яких форм поганого спілкування з боку батьків або опікунів. У разі його наявності держава повинна прийняти заходи для вашого захисту.

20. Догляд за дітьми у відсутності батьків. Це означає, що у вас є право на особистий захист, якщо ви тимчасово або постійно позбавлені сім’ї. Якщо це трапляється, повинна братися до уваги ваша культурна приналежність як важливий елемент вашого благополуччя.

21. У вас є право на додаткову допомогу й освіту, якщо вони необхідні вам для повноцінної участі в житті суспільства.

22. Охорона здоров’я. У вас є право на вищий можливий рівень послуг системи охорони здоров’я і медичної допомоги.

23. Періодичне обстеження. Будь-яка дитина, поміщена на піклування для захисту або лікування, має право на періодичне обстеження умов її утримання.

24. Рівень життя. Батьки несуть відповідальність за забезпечення умов життя, необхідних для розвитку дитини, навіть коли один з батьків живе не в тій країні, де постійно проживає дитина.

25. Освіта. Ви маєте право на безкоштовну початкову освіту.

26. Мета освіти. Метою освіти є допомога вам у розвитку своєї особистості і здібностей, підготовка вас до відповідального дорослого життя, виховання пошани до прав людини, а також культурних і національних цінностей вашої країни й інших країн.

27. Дозвілля і відпочинок. Ви маєте право на відпочинок і дозвілля, на гру й участь у розважальних культурних заходах і заняттях мистецтвом.

28. Економічна експлуатація. Ви маєте право на захист від небезпечних форм праці й експлуатації.

29. Наркотичні та психотропні засоби. Ви маєте бути захищені від уживання наркотичних засобів і від участі в їх виробництві або розповсюдженні.

30. Викрадання і торгівля. Держава захищає дітей від викрадань і торгівлі ними.

31. Збройні конфлікти. Якщо ви молодше 15 років, вас не можуть призвати до збройних сил або змусити взяти участь у збройному конфлікті.

32. Правосуддя у справах неповнолітніх. Якщо вас коли-небудь звинуватять у порушенні закону або буде встановлена ваша винність у порушенні закону, з вами повинні поводитися так, щоб допомогти вам зберегти відчуття власної гідності і щоб ви не страждали від негативних явищ під час реінтеграції в суспільстві.

V Раунд

Професії, які ми обираємо

Члени команд по черзі називають професії, які пов’язані з правознавством

(Перемогу отримує та команда, яка скаже останнє слово)

Ведуча. Сьогодні ми з вами познайомимося з професіями наших батьків. Розповідь про свою професію юриста-правознавця поведе (Прізвище гостя)

ІІІ. Підсумок заходу.

Ведуча. Коли народжується людина, то на небі запалюються зірки. Якщо зірки запалюються , то це кому-небудь потрібно. Запалимо і ми свої зірки. Виходячи з аудиторії, відобразіть свій настрій у вигляді зірок.

  • Червона – мені сподобалося, я багато що для себе взяв;

  • Жовта – мені було нецікаво, я для себе нічого не взяв.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.