Знання - це скарб, а вміння вчитися - ключ до нього.

Опис документу:
Знання - це скарб, а вміння вчитися - ключ до нього. Виступ на педагогічній раді. Прислів'я з висловами визначних особистостей про важливість навчання. Не може приносити радість ніяка справа, якщо ми не вміємо її виконувати. «Праця на межі своїх можливостей — шлях до геніальності?»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЗНАННЯ – ЦЕ СКАРБ, А ВМІННЯ ВЧИТИСЬ – КЛЮЧ ДО НЬОГО.

Вас не треба переконувати, що сучасний світ потребує людини з високим рівнем загальної культури, людини «успішної», «ефективної», здатної швидко орієнтуватися і приймати оптимальні рішення у складних обставинах, у критичних ситуаціях, людини, яка вміє долати власний егоїзм, поступатися в разі потреби своїм «Я», вміє спілкуватися, розуміти інших, поважати їхню думку... Перелік вимог сучасності до людини можна продовжувати і продовжувати. Але безперечне одне: чим вищий рівень знань людини, тим більше вона відповідає всім цим вимогам, тим ширші можливості відкриваються перед нею, тим легше знаходить вона своє місце в суспільстві.

Учені-соціологи давно вже встановили, що людина, яка має повну середню освіту, у 2—3 рази швидше оволодіває робітничою професією, працює набагато продуктивніше, якісніше, бо стає відповідальнішою, вносить у роботу щось духовне. Однак оволодіння знаннями, набуття певної професії зовсім не означає, що по закінченні навчання людині все життя доведеться займатися однією і тією ж справою. Життя не стоїть на місці. Змінюються технології, змінюються, а то й зовсім зникають самі професії, з'являються нові спеціальності. Людина повинна постійно підвищувати свою кваліфікацію, а при потребі має бути готовою без болісно змінити рід діяльності. Тобто наше сьогодення вимагає спеціаліста мобільного, здатного швидко адаптуватися в нових умовах професійної діяльності. Сам час настійно вимагає: не хочеш відстати від життя — учись!

Прислів'я з висловами визначних особистостей про важливість навчання, роль знань, набутого досвіду в людському житті:

1. Вчення і труд поруч ідуть. 2. Не помиляється той, хто нічого не робить. 3. Вчений іде, а неук слідом спотикається. 4. Згаяного часу конем не здоженеш. 5. Без муки немає науки. 6. Чого навчився, того за плечима не носити. 7. Чого Івась не навчиться, того й Іван не буде знати. 8. Коріння навчання гірке, зате плід його солодкий. 9. Не кажи «не вмію», а кажи «навчуся». 10. Вік живи — вік учись. 11. Мудрий ніхто не вродився, а навчився. 12. Пташка красна пір'ям, а людина — знанням.

Вислови: 1. Вважай нещасним той день чи годину, коли ти не дізнався нічого нового і нічого не додав до своєї освіти. (К. Ушинський.) 2. Справжню людину завжди вабить туди, де важко. (О. Шмідт.) 3.Знання тільки тоді знання, коли воно набуте зусиллями думки, а не пам'яттю. (Л. Толстой.) 4. Постав над собою і сто вчителів — вони виявляться безсилими, якщо ти не зможеш сам примусити себе і сам вимагати від себе. (В. Сухомлинський.) 5. Доводити людині необхідність знань — це все одно, що переконувати її у корисності зору. (М. Горький.) 6. Не йди найлегшим шляхом. Вибирай завжди шлях найважчий. Переборення труднощів підносить людину. (В. Сухомлинський.) 7. Люди перестають мислити, коли перестають чи тати. (Д, Дідро.) 8. Час — дорогоцінний подарунок, даний нам, щоб у ньому стати розумнішими, кращими, мудрішими й досконалішими. (Т. Манн.) 9. Читаючи авторів, які добре пишуть, звикаєш добре говорити. (Вольтер.) 10. Не вміти добре виражати свої думки — недолік; але не мати самостійних думок — набагато більший; самостійні ж думки випливають лише із самостійно набутих знань. (К.Ушинський.) 11. Чим більше я знаю, тим ширші кордони непізнаного. (І. Кант.) 12. Ніколи не думай те, що ви вже все знаєте. І як би високо не оціню вали вас, завжди майте мужність сказати собі: я неук. (І. Павлов.)

Не може приносити радість ніяка справа, якщо ми не вміємо її виконувати. Тож треба наполегливо виробляти в себе вміння вчитися, щоб навіть після тривалої, утомливої навчальної праці відчувати велике задоволення, підсилене радістю пізнання, вірою в силу свого розуму й волі.

Нам відомо чимало людей, сила духу яких, титанічна самозречена праця на благо всього людства гідні подиву і наслідування.

«Праця на межі своїх можливостей — шлях до геніальності?»

 Великий американський винахідник Томас Едісон зазначав, що для продуктивної роботи необхідно мати один відсоток таланту і натхнення, а 99 відсотків — працездатності. Сам Едісон по над 50 років працював у середньому по 19,5 годин щодня, а при створенні акумулятора провів десятки тисяч дослідів.

Автор картини «Запорожці пишуть лис та турецькому султану» Ілля Рєпін, коли в нього на схилі років почала всихати від постійного напруження права рука, навчився працювати лівою рукою, пристосувавши палітру на шиї з допомогою особливих ременів.

Знаменитий учений-академік, дослідник Арктики Отто Шмідт у 14-річному віці склав план-програму свого життя: визначив, які книги треба прочитати, якими науками оволодіти, які проблеми розв'язати, як розвиватися фізично. Та коли він підрахував, скільки років знадобиться йо му, щоб усе заплановане виконати, то з'ясувалося: близько 900 років! Юний Отто скоротив програму — знову немислимий результат; 500 років! Скоротив іще — вийшло 150 років. На цьому зупинився, бо надто важливим і необхідним було для нього те, що лишилося у програмі. Розпланувавши своє життя до хвилини, працюючи на межі можливостей, учений навіть перевиконав 150-річну програму. Помер Отто Юлійович Шмідт на 65-му році життя. Отже, за 50 років він творчо прожив 150, утричі перекривши «норму».

Життя складається з хвилин, годин, днів. «Завтра» дуже швидко перетворюється на «сьогодні». Усе, завойоване нами зараз, неминуче відлунюється в нашій майбутній долі. Усе, втрачене зараз, втрачено, можливо, назавжди.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!