Знайомство з казкою. Казка у початкових класах

Опис документу:
Макаренко справедливо зазначав, що без творчості немає виховання. Лише у процесі творення формується особистість. У кожної дитини закладені величезні творчі можливості, а тому в своїй роботі я намагаюсь їх реалізувати, розкрити. І в міру своїх сил прагну до пошуків нових методів, творчого стилю у навчально-виховному процесі. Я вирішали, щоб дітям було цікаво, то з перших днів повинна знайомити дітей з казкою. Казки – це сильне джерело пробудження думки дитини

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Макаренко справедливо зазначав, що без творчості немає виховання. Лише у процесі творення формується особистість. У кожної дитини закладені величезні творчі можливості, а тому в своїй роботі я намагаюсь їх реалізувати, розкрити. І в міру своїх сил прагну до пошуків нових методів, творчого стилю у навчально-виховному процесі.

Я вирішали, щоб дітям було цікаво, то з перших днів повинна знайомити дітей з казкою. Казки – це сильне джерело пробудження думки дитини. Діти охоче слухають і складають казки. В процесі їх створення малюки спостерігають, осмислюють, переживають, творять. Казка робить дитину розумною, кмітливою, спостережливою, вона – перший етап дитячої творчості. Наприклад, на уроці природознавства ми спостерігаємо за листочком, а тоді, використовуючи все вивчене про нього, складаємо казки, виконуємо завдання.

«Жили-були гілочки на стовбурі маленького дерева. Гралися вони з вітерцем, раділи сонечку, дощику і дивувалися, дивлячись на дітей, які розмовляли під деревом. А розмовляли дітки про бруньки, які от-от повинні були з’явитися на дереві»

Завдання: 1) скласти діалог на тему «Про що можуть розмовляти діти під деревцем»;

2) скласти розповідь «Чому дивувалась гілочка»;

3) назвати іменники, які бачить навколо себе гілочка; 4) які прикметники сховало деревце, гілочка?

5) робота в групах «Чи може листочок з’явитися без бруньки?»

6) диспут «Про що мріє листочок»

Спілкування з природою, спостереження її законів, явищ розвиває учнів, це крок до джерел мислення і мовлення, творення. На іншому уроці природознавства роздивляємося кульбабу. 1) Підбираємо прикметники і дієслова до кульбаби:

Кульбаба (яка?) мила, ніжна, чарівна, усміхнена, дивовижна, пухнаста…

Кульбаба (що робить?) росте, дивує, милується, пишається, лікує, дарує, ховає, сумує…

2) Беремо інтерв’ю у кульбаби:

- Про що ти мрієш? (дарувати радість, вітаміни)

- Що нам хочеш цікаве розповісти про себе? (ховаю перші вітаміни, дарую красу)

- Які прикметники ховаєш у собі? (зелена, жовта)

- З якими іменниками дружиш? (сонце, вітер, дощ, земля)

- Які дієслова запрошуєш до себе в гості? (росту, живлюсь, дихаю, радую, веселю)

3) Складаємо діалог «Кульбаба і Сонечко», використовуючи ввічливі слова

- Добрий день, Сонечко!

- Вітаю тебе, Кульбабко.

- Сонечко, дякую тобі за тепло, яке ти даруєш, воно мені допомагає рости.

- Приємно чути такі слова від тебе.

4) Складаємо загадки про неї «Жовтенька спочатку, красива, ніжна, мила, а потім пушинкою стала і полетіла».

5) Вирушаємо в уявну подорож з пушинкою, яка полетіла від кульбабки. По дорозі називаємо іменники ч.р., с.р., ж.р., які зустрічає пушинка (дерева, трава, сонце, вітер, земля, пташка….)

6) Називаємо дієслова, які допомагають пушинці: лечу, віє, впала, проросла…

Щоб зацікавити вихованців роботою дбаю про її зміст. Він має приваблювати дітей, сприяти розвивальним дидактичним діям.

Наприклад. Тема «Іменник». Пропоную при вивченні граматичних властивостей цієї частини мови не просто давати приклади яких-небудь іменників, а добирати ті, про які запитується. Це спонукає дітей до активної діяльності, до пошуку.

Наприклад:

  1. Назвати іменники жіночого роду, що означають назви предметів у вашому портфелі (книга, ручка. Лінійка)

  2. Що ви чуєте, ідучи до школи? (Стукіт, гуркіт, шум, крик)

  3. Назви іменники жіночого роду – назви природних зон (тайга, тундра, пустиня)

  4. Назви іменники – назви небесних світил, визнач рід (Сонце, зірка, місяць)

  5. Назви іменники, найважливіші у вашому житті (Мир, дружба, хліб, мама) Визнач рід.

  6. Які іменники ви хотіли б викинути з нашого життя (Смерть, війна, горе, хвороба, біль) Визнач рід, постав у множині.

  7. Які іменники живуть у класі. Згуртуй по родах.

  8. Які іменники «живуть влітку»? весною? Взимку?

  9. Які іменники допомагають тобі вчитись? (уважність, старанність, акуратність)

  10. Які іменники заважають учитись? (Лінь, неуважність, брехня, бруд)

Зміст успішно засвоюється, якщо нові знання будувати на основі життєвого досвіду дітей, вивченого матеріалу.

Часто створюю пошукові ситуації. Для цього добираю завдання, які б максимально розвивали творчі можливості школяра. Наприклад, тема «Ненаголошені голосні».

Слова: весняний, зимовий, степовий, березневий.

  • Які завдання можна скласти і виконати учням, використовуючи ці слова

  1. Підібрати перевірні слова

весняний – весни

зимовий – зими

степовий – степ

  1. Визначити частину мови (прикметник)

  2. Утворити іншу частину мови, яку?

весняний – весна

зимовий – зима

степовий – степ

  1. Скласти оповідання, використовуючи ці слова.

«Був останній зимовий день. Вітя сидів ввечері з підручником і вчив текст про степовий вітер. А за вікном вже підкрадався весняний березневий день».

Не менш важлива роль відводиться грі. Через гру я залучаю клас до активної творчої роботи, пробуджую загальний інтерес вихованців, створюю умови для вияву їхніх індивідуальних здібностей. Дуже мої діти люблять гру «Вчитель». Цим стараюсь виховати в учнів самостійність та ініціативність. Наприклад: 1) на уроці математики діти самі складають приклади з відповіддю1: 9-8=1, 7-6=1, 3+3-5 = 1

2) Аналізують задачі: «У Томи – 3 рочки, у Віті на 2 ручки менше. Скільки ручок у Віті?

- про що задача?

- що відомо про …?

- чи можемо зразу дізнатися?

- як потрібно поставити запитання, щоб задача розв’язувалась +

- щоб у задачі було 2 відповіді.

3) Готують нову тему: наприклад, «Кімнатні рослини». Діти розпитують у батьків про ті рослини, які ростуть у них вдома, обговорюють чому «кімнатні»?

Щоб розвивати творчі здібності на уроках, потрібно щоб на уроці були завжди присутні елементи пошуку, дидактичні ігри, казки, між предметні зв’язки. Це і є креативність, на мій погляд.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Всеосвіта дарує

Три iPhone 12

+20 крутих призів з нашого фірмового магазину

до закінчення залишилось
00
00
00
00