Живописне яблуко. Урок образотворчого мистецтва 2 клас.

Опис документу:
Урок дає уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, художні матеріали та інструменти художника - живописця; знайомить із кольором; навчає передавати багатство кольору й відтінків у роботі з натурою; вчить малювати предмети з натури, правильно розміщуючи їх і передавати розміри, пропорції й колір предметів, розвиває ключові компетентності: вільне володіння державною мовою, у галузі природничих наук, екологічну, навчання впродовж життя, соціальну, загальнокультурну грамотність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ

ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

МАРІУПОЛЬСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ САНАТОРНА

ШКОЛА-ІНТЕРНАТ І-ІІ СТУПЕНІВ № 11 ДОНЕЦЬКОЇ ОБЛАСНОЇ РАДИ

Відкритий урок

з образотворчого мистецтва

у 2 -А класі

Початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва.

Художні матеріали та інструменти художника - живописця.

«Мальовниче яблуко»

учитель

Дейнека Катерина Григорівна

Маріуполь 2019

25.09.2019.

Тема. Початкові уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва. Художні матеріали та інструменти художника - живописця. «Мальовниче яблуко» (слайд 1)

Мета:

- дати учням уявлення про живопис як вид образотворчого мистецтва, художні матеріали та інструменти художника - живописця;

- познайомити учнів із кольором - головним засобом виразності живопису; навчити передавати багатство кольору й відтінків у роботі з натурою;

- вчити малювати предмети з натури, правильно розміщуючи їх і передавати розміри, пропорції й колір предметів,

- розвивати ключові компетентності: вільне володіння державною мовою, у галузі природничих наук, екологічну, навчання впродовж життя, соціальну, загальнокультурну грамотність.

- розвивати спостережливість, зорову пам'ять, прищеплювати естетичний смак;

- виховувати охайність під час роботи.

Устаткування:

Мультимедійна презентація, альбом, акварельні фарби, пензлики, склянка з водою, серветки для витирання рук і пензликів; репродукції картин (А. Базанова «Яблука», Г. Курбе «Три червоних яблука», К.Білокур «Богданівські яблука»), муляжі й свіжі яблука.

Тип уроку: комбінований урок

I. Організаційний момент

Перевір, дружок,

Чи готовий ти розпочати урок?

Чи все на місці, чи все в порядку:

Олівець, альбом і фарби.

Перевірили? Молодці! (Слайд 2)

Девіз нашого уроку: Прекрасно все на небі,

Прекрасно на землі,

Прекрасно все навколо,

Прекрасно все в мені! (Слайд 3)

II. Мотивація навчальної діяльності

Ми вирушаємо з вами в країну Образотворчого мистецтва на художню галявину міста Живопису.

І в десять років, і в сім, і в п'ять 
Всі діти люблять малювати. 
І кожен сміливо намалює 
Все, що його цікавить. 
Все викликає інтерес: 
Далекий космос, ближній ліс, 
Квіти, машини, казки, танці... 
Всі намалюємо! Були б фарби, 
Нехай аркуш паперу на столі

Та мир в сім'ї і на Землі

І у вісім років, і в сім, і в п'ять

Всі люди люблять малювати.

І кожен відразу намалює

Все, що його цікавить:

Далекий космос, ближній ліс,

Квіти, машини, танці, казки

Все намалюємо! Були б фарби,

І аркуш паперу на столі,

І світ в родині й на Землі!

- Що таке живопис? (Живопис - мистецтво зображати предмети на будь-якій поверхні фарбами з найближчою метою справити на глядача враження, подібне до того, яке він би отримав від дійсних предметів природи.) (Слайд 4)

- У місті Живопису живуть художники - живописці та їхні помічники.

Щоб згадати цих помічників, давайте відгадаємо загадки:

Дерев’яний та довгенький

Хвостик в нього є маленький.
Як у фарби хвіст мочає —
Все довкола розцвітає.

Він для фарби — незамінний,

Бо художник він відмінний.

Розфарбує все, як треба,

І малюнок є вже в тебе. (Пензлик)

Намалювати можна нею

Будинки, хмари і поля.

Зелену затишну алею,

Високі гори і моря.

Зачарувати можна нею -

Така вона чудова й гарна!

Ти знаєш, як зовуть цю фею?

Її зовуть, звичайно... (Фарба)

Щоб ноти розкласти

Потрібні пюпітри.

А фарби розвести

Потрібні … (палітри) (слайд 5)

III. Робота над темою.

1.Сьогодні в місті Живопис прекрасна погода.

Дощик пройшов,

Через ставок

Перекинувся місток.

Кольорів у ньому сім,

Він подобається всім! (Веселка) (слайд 6)

2. На художньої галявині жили - були три чарівні Фарбочки. А чому вони були чарівні, ви самі потім скажете.

- Відгадайте, про які кольори я буду говорити.

Колір цей яскравий дуже.

Колір серця, колір ружі,

Колір яблук у садку,

Колір маків на луку,

Колір шляпки в мухомора,

Колір вуст і помідора.

Колір пихи й заборони…

Що за колір то? Відповідь: Червоний

Подивись у небо, друже!

Бачиш колір гарний дуже.

Такий лагідний, глибокий,

Прохолодний і високий.

Не лише він небом лине,

Є він також у рослинах.

Є у сливах і в цибулі,

В незабудках, що поснули…

В баклажанах, овочах,

Є у маминих очах,

У стежках судинних ліній…

Що за колір то є? Відповідь: Синій

Колір цей усім знайомий!

Він у соняха в короні,

Він у сонця в промінцях.

У ромашки всередині,

На доріжках із піску

І у бджолах на бузку,

Він в меду і у вершках,

У зерні, що є в мішках.

Здогадались вже?

Промовте! Що за колір то є? Відповідь: Жовтий

Три основні кольори - це ціла веселка

Для того щоб отримати всю веселкову гаму кольорів, потрібні всього три основних кольори: червоний, жовтий і синій. Змішуючи ці три кольори, ми отримуємо проміжні: помаранчевий, зелений і фіолетовий

Червоний + Жовтий = Помаранчевий,

Жовтий + Синій = Зелений

Синій + Червоний = Фіолетовий (слайд 7,8,9)

Червоний, жовтий, помаранчевий - це теплі тони.

(Слайд 10)

Фіолетовий, синій, зелений - це холодні тони.

(Слайд 11)

На минулому уроці ми створювали палітру з різнокольорових акварельних плям. Згадай, як змішуються фарби на палітрі.

3. Художники пишуть картини олійними фарбами на полотні або акварельними і гуашевими на папері.

- Звідки бере художник сюжети для своїх картин?

Іноді він творить за допомогою уяви або по пам'яті. Але часто художник малює те, що бачить перед собою, тобто з натури: природу або предмети, людей або тварин.

- Сьогодні ми теж будемо малювати з натури. Але що?

Відгадайте загадку.

Влітку у садочку
зріє під листочком,
Восени, набравши соку,
Стане враз червонобоким. (Яблуко)

Яблуко - улюблений фрукт у багатьох народів світу. Воно згадується в казках і легендах. Художники також люблять зображувати яблука на своїх картинах.

4. Розгляд репродукцій картин (слайд 12, 13,14,15, 16)

Подивіться, які гарні яблука.

5. Физкультхвилинка. «Сімейка пальчиків» (слайд 17)

IV. Інструктаж.

Спочатку необхідно визначити місце зображуваного яблучка на аркуші паперу. Воно повинно бути не дуже маленьким, не дуже великим за розміром і знаходитися посередині листа.

Для того щоб намалювати

власне яблуко,

уважно придивіться до нього

і визначте форму яблука.

Простим олівцем намалюйте яблучко.

Перед тим як розфарбувати намальоване олівцем яблуко, необхідно уважно розглянути його окрас, визначити, які кольори потрібні для роботи. Коли визначитеся з кольором, можна розфарбовувати зображене яблучко.

Перед роботою з якою-небудь фарбою не забувайте добре промивати пензлик, щоб не забруднити інші кольори.

V. Практична робота. (Слайд 18)

Намалюй з натури яблуко, вподобане тобі своїм кольором. Використовуй акварельні фарби. (Діти малюють у супроводі пісень «Малюйте, малюйте», «Діти люблять малювати».)

VI. Підсумок уроку.

1. Виставка робіт. (Слайд19)

Вірш - "Яблуко"

Я - яблуко, але не просте,

Стигле, соковите, просто золоте.

Маю вітамінів цілу скриньку,

Нумо відкуси в мене бочок.

Корисних речовин - ну просто скарб,

Здоров'я привожу я швидко в лад.

Їжте мене - не буде у вас бід,

Проживете довго - до ста літ.

2. Релаксація. (Слайд 20)

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
4
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!