і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

ЗДОРОВ‘ЯЗБЕРІГАЮЧІ ТЕХНОЛОГІЇ НА УРОКАХ АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
3600 грн
1080 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №ZZ261696
За публікацію цієї методичної розробки Романій Тетяна Юріївна отримав(ла) свідоцтво №ZZ261696
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Бібліотека
матеріалів
Отримати код

Здоров‘язберігаючі технології на уроках англійської мови

Педагогічні дослідження останніх років показують, що вже в початковій школі виникають такі проблеми, як незадовільне здоров’я учнів, низькій рівень їх активності. На уроках англійської мови для ефективнішого досягнення практичних, загальноосвітніх і розвиваючих цілей, підтримки мотивації учнів слід використовувати елементи здоров‘язберігаючих технологій.

Передусім, доцільно враховувати фізіологічні та психологічні особливості дітей і передбачити таки види роботи, які знімали б напругу й утому. Педагогу потрібно прагнути до того, щоб весь урок проходив невимушено, а вчительський тон був бадьорим і доброзичливим, створювалася б приємна атмосфера, що сприяє навчанню. В урок слід включати зарядки релаксації по 3-5 хвилин. Мета релаксації – зняти розумову напругу, викликати позитивні емоції, гарний настрій, що веде до поліпшення засвоєного матеріалу. Видами релаксації можуть бути різного роду рухи, ігри, спів, танці, зацікавленість чим-небудь новим, незвичним. Але при її проведенні слід ставити перед учнями мету запам’ятати мовний матеріл. Тут спрацьовує механічна пам’ять.

На початковому етапі навчання англійській мові навчання необхідно включати в урок зарядку з використанням різного роду рухів, пісень, танців.

Ця форма релаксації заснована на тому, що м’язовий рух служить гальмуванню розумової діяльності учнів, а музика і слово, виступаючи в єдності, впливають на почуття і свідомість учнів.

Гра- одна з найважливіх форм релаксації. Але мається на увазі не гра на особисту або командну першість, не конкурси, що вимагають мобілізації розумових сил, а ігри, що сприяють відпочинку, викликають позитивні емоції, легкість і задоволення.

Гра- пантоміма:

- При вивченні алфавіту: зображувати букву (намалювати букву у повітрі рукою);

- Учні біля дошки виконують це завдання, а інші відгадують букву;

- При вивченні теми “mу pet” зображувати тварину рухом, мімікою, голосом, жестами;

- При вивченні теми “my day”, зображувати дії, які виконуються зазвичай протягом дня.

Гра-пантоміма “In the shop”

Ситуація. У магазині Лондона ти хочеш купити яку-небудь річ. Якщо ти недостатньо добре володієш мовою, ти намагаєшся порозумітися з продавцем жестами і мімікою.

Подібні ігри використовують як спосіб розвитку координації рук і ніг, інших частин тіла, просторово-часових орієнтувань, викликають позитивні емоції на уроках. Пісня на уроці – гарний вид релаксації, надає можливість учням не лише добре відпочити, але і служить для формування фонетичних, лексичних, граматичних навичок. Співоча діяльність проявляється в аудіюванні, розучуванні пісень. Спів активізує функції голосового і дихального апаратів, підвищує інтерес до предмета, розвиває музичних слух і пам’ять, знижу. Стомлюваність за рахунок емоційного настрою.

Новизна і нетрадиційність навчального матеріалу.

Очікування незвичайного, особлива зацікавленість також слугують для зняття напруги учнів, оскільки зачіпає емоційну сферу. Викликати інтерес може знайомство з новими журналами, розповідь про яке-небудь місто англомовних країн із застосуванням ілюстрацій.

Виникає запитання: чим же відрізняється цей вид розрядки від звичайного аудіювання? При проведенні аудіювання вчитель направляє увагу школяра на прийняття мови на слух, ставить запитання, пропонує спеціальні вправи. Розповідь же вчителя, підібрана з метою зняття втоми, напруги, починається словами «Зараз я розповім вам щось цікаве». Така розповідь не носить навчального характеру, а будується на зрозумілій учням мові з використанням наочності, міміки і жестів.

Жартівливі історії на уроці

Незвичайним подразником, що викликає мимовільну реакцію учнів і сприяє зняттю напруги є сміх. Для цього можна розповідати що-небудь комічне, дотепне з класного життя, часто використовувати іграшки, картинки.

Аутогенне тренування (АТ)

Основні складні проблеми основної школи: велике перевантаження учнів, багатопредметність, зниження мотивації навчання, що веде до зниження інтересу до здобуття освіти.

У середніх і старших класах АТ зазвичай проводиться протягом 3-5 хв., за необхідності – на початку або в середині уроку. Витрати часу повністю окупаються станом релаксації, потім підвищенням працездатності.

Перш ніж приступити до АТ, слід зменшити освітлення кабінету, включити тиху, спокійну музику. Після цього учням необхідно психологічно настроїти себе, прийняти зручну позу, відрегулювати дихання, розслабитися. Попросити їх злегка нахилити тулуб вперед, сидячи на стільці, голову трохи опустити, очі закрити, ноги при цьому поставити на повну ступню, коліна не повинні торкатися один одного, передпліччя рук покласти на передню стегон, кисті вільно звісити.

Розслаблення

Тихим голосом слід сказати учням: розслабити м’язи обличчя і рук, потім потилиці, шиї, плечей, рук, грудної клітки, живота і ніг. Усе тіло занурюється у спокій. Дихання спокійне. Не відволікатися на сторонні думки.

I’m ready to rest. I want to be quiet.

Відчуття важкості

Розслаблення мязів субєктивно сприймається як відчуття важкості. Спочатку його можна викликати в одній руці, на наступних уроках – в іншій, а потім в обох одночасно. З часом відчуття важкості може змінитися приємним відчуттям легкості, невагомості.

Me left arm is heavy.

My right leg is heavy.

All my muscles are relaxed and resting.

I am quiet.

Відчуття тепла

Відчуття тепла забезпечує кращий відпочинок, заспокоює нервову систему.

My body is warm. Nothing diverts my attention.

Завершальна частина

Вихід з аутогенного занурення має бути спокійним і поступовим.

I open my eyes. I have a lot of energy. I am active and strong. I can do any work easily. My body is light.

Використання здоров‘язберігаючих технологій має велику роль у житті кожного школяра, дозволяє легше й успішніше опанувати необхідні знання на уроці та здолати труднощі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Англійська мова
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    126
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    ZZ261696
  • Вподобань
    0
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти