Збірник артикуляційних вправ, чистомовок,скоромовок для корекції мовлення учнів початкових класів

Опис документу:
Ця збірка створеня для розвитку мови і мислення учнів; активізують поширюють їх словниковий запас; привчають проводити аналітико-синтетичну роботу над словами та реченнями; поліпшують фонематичний слух дітей; розвивають правописну зіркість; прищеплюють інтерес і любов до мови.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Маріупольська гімназія № 2 Збірник артикуляційних вправ, чистомовок,скоромовок для корекції мовлення учнів початкових класів Автор Вчитель початков...
Слайд № 1

Маріупольська гімназія № 2 Збірник артикуляційних вправ, чистомовок,скоромовок для корекції мовлення учнів початкових класів Автор Вчитель початкових класів Іванова Юлія Віталіївна місто Маріуполь

Мета: вироблення повноцінних рухів і певних рухів органів артикуляційного апарату, необхідна для правильної вимови звуків. Артикуляційна гімнастика
Слайд № 2

Мета: вироблення повноцінних рухів і певних рухів органів артикуляційного апарату, необхідна для правильної вимови звуків. Артикуляційна гімнастика

«ЗАБИЙ М'ЯЧ У ВОРОТА» Візьми поролоновий м'ячик; ► Поклади перед футбольними воротами; ► забиває гол плавної струменем повітря; ► Тепер забивай гол...
Слайд № 3

«ЗАБИЙ М'ЯЧ У ВОРОТА» Візьми поролоновий м'ячик; ► Поклади перед футбольними воротами; ► забиває гол плавної струменем повітря; ► Тепер забивай гол різкою, уривчастій струменем повітря; ► Порахуй, скільки голів ти забив.

► Посміхнися. Відкрий рот. ► Поклади широкий язик на нижню губу. ► Потримай його в такому положенні. «Лопаточка»
Слайд № 4

► Посміхнися. Відкрий рот. ► Поклади широкий язик на нижню губу. ► Потримай його в такому положенні. «Лопаточка»

« Дуємо на сніжинку» ► Тримай сніжинку перед губами. ► Зроби з мови «лопаточку». ► Видихай плавно на сніжинку з «лопаточки». ► Дивись, як гарно лет...
Слайд № 5

« Дуємо на сніжинку» ► Тримай сніжинку перед губами. ► Зроби з мови «лопаточку». ► Видихай плавно на сніжинку з «лопаточки». ► Дивись, як гарно летить твоя сніжинка.

« Грибочок » ► Присоси до неба широкий язик. ► Розкрій рот якомога ширше, так, щоб "ніжка грибка" (вуздечка мови), натяглася. ► Видихай плавно на с...
Слайд № 6

« Грибочок » ► Присоси до неба широкий язик. ► Розкрій рот якомога ширше, так, щоб "ніжка грибка" (вуздечка мови), натяглася. ► Видихай плавно на сніжинку з «лопаточки». ► Дивись, як гарно летить твоя сніжинка.

“ Смачне варення ” Злегка відкрити рот. Широким кінчиком язика злижи варене з верхньої губи, роблячи рухи язиком верху вниз.
Слайд № 7

“ Смачне варення ” Злегка відкрити рот. Широким кінчиком язика злижи варене з верхньої губи, роблячи рухи язиком верху вниз.

“ Гойдалки “ Посміхнись. Відкрий рота,як призвуці “А”. Підніми кінчик язика за верхні зуби. Потім опусти язик за нижні зуби. Повтори декілька разів.
Слайд № 8

“ Гойдалки “ Посміхнись. Відкрий рота,як призвуці “А”. Підніми кінчик язика за верхні зуби. Потім опусти язик за нижні зуби. Повтори декілька разів.

“ Конячка “ Посміхнись. Відкрий рот. Цокали повільно кінчиком язика. Слідкуй,щоб нижня щелепа та губи не рухалися,а працював тільки язик.
Слайд № 9

“ Конячка “ Посміхнись. Відкрий рот. Цокали повільно кінчиком язика. Слідкуй,щоб нижня щелепа та губи не рухалися,а працював тільки язик.

“ Барабанщик “ Посміхнись. Відкрий рот. Постучи кінчиком язика за верхніми зубами,чітко промовляй твердий звук “Д”. Роби удари повільно,слідкуй,щоб...
Слайд № 10

“ Барабанщик “ Посміхнись. Відкрий рот. Постучи кінчиком язика за верхніми зубами,чітко промовляй твердий звук “Д”. Роби удари повільно,слідкуй,щоб нижня щелепа не рухалася.

Повторіть ланцюжок слів Каша,Маша,Саша,Наташа. Масло,м’ясо,сметана,простокваша. Вишня,слива,груша,лапша. Колбаса,сосиски,ватрушка,сардельки.
Слайд № 11

Повторіть ланцюжок слів Каша,Маша,Саша,Наташа. Масло,м’ясо,сметана,простокваша. Вишня,слива,груша,лапша. Колбаса,сосиски,ватрушка,сардельки.

“ Голочка “ Відкрити рот,губи потягніть в посмішці. Висунути з рота вузький,напружений язик. Утримуйте 5 – 10 секунд.
Слайд № 12

“ Голочка “ Відкрити рот,губи потягніть в посмішці. Висунути з рота вузький,напружений язик. Утримуйте 5 – 10 секунд.

Чистомовки Вправи спрямовані на вироблення чіткої й виразної проголошення слів і фраз,на розвиток слухової уваги,голосового апарату. Для підготовки...
Слайд № 13

Чистомовки Вправи спрямовані на вироблення чіткої й виразної проголошення слів і фраз,на розвиток слухової уваги,голосового апарату. Для підготовки дитини до даних занять необхідно провести з дитиною кілька занять на розвиток тривалого й плавного видиху.

Слайд № 14

Ко -ко-ко - випємо молоко. Па-па-па – розсипана крупа. Ок -ок-ок - маленький жучок. Пе-пе-пе - кошеня сліпе. Ки-ки-ки-смішні малюки. По-по-по – річ...
Слайд № 15

Ко -ко-ко - випємо молоко. Па-па-па – розсипана крупа. Ок -ок-ок - маленький жучок. Пе-пе-пе - кошеня сліпе. Ки-ки-ки-смішні малюки. По-по-по – річка Лімпопо Ик-ик-ик-засміявся Петрик. Іп-іп-іп – зеленіє кріп. Юк-юк-юк-великий дрюк. Ап-ап-ап-травку щипле цап. Ку-ку-ку-витягни нитку. Уп-уп-уп – поживний суп. Че-че-че – бабуся калачі пече. Ав-ав-ав – не лови гав. Ча-ча-ча – дай,бабусю,калача. Ва-ва-ва - книжка нова. Чі-чі-чі – їж,будь ласка,калачі. Ву-ву-ву – випємо каву. Ув-ув-ув – новину почув. Ив-ив-ив – я квіти полив.

Біжать стежини поміж ожини. Ми плакати – не плакати. І вже у Жені ожина в жмені. Нам плакати нема коли. Біля саду,біля броду, Бабин виораний город....
Слайд № 16

Біжать стежини поміж ожини. Ми плакати – не плакати. І вже у Жені ожина в жмені. Нам плакати нема коли. Біля саду,біля броду, Бабин виораний город. Барабанять по городу Бараболя та горох. Обережний хитрий лис Шило шубку Шурі шило, До нори вечерю ніс. Шовком,шерстю шви обшило. Біг додому лісом лис, Вийшла шубка прихороша Шелестів над лисом ліс. Нашій Шурі на порошу.

« Крокодил до крокодила Припливав просити мила, Бо набридло крокодилу Умиватися без мила.» “Котилася т орба З високого горба. В торбі паляниця, Вед...
Слайд № 17

« Крокодил до крокодила Припливав просити мила, Бо набридло крокодилу Умиватися без мила.» “Котилася т орба З високого горба. В торбі паляниця, Ведмідь і лисиця. Лисиця пищить, Ведмідь верещить. А торба тріщить: Трісь,трісь,трісь.

Ма-ма-ма – настала вже зима. му=-му-му –молока кому? Мо-мо-мо – до школи йдемо. Ми-ми-ми – нові килими. Мі-мі-мі – веселій кумі. Ме-ме-ме – хто кни...
Слайд № 18

Ма-ма-ма – настала вже зима. му=-му-му –молока кому? Мо-мо-мо – до школи йдемо. Ми-ми-ми – нові килими. Мі-мі-мі – веселій кумі. Ме-ме-ме – хто книжку візьме? Ам-ам-ам- нікому не дам. Ом-ом-ом – помиємо з милом. Ем-ем-ем – туди не підем. Ум-ум-ум-у класі шум. Им-им-им-від багаття дим. Ім-ім-ім-збудуємо дім.

Ав-ав-ав - не лови гав. Ва-ва-ва – книжка нова. Ву-ву-ву – випємо каву. Ув-ув-ув – новину почув. Ві-ві-ві – здивувались паві. Ів-ів-ів- - льон зацв...
Слайд № 19

Ав-ав-ав - не лови гав. Ва-ва-ва – книжка нова. Ву-ву-ву – випємо каву. Ув-ув-ув – новину почув. Ві-ві-ві – здивувались паві. Ів-ів-ів- - льон зацвів. Во-во-во – намальовано криво. Ов-ов-ов - накололи дров. Ив-ив-ив – я квіти полив. Ви-ви-ви – чорні брови. Шу-шу-шу – чистомовки я пишу. Ят-ят-ят – їх пишу всіх для малят. Ки-ки-ки – їх говорять залюбки. Ло-ло-ло – щоб чите мовлення було. Ло-ло-ло – снвгу землю замело. Ля-ля-ля – стала білою земля. Лі-лі-лі – ось замети чималі.

Жу-жу-жу – по галявині ходжу. Жі-жі-жі – дуже гострі ножі. Жи-жи-жи – ти мені допоможи. Же-же-же – кішка мишку стереже. Зу-зу-зу – погоду козу. За-...
Слайд № 20

Жу-жу-жу – по галявині ходжу. Жі-жі-жі – дуже гострі ножі. Жи-жи-жи – ти мені допоможи. Же-же-же – кішка мишку стереже. Зу-зу-зу – погоду козу. За-за-за – йди додому,коза. Зу-зу-зу – я їй сіна привезу. Зі-зі-зі – стрибаю на одній козі. Чу-чу-чу – всім спечу по калачу. Ча-ча-ча – відкуси калача. Че-че-че – здобні калачі пече. Чи-чи-чи – дочці печиво спечи. Ша-ша-ша – він не має ні гроша. Шу-шу-шу – ми нарвали споришу. Ше-ше-ше – говоріть тише. Ла-ла-ла – кицька молока пила. Ло-ло-ло – побіг зайчик за село. Ле-ле-ле – котеня прийшло мале. Ли-ли-ли – з лугу квітів принесли. Ай-ай-ай – ми підемо в гай. Ій-ій-ій – край чарівний мій. Пи-пи-пи – яблука купи. Пі-пі-пі – смітинки купи. Па-па-па – є гручана у нас крупа. Пе-пе-пе- - їжачок в траві сопе.

Скоромовки Українські народні Скоромовки мають велику користь для вироблення в дитині правильної дикції і артикуляції:підвищують культуру її мовлен...
Слайд № 21

Скоромовки Українські народні Скоромовки мають велику користь для вироблення в дитині правильної дикції і артикуляції:підвищують культуру її мовлення. До того,ж дітям вони ще й подобаються. Адже дуже цікаво,чи зможе хтось вимовити їх швидко і без зупинок. Той,хто прагне сказати краще за всіх, робить кумедні помилки, смішно перекручує слова і звуки, спотикається… Всі веселяться.

Обачний кажан Кажан каже кажаниську: - не кружляй занадто низько. Кажани ми миші-птиці. Й до вподоби кожній киці. Кругла скоромовка Коло киці Кости...
Слайд № 22

Обачний кажан Кажан каже кажаниську: - не кружляй занадто низько. Кажани ми миші-птиці. Й до вподоби кожній киці. Кругла скоромовка Коло киці Костик в кошик Кошенят кладе кошлатик. Коло Костя котить котик Круглу кульку кошенятам. Зебра Заболіли зуби в зебри Йти до зубра,зебро,треба. Як не хочеш буть беззуба, Лікуватись йди до зубра.

Майстриня Вишивала мишка ловко Синім шовком мишоловку. Мишоловка – грізна штука, Мишеняткові наука. Кролики на роликах Три кролики на роликах, Не к...
Слайд № 23

Майстриня Вишивала мишка ловко Синім шовком мишоловку. Мишоловка – грізна штука, Мишеняткові наука. Кролики на роликах Три кролики на роликах, Не кролики – королики! Чи ж зможе і корова Купить кролячі ролики І стать як кролик – ролер?

Швидкомовка Бабрились у бідні баюрі Два бобри брунатно-бурі Правда,брате,бобре добре? - Дуже добре,брате бобре? Киця Смужечка на смужечці – Наша Му...
Слайд № 24

Швидкомовка Бабрились у бідні баюрі Два бобри брунатно-бурі Правда,брате,бобре добре? - Дуже добре,брате бобре? Киця Смужечка на смужечці – Наша Мура мружиться, Мружиться – не журиться, А муркоче й жмуриться.

Химерний мухомор Мухомор – не без химер. Замість моху взяв мохер. Сплів мохерову шапшину. Хором,миром мухомори Про химерника говорять. Жабка Забажа...
Слайд № 25

Химерний мухомор Мухомор – не без химер. Замість моху взяв мохер. Сплів мохерову шапшину. Хором,миром мухомори Про химерника говорять. Жабка Забажалу жабка в жбанку На базар везти сметанку. Іжакам і жукам у банки Наливає жабка сметанки А коли розпродасть цілий жбанчик На зелений заробить жупанчик.

Ворона проворонила вороненя. Всім подобається це куце цуценя. Коваль кулю кував, кував і перекував. Король орел, орел король у Кіндрата куртка коро...
Слайд № 26

Ворона проворонила вороненя. Всім подобається це куце цуценя. Коваль кулю кував, кував і перекував. Король орел, орел король у Кіндрата куртка короткувата. Жовтий жук купив жилет,джемпер,джинси та жакет. Летів горобець через хлівець. Ніс четверик гороху, без червотоку. Без червоточини, без по червоточини.

Дякую за увагу!
Слайд № 27

Дякую за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з ХІМІЇ залишилося:
0
3
міс.
2
8
дн.
1
5
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!