До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
6
міс.
1
1
дн.
1
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Завдання для перевірки № 4 (самоконтроль) Мистецтво Латиноамериканського культурного регіону

Опис документу:
Завдання для перевірки № 4 (самоконтроль). Мистецтво Латиноамериканського культурного регіону. Дані тести служать для самоконтролю і узагальнення знань учнями 10 класу з мистецтва південноамериканського регіону. Тести складені у двох варіантах.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Завдання для перевірки № 4 (самоконтроль)

Мистецтво Латиноамериканського культурного регіону

І варіант

1. Мистецтво Латиноамериканського регіону має такі характеристики, крім:

а) представлена традиціями понад тридцяти країн, колишніх іспано-португальських колоній, розташованих на території від США до Антарктиди;

б) має таємниці унікальних цивілізацій ольмеків, майя, ацтеків та інків;

в) це аргентинське танго, архітектурні шедеври Парагваю, бразильський карнавал, перегони на каное в Пуерто-Рико;

г) набули популярності в багатьох країнах континенту гріоти – професійні співці і музики, які писали і виконували музику та вірші на свята або на запросини родин вождів.

2. У ХVІ – ХVІІІ ст. під час колонізації іспанцями і португальцями Латинської Америки був перенесений стиль, пануючий у Європі, що своїм динамізмом, емоційною піднесеністю і декоративністю виявився співзвучним традиціям аборигенів, - це...

а) готика

б) ренесанс

в) бароко

г) класицизм

3. “Поліфорум” – музей мексиканського сучасного мистецтва, пам’ятник муралізму, збудований і розписаний за проектом і під керівництвом видатного мексиканського

художника...

а) Давида Сікейроса

б) Дієго Рівера

в) Хосе Ороско

г) Руфіно Тамайо

4. Фрески в Національному палаці Мехіко “Історія Мексики” писав...

а) Дієго Рівера

б) Хосе Ороско

в) Давид Сікейрос

г) Фріда Кало де Рівера

5. Латинська Америка в плані мистецтва подарувала світу все зазначене, крім:

а) особливу музично-танцювальну культуру – латиноамериканські танці, що склали окрему програму бальних танців;

б) відомий композитор, актор і співак, Карлос Гардель, улюбленець усієї Аргентини, –

подарував світу пісні під музику танго;

в) знаменитий композитор і виконавець на бандонеоні в Аргентині – Астор П’яццолла –

Великий Астор”, автор понад 300 танго, винахідник оригінального стилю танго;

г) яскравий представник музичного авангарду другої половини ХХ ст. Джон Кейдж

подарував світу одну з технік, яку сам і використовував, – це алеаторика.

6. Назвіть одне з міст Латинської Америки, де з верхівки гори Корковаду цю красу

споглядає гігантська статуя Христа Спасителя з розкинутими руками, що ніби

обіймають місто, – монумент є символом міста і країни, одним з Нових семи чудес світу:

а) Буенос-Айрес, Аргентина

б) Ріо-де-Жанейро, Бразилія

в) Мехіко, Мексика

г) Ліма, Перу

7. “Я намагався побудувати палаци, які ледь торкаються землі, які відображаються у воді, через колони і арки домагаючись несподіваного враження», це слова відомого

бразильського архітектора, одного з головних забудовників столиці – Бразиліа, його авторству належать більше 600 будівель по всьому світу, ім’я його – ...

а) Оскар Німейєр

б) Ле Корбюзьє

в) Френк Гері

г) Рем Колхас

ґ) Заха Хадіт

8. Це музичний інструмент (різновид гармоніки), що завезений до Аргентини із Німеччини, увійшов до складу танго-оркестрів, завдяки цьому музика танго набула пронизливо-щемливого звучання:

а) чаранго

б) ерке

в) бандонеон

г) тарка

9. Назвіть бразильського композитора, творця національної професійної музики, автора знаменитого циклу “Бразильські бахіани” (поклоніння перед генієм Йоганна Себастьяна Баха):

а) Ейтор Вілла-Лобос (1887-1959)

б) Альберто Алонсо (1917-2007)

в) Педро Умберто Альєнде Сарон (1885-1959)

г) Сільвестре Ревуельтас (1899-1940)

10. Установіть відповідність між народностями Латиноамериканського регіону і їх визначенням:

а) креоли

б) метиси

в) мулати

г) самбо

1) – нащадки від шлюбу білих і негрів.

2) – (від лат. чверть) – в колоніальній Америці людина, один із предків якої у другому поколінні належав до негроїдної раси, тобто нащадок мулата і білих батьків.

3) – нащадки від змішаних шлюбів індіанців та негрів; у старих словниках є визначення: нащадки негра і мулатки, або негритянки і мулата.

4) – (від лат. “змішаний”) це нащадки від шлюбів представників різних людських рас; в Америці – нащадок від шлюбу індіанців з редставниками євразійської раси. 5) – (ісп. – букв. уродженець) – особа білої раси, нащадок перших європейських (іспанських і португальських, рідше – французьких) переселенців на територіях колоній Південної і Північної Америки; у широкому значенні це особи, які мають домішки негритянської або індіанської крові; люди, що походять від змішаного шлюбу іспанців та індіанців тощо.

11. Установіть відповідність між країнами Латиноамериканського регіону і відомими їх пам’ятниками мистецтва:

а) Мехіко (Мексика)

б) Бразилія

в) Перу

г) Аргентина

1) Кафедральний собор – храм Діви Марії – католицький собор в стилі модернізм за проектом архітектора Оскара Німейєра, який у 1988 р. отримав Прітцкерівську премію за проект собору.

2) Кафедральний собор Успіння Пресвятої Богородиці, збудований з каменів зруйнованого ацтецького храму бога війни Уїцилопочтлі (1573); поєднує риси ренесансу, бароко і неокласицизму.

3) Оперний театр архітектора Йорна Утзона, який у 2007 р. був оголошений об’єктом Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.

4) Собор Ліми, відбудований втретє (побудований в 1535 р., вперше зруйнований землетрусом, вдруге – спалений; всередині знаходяться кістки Піццаро, засновника Ліми).

5) Оперний театр “Колон” у Буенос-Айресі, в якому є “Золотий салон”, що потопає в золотистому сяйві, центр класичної музики Південної Америки; також є бібліотека музей, в якому зберігаються безцінні експонати – скрипка Страдіварі і Аматі.

1) 2) 3) 4) 5)

12. Установіть відповідність між країнами і назвами танців, які вони подарували світу:

а) Аргентина

б) Бразилія

в) Куба

г) Еквадор

1) сальса – танець свободи, любові і щастя, перекладається як “соус”, що казує на багатокомпонентність цього танцю; є кругова і лінійна;

2) танго – народний парний танець вільної композиції, відрізняється енергійним і чітким ритмом; перекладаються як “танець під звук барабана”;

3) самба – музичний жанр і жвавий ритмічний танець, характерна особливість – складні рухи згинання і розгинання колін;

4) пасадобль – танець про боротьбу, в перекладі означає “подвійний крок” – кожен другий крок підкреслений; відображає театралізоване дійство – кориду: упевненого в собі тореро, а партнерша – його плащ; це найшвидший танець, головна роль відводиться партнерові;

5) румба і ча-ча-ча: румба – парний танець, який зародився в бідних кварталах містян, щоб розважитися і забути про життєві неґаразди; ча-ча-ча – танець, який створює безтурботний, бешкетливий настрій, таке враження, що виконавці танцюють майже на одному місці;

Мистецтво Латиноамериканського культурного регіону

І варіант

Відповіді:

1. г) набули популярності в багатьох країнах континенту гріоти – професійні співці і музики, які писаля і виконували музику та вірші на свята або на запросини родин вождів.

2. в) бароко

3. а) Давида Сікейроса

4. а) Дієго Рівера

5. г) яскравий представник музичного авангарду другої половини ХХ ст. Джон Кейдж подарував світу одну з технік, яку сам і використовував, - це алеаторика.

6. б) Ріо-де-Жанейро, Бразилія

7. а) Оскар Німейєр

8. в) бандонеон

9. а) Ейтор Вілла-Лобос (1887-1959)

10. а) креоли

5) – (ісп. – букв. уродженець) – особа білої раси, нащадок перших європейських (іспанських і португальських, рідше – французьких) переселенців на територіях колоній Південної і Північної Америки; у широкому значенні це особи, які мають домішки негритянської або індіанської крові; люди, що походять від змішаного шлюбу іспанців та індіанців тощо.

б) метиси

4) – (від лат. “змішаний”) це нащадки від шлюбів представників різних людських рас; в Америці – нащадок від шлюбу індіанців з редставниками євразійської раси.

в) мулати

1) – нащадки від шлюбу білих і негрів.

г) самбо

3) – нащадки від змішаних шлюбів індіанців та негрів; у старих словниках є визначення: нащадки негра і мулатки, або негритянки і мулата.

(2) – (від лат. чверть) – в колоніальній Америці людина, один із предків якої у другому поколінні належав до негроїдної раси, тобто нащадок мулата і білих батьків (квартерон).)

11. а) Мехіко (Мексика)

2) Кафедральний собор Успіння Пресвятої Богородиці, збудований з каменів зруйнованого ацтецького храму бога війни Уїцилопочтлі (1573); поєднує риси ренесансу, бароко і неокласицизму.

б) Бразилія

1) Кафедральний собор – храм Діви Марії – католицький собор в стилі модернізм за проектом архітектора Оскара Німейєра, який у 1988 р. отримав Прітцкерівську премію за проект собору.

в) Перу

4) Собор Ліми, відбудований втретє (побудований в 1535 р., вперше зруйнований землетрусом, вдруге – спалений; всередині знаходяться кістки Піццаро, засновника Ліми).

г) Аргентина

5) Оперний театр “Колон” у Буенос-Айресі, в якому є “Золотий салон”, що потопає в золотистому сяйві, центр класичної музики Південної Америки; також є бібліотека музей, в якому зберігаються безцінні експонати – скрипка Страдіварі і Аматі.

(3) Оперний театр архітектора Йорна Утзона, який у 2007 р. був оголошений об’єктом Всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.)

2) 1) 4) 5) 3)

12. а) Аргентина

2) танго – народний парний танець вільної композиції, відрізняється енергійним і чітким ритмом; перекладаються як “танець під звук барабана”;

б) Бразилія

3) самба – музичний жанр і жвавий ритмічний танець, характерна особливість – складні рухи згинання і розгинання колін;

в) Куба

5) румба і ча-ча-ча: румба – парний танець, який зародився в бідних кварталах містян, щоб розважитися і забути про життєві неґаразди; ча-ча-ча – танець, який створює безтурботний, бешкетливий настрій, таке враження, що виконавці танцюють майже на одному місці;

г) Еквадор

1) сальса – танець свободи, любові і щастя, перекладається як “соус”, що казує на багатокомпонентність цього танцю; є кругова і лінійна;

(4) пасадобль – танець про боротьбу, в перекладі означає “подвійний крок” – кожен другий крок підкреслений; відображає театралізоване дійство – кориду: упевнений в собі тореро, партнерша – його плащ; це найшвидший танець, головна роль відводиться партнерові.).

Мистецтво Латиноамериканського культурного регіону

І варіант

Відповіді:

1. г

2. в

3. а

4. а

5. г

6. б

7. а

8. в

9. а

10. а-5, б – 4, в – 1, г – 3

11. а – 2, б – 1, в – 4, г - 5

12. а – 2, б – 3, в – 5, г – 1

Мистецтво Латиноамериканського культурного регіону

ІІ варіант

1. Візитівкою Латинської Америки є:

а) карнавал у Ріо-де-Жанейро (Бразилія)

б) чемпіонат з бальних танців

в) правління короля Момо в Ріо (мер на 4 дні)

г) Міжнародний день Танго

2. У всьому цей мексиканський художник-мураліст був несамовитим, пізнав славу і гоніння, ненависть і любов, вірність і зраду; його називали Прометеєм, написав книгу спогадів “Мене називали Лихим Полковником” – це...

а) Дієго Рівера

б) Хосе Ороско

в) Давид Сікейрос

г) Руфіно Тамайо

3. Мексика – країна, яка збагатила світову культуру ХХ ст. своїм монументальним

мистецтвом, яке дістало назву...

а) фрески

б) муралізм

в) мозаїки

г) флоромозаїка

ґ) сграфіто

д) панно

4. В Аргентині є свято - Національний день бандонеона 11 липня, який відзначається на день народження віртуозного музиканта в грі на аргентинському бандонеоні 11 липня 1914 р., і це є:

а) Анібаль Тройло

б) Астор П’яццолла

в) Рішар Гальяно

г) Діно Салуцці

5. Святкування Міжнародного дня танго щорічно 11 грудня – це в пам’ять про день

народження визнаного Короля цього танцю – 11 грудня 1887 р., і ним є...

а) Карлос Гардель

б) Анібаль Троїло

в) Астор П’яццолла

г) Альберто Алонсо

6. Ім’я архітектора, який за проект кафедрального собору в Бразилії – храму Діви Марії, – отримав Прітцкерівську премію (вважається архітектурним аналогом Нобелівської премії) в 1988 році...

а) Френк Гері

б) Оскар Німейєр

в) Заха Хадіт

г) Рем Колхас

ґ) Антоніо Гауді

7. Назвіть місто Південної Америки, що є її перлиною сучасної культури; одне з

наймолодших міст, збудоване на місці тропічних джунглів, а зараз входить до списку

Світової спадщини ЮНЕСКО як об’єкт історичної та культурної спадщини людства:

а) Ріо-де-Жанейро, Бразилія

б) Сан-Паулу, Бразилія

в) Бразиліа, Бразилія

г) Сантьяго, Чилі

8. Вплив мистецтва Франції на архітектурі країн Латинської Америки позначився і на театрі, який назвали “тропічним Парижем”, це - ...

а) театр “Колонн” у Буенос-Айресі, Аргентина

б) міський театр Сан-Паулу, Бразилія

в) палац витончених мистецтв в Мехіко, Мексика

г) театр Амазонас у Манаусі, Бразилія

9. У 1967 р. в Москві партію Кармен на прем’єрі балету виконала балерина Майя

Плісецька. А в Національному балеті Куби майже одразу відбулася прем’єра, де образ палкої Кармен втілила на сцені видатна кубинська балерина, її ім’я - ...

а) Алісія Алонсо (1920)

б) Марго Фонтей Аріас (1919-1991)

в) Кала Фраччі (1936)

г) Емілі Козетт (1921)

10. Установіть відповідність між поняттями і їх визначеннями:

а) Мурал

б) Фреска

в) Поліфорум

г) Бонампак

1) – (в перекладі з іт. – свіжий) – живопис на вологій штукатурці, одна з технік настінного малярства, протилежна до “а секко” (розпис по сухому”).

2) – продукт стріт-арту, велике зображення на стіні будинку.

3) – зазвичай це місце первинного поселення, навколо якого поступово розросталось менш захищене “нижнє місто”: у далекому минулому це місто слугувало прихистком для мешканців міста під час воєн.

4) – музей сучасного мистецтва, відкритий 1971 року, - визначна пам’ятка муралізму – грандіозна 12-гранна будівля, в якій мовою монументального мистецтва виражені погляди автора на життя, минуле і майбутнє народів.

5) – назва міста, в перекладі означає “розфарбовані стіни”; відкрите американським фотографом Джайлзом Хейлі у 1946 році; Хейлі виявив в одному з десятка культових будівель кольорові розписи, датовані кінцем VІІІ ст..

11. Установіть відповідність між авторами мексиканського муралізму і їх творами:

а) Хосе Ороско. Фреска “Повстанці загону Сапати”

б) Дієго Рівера. Фрагмент фрески “Сон про недільний вечір у парку Аламеда”

в) Давид Сікейрос. Мурал на будинку Ректората в університетському містечку в Мехіко

г) Руфіно Томайо. Сюжет 3

1) 2) 3) 4)

12. Установіть відповідність між назвами понять, з яких розвивався бразильський карнавал в Ріо-де-Жанейро від початку до сьогодні, і їх змістом:

а) перші “блоки”

б) “мотузки”

в) “корсари”

г) ранчо

1) – парад автомобілів, оздоблених і заповнених веселими молодими людьми, які жбурляють у глядачів конфеті та серпантин і обливають одне одного одеколоном зі спеціальних пристосувань;

2) – святкові групи, вишикувані прямокутником;

3) – святкові групи, вишикувані вервечкою;

4) – святкові групи, стилізовані під піратів;

5) – гурти людей у фантастичних карнавальних костюмах (попередники нинішніх шкіл самби), які виходили на вулицю з піснями і танцями, з поставленим театральним дійством і набором музичних інструментів.

Мистецтво Латиноамериканського культурного регіону

ІІ варіант

Відповіді:

1. а) карнавал у Ріо-де-Жанейро (Бразилія)

2. в) Давид Сікейрос

3. б) муралізм

4. а) Анібаль Тройло

5. а) Карлос Гардель

6. б) Оскар Німейєр

7. в) Бразиліа, Бразилія

8. г) театр Амазонас у Манаусі, Бразилія

9. а) Алісія Алонсо (1920)

10. а) Мурал 2) – продукт стріт-арту, велике зображення на стіні будинку.

б) Фреска 1) – (в перекладі з іт. – свіжий) – живопис на вологій штукатурці, одна з технік настінного малярства, протилежна до “а секко” (розпис по сухому”).

в) Поліфорум 4) – музей сучасного мистецтва, відкритий 1971 року, - визначна пам’ятка муралізму – грандіозна 12-гранна будівля, в якій мовою монументального мистецтва виражені погляди автора на життя, минуле і майбутнє народів.

г) Бонампак 5) – назва міста, в перекладі означає “розфарбовані стіни”; відкрите американським фотографом Джайлзом Хейлі у 1946 році; Хейлі виявив в одному з десятка культових будівель кольорові розписи, датовані кінцем VІІІ ст..

(3) – зазвичай це місце первинного поселення, навколо якого поступово розросталось менш захищене “нижнє місто”: у далекому минулому це місто слугувало прихистком для мешканців міста під час воєн (Акрополь).

11. а) Хосе Ороско. Фреска “Повстанці загону Сапати”

б) Дієго Рівера. Фрагмент фрески “Сон про недільний вечір у парку Аламеда”

в) Давид Сікейрос. Мурал на будинку Ректората в університетському містечку в Мехіко

г) Руфіно Томайо. Сюжет 3

2) 4) 1) 3)

12. а) перші “блоки” 2) – святкові групи, вишикувані прямокутником;

б) “мотузки” 3) – святкові групи, вишикувані вервечкою;

в) “корсари” 4) – святкові групи, стилізовані під піратів;

г) ранчо 5) – гурти людей у фантастичних карнавальних костюмах (попередники нинішніх шкіл самби), які виходили на вулицю з піснями і танцями, з поставленим театральним дійством і набором музичних інструментів;

(1) – парад автомобілів, оздоблених і заповнених веселими молодими людьми, які жбурляють у глядачів конфеті та серпантин і обливають одне одного одеколоном зі спеціальних пристосувань (корсо).

Мистецтво Латиноамериканського культурного регіону

ІІ варіант

Відповіді:

1. а

2. в

3. б

4. а

5. а

6. б

7. в

8. г

9. а

10. а – 2, б – 1, в – 3, г - 4

11. а – 2, б – 4, в – 1, г - 3

12. а - 2, б – 3, в – 4, г - 5

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись